vytisknout velikost písma BMW R nineT Scrambler je retro srdcovka v terénnom štýle

Motocyklová časť skupiny BMW priviezla na EICMA očakávaný Scrambler, založený na retro naháči R nineT.
BMW R nineT Scrambler je retro srdcovka v terénnom štýle
Zoznam kapitol
  1. BMW R nineT Scrambler
  2. BMW R nineT Scrambler: Fotogaléria

BMW R nineT Scrambler je možno najhoršie stráženým "tajomstvom" tohtoročného motocyklového veľtrhu EICMA v Miláne. Prinajmenšom od predstavenia rovnomenného konceptu sa vedelo, že Mníchovskí taký model zaradia do ponuky. Aby nie, z retro modelu R nineT je predajný hit a súčasná móda Scrambler dáva tušiť, že nová verzia prispeje k predajom tohto radu poriadnym dielom.

P90202981-highRes.jpgP90202975-highRes.jpgP90202979-highRes.jpgP90202985-highRes.jpgP90202986-highRes.jpgP90202987-highRes.jpgP90202988-highRes.jpg
V R nineT našlo BMW skvelý spôsob, ako zákazníkom znovu predať techniku staršej generácie; Scrambler je pokračovaním tohto trendu

Základom je opäť vzduchom a olejom chladený boxer minulej generácie. Dva protiľahlé rebrované valce majú dohromady zdvihový objem 1170 cm3. Motor dosahuje výkon 81 kW (110 k) v 7750 ot./min. a mohutného krútiaceho momentu 116 Nm už v 6000 ot./min.

Čo je to Scrambler?

Termín pochádza z doby, keď ešte neexistovali špecializované terénne motocykle. Majitelia lačnej jazdy mimo asfalt si preto upravovali bežné stroje tak, aby prežili aj v teréne: vyššie posadený výfuk, pneumatiky s hrubým vzorom, niekedy aj robustnejšie pruženie, demontáž krehkých dielov... Dnes je scrambler na scéne zákazkových prestavieb skôr štýlovou ako funkčnou kategóriou (s nasadením v ťažšom teréne sa nepočíta) a výrobcovia čoraz častejšie zaraďujú podobné modely priamo do svojho programu. Priekopníkom bol v tomto ohľade Triumph Scrambler, veľké predajné úspechy oslavuje vlani uvedený Scrambler od Ducati.

Od R nineT sa Scrambler líši najviac podvozkom. Namiesto obrátenej prednej vidlice dostal jednoduchšiu klasickú, s priemerom trubiek 43 mm a zdvihom 125 mm. Zadná jednoramenná vidlica Paralever s kĺbovým hriadeľom je odpružená jednotkou so zdvihom 140 mm. Z týchto čísel je zrejmé, že do nejakého veľkého terénu Scrambler nemieri, hoci má pneumatiky v typickom enduro rozmere 120/70-19 a 170-60-17 a tiež poriadny ochranný plech pod motorom. Tu ide hlavne o štýl.

P90203076-highRes.jpgP90203097-highRes.jpgP90203094-highRes.jpgP90203121-highRes.jpgP90203119-highRes.jpgP90203120-highRes.jpgNapriek offroadovo vyzerajúcim detailom (a oficiálnym fotografiám) bude Scrambler doma skôr na kľukatých cestách ako v teréne

Ten zaisťuje okrem samotnej siluety stroja napríklad zdvihnutý výfuk s dvojicou koncoviek, prachovky na prednej vidlici alebo aj pozícii jazdca. Konštruktéri posadili riadidlá vyššie a stupačky naopak nižšie a viac dozadu, aby navodili autentický pocit z jazdy na Scrambleri.

P90202996-highRes.jpgP90202998-highRes.jpgP90202999-highRes.jpgP90203000-highRes.jpgP90203001-highRes.jpgP90203002-highRes.jpgV rámci príslušenstva ponúkne BMW zákazníkom napríklad kratšiu podsedadlovku s jednomiestnym sedlom, štítky na "štartové" číslo alebo ochranné prvky v offroad štýle; v ponuke budú tiež vypletané kolesá či hliníková nádrž

Nová verzia by mala byť o niečo lacnejšia ako R nineT, ktorý na slovenskom trhu stojí 14 760 eur. BMW sa však spolieha na to, že väčšina zákazníkov neodolá zvodom rozsiahleho katalógu stylotvorného aj funkčného príslušenstva a poskladá si svoj Scrambler na mieru.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY