vytisknout velikost písma BMW pripravuje automat s dvomi spojkami aj pre predokolku

Nový dvojspojkový automat, ktorý bude hotový približne o dva roky, si nájde cestu do športových verzií s písmenkom M.
BMW pripravuje automat s dvomi spojkami aj pre predokolku

Prednokolková platforma automobilky BMW zrejme dostane novú automatickú prevodovku. Ako uvádzajú stránky BMW Blog, mníchovská značka pracuje na dvojspojkovom automate so siedmimi rýchlosťami, ktorý by sa mal dostať do modelov Mini, BMW radu 2, BMW X1 a ich derivátov.

Podľa BMW Blogu si nový dvojspojkový automat, ktorý bude hotový približne o dva roky, nájde cestu do športových verzií s písmenkom M. Ostatné modely by mali zostať pri súčasnom osemstupňovom automate, ktorý dodáva spoločnosť Aisin.

V súčasnej dobe kúpite v BMW dvojspojkový automat práve len pre ostré modely M. Dvojspojku má napríklad nové BMW M3 a M4 a tiež ju môže mať nedávno predstavené BMW M2.

Dvojspojková prevodovka by ale tiež mohla znížiť spotrebu a emisie, pretože automat s meničom má z princípu väčšie mechanické straty. Napríklad koncern VW u drvivej väčšiny svojich modelov s pohonom predných kolies používa práve dvojspojkovú automatickú prevodovku.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY