vytisknout velikost písma BMW pripravuje rad 9 ako konkurenciu pre Mercedes-Maybach

BMW pripravuje rad 9 ako konkurenciu pre Mercedes-Maybach

Nová generácia BMW radu 7 na zavedený Mercedes-Benz triedy S nestačí. Kým BMW za posledných päť mesiacov predalo 9000 áut, Mercedes predá rovnaké číslo každý mesiac. Navyše má automobilka koncernu Daimler jedno eso v rukáve. Tým je luxusná verzia Mercedes-Maybach.

V Mníchove si však prestali škrabať hlavu a namiesto premýšľania sa dali do práce. BMW tak začalo pripravovať konkurenciu pre vrcholný produkt Mercedesu. Nebude to ale len predĺžené BMW radu 7, ako píšu Automotive News. Samotné BMW tvrdí, že auto bude úplne nové, aj keď zrejme využije spoločnú platformu.

BMW nechce urobiť len to, že natiahne rad sedem o pár centimetrov. Má ísť skutočne o úplne nový model s počiatočnou cenovkou pod 150-tisíc eur. Ohľadne motorov sa ešte nič nevie, ale BMW možno nasadí aj hybridnú techniku, aj keď zákazníci sa v tomto segmente na emisie a spotrebu veľmi nehrajú. Takže bude aj dvanásťvalec, to je celkom jasné.

Nový luxusný model by sa mohol volať BMW radu 9 Dreamliner, pripomínajú Automotive News, ale otázka je, či toto meno nebude kolidovať s registrovanou známkou spoločnosti Boeing. Na druhej strane môže ísť len o interné meno celého projektu. Podľa BMW bude luxusný rad 9 jasne oddelený od produktov značky Rolls-Royce.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY