vytisknout velikost písma BMW pripravuje automat s dvomi spojkami aj pre predokolku

Nový dvojspojkový automat, ktorý bude hotový približne o dva roky, si nájde cestu do športových verzií s písmenkom M.
BMW pripravuje automat s dvomi spojkami aj pre predokolku

Prednokolková platforma automobilky BMW zrejme dostane novú automatickú prevodovku. Ako uvádzajú stránky BMW Blog, mníchovská značka pracuje na dvojspojkovom automate so siedmimi rýchlosťami, ktorý by sa mal dostať do modelov Mini, BMW radu 2, BMW X1 a ich derivátov.

Podľa BMW Blogu si nový dvojspojkový automat, ktorý bude hotový približne o dva roky, nájde cestu do športových verzií s písmenkom M. Ostatné modely by mali zostať pri súčasnom osemstupňovom automate, ktorý dodáva spoločnosť Aisin.

V súčasnej dobe kúpite v BMW dvojspojkový automat práve len pre ostré modely M. Dvojspojku má napríklad nové BMW M3 a M4 a tiež ju môže mať nedávno predstavené BMW M2.

Dvojspojková prevodovka by ale tiež mohla znížiť spotrebu a emisie, pretože automat s meničom má z princípu väčšie mechanické straty. Napríklad koncern VW u drvivej väčšiny svojich modelov s pohonom predných kolies používa práve dvojspojkovú automatickú prevodovku.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY