vytisknout velikost písma BMW pripravuje ostrejšie i8 s šesťvalcom a výkonom až 500 koní

BMW pripravuje ostrejšie i8 s šesťvalcom a výkonom až 500 koní

Ak vás mrzelo, že BMW s novým hybridným športiakom i8 aspoň trochu nenadviazalo na svoju tradíciu, veci by sa mohli čoskoro zmeniť k lepšiemu. Miesto trojvalca, ktorý má objem menší ako hociktorá varná kanvica, by sa mohol pod kapotu dostať až trojlitrový šesťvalec. 

BMW totiž pracuje na ostrejšom modeli pracovne označenom ako i8S a predstaviť by sa mal v roku 2016 na oslavu sto rokov existencie značky. Cieľom je dosiahnuť združeného výkonu hybridnej sústavy minimálne 500 konských síl a čas potrebný na zrýchlenie na stovku zraziť pod štyri sekundy. 

Trojlitrový šesťvalec, aj keď s preplňovaním, by bol oveľa lepší odkaz na klasické a veľmi cenené BMW M1, čo je vlastne jediný skutočný superšport postavený automobilkou BMW. Uznajte, že trojvalcová tisícpäťstovka je na konkurenciu v podaní Porsche 911 alebo Audi R8 predsa len trochu málo ... 

V hre je ale ešte niekoľko ďalších variantov. Magazín Automobile, ktorý so správou prišiel, uvádza, že BMW do rýchlejšej i8 zvažuje ešte preplňovaný štvorvalec 2,0 l s oveľa výkonnejšími elektromotormi. Lenže to by vyžadovalo väčšie (a ťažšie) akumulátory. Preto nasadenie šesťvalca vyzerá ako najpravdepodobnejšie. 

BMW tiež pracuje na novej kompaktnej deväťstupňovej automatickej prevodovke s dvoma spojkami, do ktorej bude integrovaný elektromotor schopný dodať až tridsať koní výkonu a ktorý zároveň môže fungovať ako štartér.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY