vytisknout velikost písma BMW pripravuje malé SUV radu 1 SportCross Coupé

BMW pripravuje malé SUV radu 1 SportCross Coupé

BMW X4 nezostane jedinou variáciou na tému X6. V roku 2018 dorazí BMW radu 1 SportCross Coupé, čo bude poloterénny crossover podobný Nissanu Juke. Bude mať platformu Mini s pohonom predných alebo všetkých kolies a pod kapotou trojvalcové alebo štvorvalcové motory s preplňovaním. Verzia M našťastie nebude, aj keď M paket určite áno.

Nový model bude z celej rady mníchovských SUV zrejme najmenší a tiež najlacnejší. Cieľom je prilákať k značke úplne nových zákazníkov, ktorí by si inak BMW nekúpili. Otázka je, či na druhú stranu neodídu od značky tí zákazníci, ktorí by si BMW inak kúpili, keby nerobilo tieto autá...

Z obchodného hľadiska je to určite zaujímavý model. Existujúca platforma UKL, ktorú používajú vozidlá Mini alebo BMW radu 2 Active Tourer, tak nájde ďalšie uplatnenie a to pomôže znížiť náklady na vývoj a udržať cenu najmenšieho SUV v prijateľných medziach.

Britský Carmagazine uvádza, že finálny dizajn bude vedením automobilky odsúhlasený o deväť mesiacov a potom začne BMW pracovať na technickom vývoji. Projekt Xcite, ako je interne v BMW označovaný, nedostane hybridnú alebo elektrickú verziu, takže nemožno očakávať žiadne technické výstrelky.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY