vytisknout velikost písma BMW pripravuje holografický displej. Tlačidlá a dotykové ovládanie zmiznú

Na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2017 ukáže automobilka BMW novú formu ovládania budúcich modelov. Realitou sa má stať holografický displej. Systém v podstate spojí head-up displej, klasické dotykové ovládanie a ovládanie gestami.
BMW pripravuje holografický displej. Tlačidlá a dotykové ovládanie zmiznú

Začiatkom budúceho roka prebehne v Las Vegas ďalší ročník veľtrhu spotrebnej elektroniky CES. Automobilka BMW tu predstaví koncept ovládania rôznych systémov vozidla cez holografický displej. V budúcnosti by tak mali z interiéru zmiznúť všetky tlačidlá, pretože pre ovládanie už nebude potrebné sa niečoho dotýkať.

Systém označený ako HoloActive Touch v podstate spája tri systémy, ktoré už v dnešných modeloch BMW nájdeme. Jedná sa o klasické dotykové ovládanie, head-up displej a ovládanie gestami.

Podobne ako head-up displej i holografický displej umožní, aby vodič "niečo" videl v miestach, kde reálne nič nie je. Na rozdiel od klasického priehľadového displeja premietaného do čelného skla (alebo na výklopné sklíčko) ale nová technológia žiadnu fyzickú oporu nepotrebuje. Interiérom sa tak okolo vodiča môžu vznášať všemožné ovládače v podstate kdekoľvek.

Vodič napríklad uvidí v miestach vedľa volantu virtuálny dotykový displej. Akonáhle siahne kamsi do priestoru, systém presne určí pozíciu prsta a vyšle príkaz k aktivácii požadovanej funkcie. Takáto novinka samozrejme umožní úplne nové poňatie interiéru (obzvlášť v kombinácii s autonómnym riadením), zároveň bude možné virtuálne ovládače ľahko prispôsobovať.

Či sa podobný nápad ujme, to ukáže až čas. Z vlastnej skúsenosti môžeme povedať, že ovládanie gestami vyžaduje od vodiča snáď ešte viac pozornosti než bežný dotykový displej.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY