vytisknout velikost písma BMW R nineT Scrambler je retro srdcovka v terénnom štýle

Motocyklová časť skupiny BMW priviezla na EICMA očakávaný Scrambler, založený na retro naháči R nineT.
BMW R nineT Scrambler je retro srdcovka v terénnom štýle
Zoznam kapitol
  1. BMW R nineT Scrambler
  2. BMW R nineT Scrambler: Fotogaléria

BMW R nineT Scrambler je možno najhoršie stráženým "tajomstvom" tohtoročného motocyklového veľtrhu EICMA v Miláne. Prinajmenšom od predstavenia rovnomenného konceptu sa vedelo, že Mníchovskí taký model zaradia do ponuky. Aby nie, z retro modelu R nineT je predajný hit a súčasná móda Scrambler dáva tušiť, že nová verzia prispeje k predajom tohto radu poriadnym dielom.

P90202981-highRes.jpgP90202975-highRes.jpgP90202979-highRes.jpgP90202985-highRes.jpgP90202986-highRes.jpgP90202987-highRes.jpgP90202988-highRes.jpg
V R nineT našlo BMW skvelý spôsob, ako zákazníkom znovu predať techniku staršej generácie; Scrambler je pokračovaním tohto trendu

Základom je opäť vzduchom a olejom chladený boxer minulej generácie. Dva protiľahlé rebrované valce majú dohromady zdvihový objem 1170 cm3. Motor dosahuje výkon 81 kW (110 k) v 7750 ot./min. a mohutného krútiaceho momentu 116 Nm už v 6000 ot./min.

Čo je to Scrambler?

Termín pochádza z doby, keď ešte neexistovali špecializované terénne motocykle. Majitelia lačnej jazdy mimo asfalt si preto upravovali bežné stroje tak, aby prežili aj v teréne: vyššie posadený výfuk, pneumatiky s hrubým vzorom, niekedy aj robustnejšie pruženie, demontáž krehkých dielov... Dnes je scrambler na scéne zákazkových prestavieb skôr štýlovou ako funkčnou kategóriou (s nasadením v ťažšom teréne sa nepočíta) a výrobcovia čoraz častejšie zaraďujú podobné modely priamo do svojho programu. Priekopníkom bol v tomto ohľade Triumph Scrambler, veľké predajné úspechy oslavuje vlani uvedený Scrambler od Ducati.

Od R nineT sa Scrambler líši najviac podvozkom. Namiesto obrátenej prednej vidlice dostal jednoduchšiu klasickú, s priemerom trubiek 43 mm a zdvihom 125 mm. Zadná jednoramenná vidlica Paralever s kĺbovým hriadeľom je odpružená jednotkou so zdvihom 140 mm. Z týchto čísel je zrejmé, že do nejakého veľkého terénu Scrambler nemieri, hoci má pneumatiky v typickom enduro rozmere 120/70-19 a 170-60-17 a tiež poriadny ochranný plech pod motorom. Tu ide hlavne o štýl.

P90203076-highRes.jpgP90203097-highRes.jpgP90203094-highRes.jpgP90203121-highRes.jpgP90203119-highRes.jpgP90203120-highRes.jpgNapriek offroadovo vyzerajúcim detailom (a oficiálnym fotografiám) bude Scrambler doma skôr na kľukatých cestách ako v teréne

Ten zaisťuje okrem samotnej siluety stroja napríklad zdvihnutý výfuk s dvojicou koncoviek, prachovky na prednej vidlici alebo aj pozícii jazdca. Konštruktéri posadili riadidlá vyššie a stupačky naopak nižšie a viac dozadu, aby navodili autentický pocit z jazdy na Scrambleri.

P90202996-highRes.jpgP90202998-highRes.jpgP90202999-highRes.jpgP90203000-highRes.jpgP90203001-highRes.jpgP90203002-highRes.jpgV rámci príslušenstva ponúkne BMW zákazníkom napríklad kratšiu podsedadlovku s jednomiestnym sedlom, štítky na "štartové" číslo alebo ochranné prvky v offroad štýle; v ponuke budú tiež vypletané kolesá či hliníková nádrž

Nová verzia by mala byť o niečo lacnejšia ako R nineT, ktorý na slovenskom trhu stojí 14 760 eur. BMW sa však spolieha na to, že väčšina zákazníkov neodolá zvodom rozsiahleho katalógu stylotvorného aj funkčného príslušenstva a poskladá si svoj Scrambler na mieru.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY