vytisknout velikost písma BMW pripravuje ostrejšie i8 s šesťvalcom a výkonom až 500 koní

BMW pripravuje ostrejšie i8 s šesťvalcom a výkonom až 500 koní

Ak vás mrzelo, že BMW s novým hybridným športiakom i8 aspoň trochu nenadviazalo na svoju tradíciu, veci by sa mohli čoskoro zmeniť k lepšiemu. Miesto trojvalca, ktorý má objem menší ako hociktorá varná kanvica, by sa mohol pod kapotu dostať až trojlitrový šesťvalec. 

BMW totiž pracuje na ostrejšom modeli pracovne označenom ako i8S a predstaviť by sa mal v roku 2016 na oslavu sto rokov existencie značky. Cieľom je dosiahnuť združeného výkonu hybridnej sústavy minimálne 500 konských síl a čas potrebný na zrýchlenie na stovku zraziť pod štyri sekundy. 

Trojlitrový šesťvalec, aj keď s preplňovaním, by bol oveľa lepší odkaz na klasické a veľmi cenené BMW M1, čo je vlastne jediný skutočný superšport postavený automobilkou BMW. Uznajte, že trojvalcová tisícpäťstovka je na konkurenciu v podaní Porsche 911 alebo Audi R8 predsa len trochu málo ... 

V hre je ale ešte niekoľko ďalších variantov. Magazín Automobile, ktorý so správou prišiel, uvádza, že BMW do rýchlejšej i8 zvažuje ešte preplňovaný štvorvalec 2,0 l s oveľa výkonnejšími elektromotormi. Lenže to by vyžadovalo väčšie (a ťažšie) akumulátory. Preto nasadenie šesťvalca vyzerá ako najpravdepodobnejšie. 

BMW tiež pracuje na novej kompaktnej deväťstupňovej automatickej prevodovke s dvoma spojkami, do ktorej bude integrovaný elektromotor schopný dodať až tridsať koní výkonu a ktorý zároveň môže fungovať ako štartér.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY