vytisknout velikost písma BMW radu 2 Coupé dostalo v tichosti trojvalec 1,5 l

BMW radu 2 Coupé dostalo v tichosti trojvalec 1,5 l

Že sa trojvalec nehodí do športovo poňatého kupé? Ale choďte! Keď ho môže mať exkluzívny superšport, prečo nie pomerne konzumný cenový základ dvojdverového sedanu s pohonom zadných kolies? BMW teraz nasadilo svoj preplňovaný trojvalec 1,5 l po predokolke ActiveTourer práve aj do BMW radu 2 Coupé.

P90133906-highRes.jpgP90133913-highRes.jpgP90158510-highRes.jpgNové stupne výbavy nie sú to najdôležitejšie. Hlavný je príchod trojvalca 1,5 l a niekoho bude zaujímať aj ponuka pohonu všetkých kolies xDrive pre diesel 220d

"Kompaktný, výkonný, charakterný," tak hovorí BMW v tlačovej správe o trojvalci, ktorý nájdete v modeli 218i Coupé. Kým ešte nedávno bola číslica 18i vyhradená základným atmosférickým dvojlitrom, dnes patrí trojvalcu. Čo sa parametrov týka, ponúka motor výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 220 Nm už od 1250 ot/min.

Spotreba paliva má dosahovať hodnotu 5,1 až 5,6 litra v závislosti na výbave a prevodovke. V reálnej prevádzke to ale asi bude vyzerať inak. Trojvalcové kupé BMW 218i sa dostane na stovku za 8,8 sekundy (s automatom za 8,9 s) a malý motor auto dotlačí až na 212 km/h. "Výrazný prísun sily počas zrýchľovania je podčiarknutý sýtym športovým zvukom motora," dodáva BMW.

Keď už sme v BMW radu 2, naftový model 220d dostane od roku 2015 pohon všetkých kolies xDrive. Vozidlo s výkonom 140 kW (190 k) potom prejde stovku za 6,8 sekundy a spotrebuje 4,3 až 4,7 litra na 100 km podľa normovaného cyklu měřerní spotreby.

BMW tiež zavádza rozšírené balíčky výbav Advantage, Luxury Line, Sport Line a M športový paket. Áno, práve tomu novému trojvalcu M paket náramne pristane. Asi nemá zmysel vypisovať všetky novinky vo výbave, na to si preštudujte cenník BMW. No M paket prináša popri optických zmenách aj o 10 mm znížený podvozok a možnosť zvoliť jazdný režim Sport+, ktorý vyhrotí reakcie na plyn a posunie zásahy stabilizácie. Tú naďalej môžete úplne vypnúť.

P90133910-highRes.jpgP90133912-highRes.jpgP90133915-highRes.jpgP90170084-highRes.jpgP90170085-highRes.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY