vytisknout velikost písma BMW R 1200 GS 2017: Modernizácia a dve nové verzie bavorského megahitu

Bestseller BMW R 1200 GS plní Euro 4, výkon zostáva rovnaký.
BMW R 1200 GS 2017: Modernizácia a dve nové verzie bavorského megahitu

Rad noviniek odhalila na Motosalóne EICMA v Miláne motocyklová časť skupiny BMW. Ich kompletný zoznam prenecháme špecializovaným médiám. U nás sa stručne pozrieme na tie najzaujímavejšie. A začať nemôžeme ničím iným ako cestovnom endurom BMW 1200 GS. Bavorský bestseller (píšeme bavorský podľa sídla firmy, ale motocykle BMW sa vyrábajú v Berlíne) vchádza do modelového roka 2017 v ľahko modernizovanom prevedení. A aj v dvoch nových verziách: BMW R 1200 GS Rallye a BMW R 1200 GS Exclusive.

Podnetom k modernizácii po štyroch rokoch na trhu je nástup emisnej normy Euro 4. Boxer preto dostal účinnejší katalyzátor a upravený software riadiacej jednotky. Mechanika i parametre však zostávajú rovnaké ako dotearz.

V rámci príplatkových jazdných režimov "Pre" (Dynamic Pro a Street Pro) dostanete po novom aj funkciu asistenta pre rozjazd na svahu. Podobne ako v autách podrží po uvoľnení páčky tlak v brzdovej sústave, aby motorka pri rozbiehaní v kopci necúvalo. Semiaktívne odpruženie Dynamic ESA v ďalej vylepšenom prevedení. Okrem priebežnej adaptácie tlmenia na jazdné podmienky po novom dokáže aj automaticky nastaviť predpätie v závislosti na aktuálnom zaťažení.

Tieto čiastkové technické zmeny sprevádza jemný facelift predných partií spolu s novou ponukou farebných prevedení. Zaujímavé je rozšírenie modelovej rady. K základnému R 1200 GS a expedičnému R 1200 GS Adventure pribudli dve nové varianty.

BMW R 1200 GS Rallye a BMW R 1200 GS Exclusive

Variant Rallye je akousi odpoveďou na off-roadovo orientované veľké cestovné endurá na čele s KTM Adventure R. BMW R 1200 GS Rallye sa okrem výraznej grafiky odlišuje od základného modelu najmä odpružením s dlhšími zdvihmi a tvrdšími pružinami. Nižší predný štítok umožňuje lepšie chladenie jazdca pri fyzicky vyčerpávajúcej jazde v teréne, rovnako ako lepší výhľad pred predné koleso. A široké enduro stupačky v kombinácii s dlhým jednodielnym sedlom zlepšujú istotu vedenie aj variabilitu polohy tela pri prekonávaní prekážok. Vypletané kolesá môžu byť obuté do terénnych pneumatík. Naďalej si ale zachovávajú kompromisný rozmer 19" vpredu a 17" vzadu s cestovným profilom pneumatík. (KTM Adventure R alebo Honda Africa Twin majú vpredu úzku dvadsaťjednotku.)

BMW R 1200 GS je oproti tomu vlastne len špecifickým farebným variantom štandardného GS. Spoznáte ho podľa hnedej metalízy, zlatých brzdových strmeňov a šedého rámu

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY