vytisknout velikost písma BMW radu 4 Cabrio je dosť pri tele, ale šikovne to maskuje

Ďalším logickým krokom v evolúcii štyrkovej rady je kabriolet, respektíve kupé-kabrio s plechovou skladacou strechou. Oproti modelu s uzavretou karosériou je o veľa ťažšie (a teda aj pomalšie a smädnejšie), ale od pohľadu by ste to do neho nepovedali.
BMW radu 4 Cabrio je dosť pri tele, ale šikovne to maskuje

Generačné obmena radu 3 pokračuje predstavením kabrioletu, ktorého výstavná premiéra prebehne v novembri na autosalóne v Los Angeles. Kabriolet radu 4 s interným označením F33 koncepčne nadväzuje na E93, namiesto látkovej má skladaciu strechu z plechových panelov. Ak budete tvrdiť, že ide o možno najkrajšie kabrio s týmto typom strechy na trhu, nehodláme sa s vami hádať.

Otvorenie alebo zatvorenie strechy trvá dvadsať sekúnd a nemusíte kvôli tomu stáť na mieste, aj keď maximálna rýchlosť počas manévru len 18 km/h bude v praxi skôr na obtiaž. Niektoré kabriolety zvládajú manipuláciu s (plátenou) strechou aj pri 30 alebo dokonca 50 km/h.

Novinkou je systém, ktorý po vzore Mercedesu privádza teplý vzduch k šiji cestujúcich. Batožinový priestor 370 litrov (so strechou hore) zodpovedá zvyklostiam kompaktných hatchbackov, 220 litrov v kabrio konfigurácii ale na veľký rodinný výlet do obchodu s naplocho baleným nábytkom nebude to pravé.

Ponuka motorov pozostáva z jednotiek známych z aktuálneho BMW radu 3, respektíve radu 4. Základ tvoria preplňované štvorvalce 428i (245 koní) a 420D (184 koní), nad nimi stojí šesťvalec 435i s obvyklým výkonom 306 koní.

Aká je v skutočnosti cena za pohodlie a istotu netextilnej strechy, ukáže najlepšie porovnanie základných dynamických vlastností a normovanej spotreby s ostatnými karosárskymi variantmi. Preto sme ich pre vás poskladali do tabuľky:

0-100 km/h (s)

F30 (sedan)

F32 (kupé)

F33 (kabrio)

428i

5,9

5,9

6,4

420d

7,5

7,5

8,2

435i

5,5

5,4

5,6

80-120 km/h na 4./5. rýchlostný stupeň

 

 

 

428i

5,4/6,9

5,3/6,9

6,1/7,9

420d

5,9/7,5

5,9/7,5

6,5/8,3

435i

5,2/6,1

5,0/5,9

5,6/6,8

Komb. spotreba (l/100 km)

 

 

 

428i

6,4

6,6

6,8

420d

4,5

4,7

5,1

435i

7,9

7,9

8,1

Hmotnosť EU (kg)

 

 

 

428i

1505

1525

1755

420d

1495

1525

1755

425i

1585

1585

1815

Vidíte správne, kabrio je o 230 kilogramov ťažšie, a preto smädnejšie a tiež pomalšie v zrýchlení pružnom i z miesta. Efekt je výraznejší pri štvorvalcoch s horším pomerom výkon/hmotnosť. To samozrejme nie je nejaká špecialita BMW, ale konštrukčná nevyhnutnosť tohto typu karosérie.

BMW radu 4 kabrio bude v ponuke vo výbavových líniách Sport line, Modern line a Luxury line, počíta sa pochopiteľne aj s M-paketom. Prvé kusy by sa mali dostať k európskym zákazníkom počas prvého štvrťroka 2014. Otázkou je, kedy dorazí na slovenský trh. BMW SR doteraz na svojom webe neprezentuje ani kupé Rady 4. Aj čakanie na kabriolet teda najskôr bude o niečo dlhšie ako na okolitých trhoch.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY