vytisknout velikost písma BMW pripravuje ostrejšie i8 s šesťvalcom a výkonom až 500 koní

BMW pripravuje ostrejšie i8 s šesťvalcom a výkonom až 500 koní

Ak vás mrzelo, že BMW s novým hybridným športiakom i8 aspoň trochu nenadviazalo na svoju tradíciu, veci by sa mohli čoskoro zmeniť k lepšiemu. Miesto trojvalca, ktorý má objem menší ako hociktorá varná kanvica, by sa mohol pod kapotu dostať až trojlitrový šesťvalec. 

BMW totiž pracuje na ostrejšom modeli pracovne označenom ako i8S a predstaviť by sa mal v roku 2016 na oslavu sto rokov existencie značky. Cieľom je dosiahnuť združeného výkonu hybridnej sústavy minimálne 500 konských síl a čas potrebný na zrýchlenie na stovku zraziť pod štyri sekundy. 

Trojlitrový šesťvalec, aj keď s preplňovaním, by bol oveľa lepší odkaz na klasické a veľmi cenené BMW M1, čo je vlastne jediný skutočný superšport postavený automobilkou BMW. Uznajte, že trojvalcová tisícpäťstovka je na konkurenciu v podaní Porsche 911 alebo Audi R8 predsa len trochu málo ... 

V hre je ale ešte niekoľko ďalších variantov. Magazín Automobile, ktorý so správou prišiel, uvádza, že BMW do rýchlejšej i8 zvažuje ešte preplňovaný štvorvalec 2,0 l s oveľa výkonnejšími elektromotormi. Lenže to by vyžadovalo väčšie (a ťažšie) akumulátory. Preto nasadenie šesťvalca vyzerá ako najpravdepodobnejšie. 

BMW tiež pracuje na novej kompaktnej deväťstupňovej automatickej prevodovke s dvoma spojkami, do ktorej bude integrovaný elektromotor schopný dodať až tridsať koní výkonu a ktorý zároveň môže fungovať ako štartér.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY