vytisknout velikost písma BMW prestane do desiatich rokov vyrábať spaľovacie motory

BMW prestane do desiatich rokov vyrábať spaľovacie motory

O nástupe elektrických automobilov dnes už pochybovať asi nemôžeme, rovnako tak ako o skutočnosti, že by mohol tento druh pohonu v budúcnosti nahradiť spaľovacie motory. Otázkou ale zostáva, ako vzdialená, respektíve ako blízka, taká budúcnosť je. Sú ľudia, ktorí si myslia, že je veľmi blízka. Takéto BMW by údajne mohlo skončiť so spaľovacími motormi do desiatich rokov.

S týmto tvrdením prišiel Ron Baron, ktorý je v tomto smere veľký optimista. Niet sa čomu čudovať, keď prostredníctvom spoločnosti Baron Capital investoval do automobilky Tesla nemalé peniaze. Dvaja z jeho analytikov pred časom navštívili ústredie BMW v Mníchove a továreň v Lipsku.

Finančný tím BMW údajne verí v revolúcii. Tá by mala byť až tak veľká, že by automobilka mohla opustiť klasické motory do desiatich rokov.

Ron Baron tiež tvrdí, že sa negatívne hlasy na tému elektromobilov berú napríklad od odborárov, pretože tí vedia, že výroba elektrických automobilov nepotrebuje toľko zamestnancov. A rovnako tak sú proti údajne dealeri, pretože Tesla predáva svoje autá priamo zákazníkom a navyše tieto autá nepotrebujú tak častý servis. A ak do desiatich rokov neprestane BMW vyrábať klasické motory, tak zhruba za 25 rokov budeme údajne všetci zákazníkmi automobilky Tesla.

Podľa kritikov ale elektrická budúcnosť zas tak ružová nie je. Na to, aby bolo možné úplne opustiť spaľovacie motory, bude potrebné ešte dôkladne zapracovať na vytvorení zodpovedajúcej infraštruktúry, kde by bolo možné také autá dobíjať. Faktom tiež zostáva, že niektoré chudobnejšie krajiny si o niečom ako je elektrická dobíjacia stanica budú môcť nechať ešte dlho iba zdať.

Zdroj: Green Car Reports

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY