vytisknout velikost písma BMW prestane do desiatich rokov vyrábať spaľovacie motory

BMW prestane do desiatich rokov vyrábať spaľovacie motory

O nástupe elektrických automobilov dnes už pochybovať asi nemôžeme, rovnako tak ako o skutočnosti, že by mohol tento druh pohonu v budúcnosti nahradiť spaľovacie motory. Otázkou ale zostáva, ako vzdialená, respektíve ako blízka, taká budúcnosť je. Sú ľudia, ktorí si myslia, že je veľmi blízka. Takéto BMW by údajne mohlo skončiť so spaľovacími motormi do desiatich rokov.

S týmto tvrdením prišiel Ron Baron, ktorý je v tomto smere veľký optimista. Niet sa čomu čudovať, keď prostredníctvom spoločnosti Baron Capital investoval do automobilky Tesla nemalé peniaze. Dvaja z jeho analytikov pred časom navštívili ústredie BMW v Mníchove a továreň v Lipsku.

Finančný tím BMW údajne verí v revolúcii. Tá by mala byť až tak veľká, že by automobilka mohla opustiť klasické motory do desiatich rokov.

Ron Baron tiež tvrdí, že sa negatívne hlasy na tému elektromobilov berú napríklad od odborárov, pretože tí vedia, že výroba elektrických automobilov nepotrebuje toľko zamestnancov. A rovnako tak sú proti údajne dealeri, pretože Tesla predáva svoje autá priamo zákazníkom a navyše tieto autá nepotrebujú tak častý servis. A ak do desiatich rokov neprestane BMW vyrábať klasické motory, tak zhruba za 25 rokov budeme údajne všetci zákazníkmi automobilky Tesla.

Podľa kritikov ale elektrická budúcnosť zas tak ružová nie je. Na to, aby bolo možné úplne opustiť spaľovacie motory, bude potrebné ešte dôkladne zapracovať na vytvorení zodpovedajúcej infraštruktúry, kde by bolo možné také autá dobíjať. Faktom tiež zostáva, že niektoré chudobnejšie krajiny si o niečom ako je elektrická dobíjacia stanica budú môcť nechať ešte dlho iba zdať.

Zdroj: Green Car Reports

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY