vytisknout velikost písma BMW radu 4 Cabrio je dosť pri tele, ale šikovne to maskuje

Ďalším logickým krokom v evolúcii štyrkovej rady je kabriolet, respektíve kupé-kabrio s plechovou skladacou strechou. Oproti modelu s uzavretou karosériou je o veľa ťažšie (a teda aj pomalšie a smädnejšie), ale od pohľadu by ste to do neho nepovedali.
BMW radu 4 Cabrio je dosť pri tele, ale šikovne to maskuje

Generačné obmena radu 3 pokračuje predstavením kabrioletu, ktorého výstavná premiéra prebehne v novembri na autosalóne v Los Angeles. Kabriolet radu 4 s interným označením F33 koncepčne nadväzuje na E93, namiesto látkovej má skladaciu strechu z plechových panelov. Ak budete tvrdiť, že ide o možno najkrajšie kabrio s týmto typom strechy na trhu, nehodláme sa s vami hádať.

Otvorenie alebo zatvorenie strechy trvá dvadsať sekúnd a nemusíte kvôli tomu stáť na mieste, aj keď maximálna rýchlosť počas manévru len 18 km/h bude v praxi skôr na obtiaž. Niektoré kabriolety zvládajú manipuláciu s (plátenou) strechou aj pri 30 alebo dokonca 50 km/h.

Novinkou je systém, ktorý po vzore Mercedesu privádza teplý vzduch k šiji cestujúcich. Batožinový priestor 370 litrov (so strechou hore) zodpovedá zvyklostiam kompaktných hatchbackov, 220 litrov v kabrio konfigurácii ale na veľký rodinný výlet do obchodu s naplocho baleným nábytkom nebude to pravé.

Ponuka motorov pozostáva z jednotiek známych z aktuálneho BMW radu 3, respektíve radu 4. Základ tvoria preplňované štvorvalce 428i (245 koní) a 420D (184 koní), nad nimi stojí šesťvalec 435i s obvyklým výkonom 306 koní.

Aká je v skutočnosti cena za pohodlie a istotu netextilnej strechy, ukáže najlepšie porovnanie základných dynamických vlastností a normovanej spotreby s ostatnými karosárskymi variantmi. Preto sme ich pre vás poskladali do tabuľky:

0-100 km/h (s)

F30 (sedan)

F32 (kupé)

F33 (kabrio)

428i

5,9

5,9

6,4

420d

7,5

7,5

8,2

435i

5,5

5,4

5,6

80-120 km/h na 4./5. rýchlostný stupeň

 

 

 

428i

5,4/6,9

5,3/6,9

6,1/7,9

420d

5,9/7,5

5,9/7,5

6,5/8,3

435i

5,2/6,1

5,0/5,9

5,6/6,8

Komb. spotreba (l/100 km)

 

 

 

428i

6,4

6,6

6,8

420d

4,5

4,7

5,1

435i

7,9

7,9

8,1

Hmotnosť EU (kg)

 

 

 

428i

1505

1525

1755

420d

1495

1525

1755

425i

1585

1585

1815

Vidíte správne, kabrio je o 230 kilogramov ťažšie, a preto smädnejšie a tiež pomalšie v zrýchlení pružnom i z miesta. Efekt je výraznejší pri štvorvalcoch s horším pomerom výkon/hmotnosť. To samozrejme nie je nejaká špecialita BMW, ale konštrukčná nevyhnutnosť tohto typu karosérie.

BMW radu 4 kabrio bude v ponuke vo výbavových líniách Sport line, Modern line a Luxury line, počíta sa pochopiteľne aj s M-paketom. Prvé kusy by sa mali dostať k európskym zákazníkom počas prvého štvrťroka 2014. Otázkou je, kedy dorazí na slovenský trh. BMW SR doteraz na svojom webe neprezentuje ani kupé Rady 4. Aj čakanie na kabriolet teda najskôr bude o niečo dlhšie ako na okolitých trhoch.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY