vytisknout velikost písma BMW radu 3 oslavuje 40. narodeniny a cez 14 miliónov predaných kusov

BMW radu 3 oslavuje 40. narodeniny a cez 14 miliónov predaných kusov

Na frankfurtskom autosalóne v roku 1975 sa prvýkrát predstavilo BMW radu 3. Tento model tak tento rok oslavuje štyridsiate narodeniny. Mníchovská značka nepripomína spomínané výročie len tak náhodou. Dnes bol predstavený posledný facelift tejto rady.

BMW 3 sa predstavilo s označením E21 v roku 1975. Vo výrobe vydržala prvá generácia až do roku 1982. Tento model sa stal veľmi úspešným a viaže sa k nemu aj niekoľko zaujímavostí. Napríklad to bola údajne práve "trojka", ktorá ako prvá predstavila stredový panel otočený na vodiča, čo je prvok, na ktorý vsádza (nielen) BMW aj dnes.

V roku 1977 sa potom BMW radu 3 stalo prvým vozidlom tejto triedy, ktoré dostalo pod kapotu šesťvalec. Osem rokov potom prišiel ďalší dôležitý moment, trojkové BMW dostalo pohon všetkých kolies. Celkovo bolo vyrobených za celú históriu radu 3 cez štrnásť miliónov kusov rozdelených do šiestich generácií.

P90181247-highRes.jpgP90181238-highRes.jpgP90181248-highRes.jpgP90181237-highRes.jpgP90181249-highRes.jpgP90181236-highRes.jpgP90181250-highRes.jpgP90181251-highRes.jpgP90181252-highRes.jpgP90181235-highRes.jpgP90181239-highRes.jpgP90181240-highRes.jpgP90181241-highRes.jpgP90181242-highRes.jpgP90181243-highRes.jpgP90181244-highRes.jpgP90181245-highRes.jpgP90181246-highRes.jpgP90181322-highRes.jpgP90181323-highRes.jpgP90181324-highRes.jpgP90181325-highRes.jpgP90181326-highRes.jpgP90181327-highRes.jpgP90181330-highRes.jpgP90181328-highRes.jpgP90181329-highRes.jpgP90181331-highRes.jpgP90181332-highRes.jpgP90181333-highRes.jpgP90181334-highRes.jpgP90181335-highRes.jpgP90181336-highRes.jpgP90181337-highRes.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY