vytisknout velikost písma BMW pripravuje rad 9 ako konkurenciu pre Mercedes-Maybach

BMW pripravuje rad 9 ako konkurenciu pre Mercedes-Maybach

Nová generácia BMW radu 7 na zavedený Mercedes-Benz triedy S nestačí. Kým BMW za posledných päť mesiacov predalo 9000 áut, Mercedes predá rovnaké číslo každý mesiac. Navyše má automobilka koncernu Daimler jedno eso v rukáve. Tým je luxusná verzia Mercedes-Maybach.

V Mníchove si však prestali škrabať hlavu a namiesto premýšľania sa dali do práce. BMW tak začalo pripravovať konkurenciu pre vrcholný produkt Mercedesu. Nebude to ale len predĺžené BMW radu 7, ako píšu Automotive News. Samotné BMW tvrdí, že auto bude úplne nové, aj keď zrejme využije spoločnú platformu.

BMW nechce urobiť len to, že natiahne rad sedem o pár centimetrov. Má ísť skutočne o úplne nový model s počiatočnou cenovkou pod 150-tisíc eur. Ohľadne motorov sa ešte nič nevie, ale BMW možno nasadí aj hybridnú techniku, aj keď zákazníci sa v tomto segmente na emisie a spotrebu veľmi nehrajú. Takže bude aj dvanásťvalec, to je celkom jasné.

Nový luxusný model by sa mohol volať BMW radu 9 Dreamliner, pripomínajú Automotive News, ale otázka je, či toto meno nebude kolidovať s registrovanou známkou spoločnosti Boeing. Na druhej strane môže ísť len o interné meno celého projektu. Podľa BMW bude luxusný rad 9 jasne oddelený od produktov značky Rolls-Royce.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY