vytisknout velikost písma BMW prestane do desiatich rokov vyrábať spaľovacie motory

BMW prestane do desiatich rokov vyrábať spaľovacie motory

O nástupe elektrických automobilov dnes už pochybovať asi nemôžeme, rovnako tak ako o skutočnosti, že by mohol tento druh pohonu v budúcnosti nahradiť spaľovacie motory. Otázkou ale zostáva, ako vzdialená, respektíve ako blízka, taká budúcnosť je. Sú ľudia, ktorí si myslia, že je veľmi blízka. Takéto BMW by údajne mohlo skončiť so spaľovacími motormi do desiatich rokov.

S týmto tvrdením prišiel Ron Baron, ktorý je v tomto smere veľký optimista. Niet sa čomu čudovať, keď prostredníctvom spoločnosti Baron Capital investoval do automobilky Tesla nemalé peniaze. Dvaja z jeho analytikov pred časom navštívili ústredie BMW v Mníchove a továreň v Lipsku.

Finančný tím BMW údajne verí v revolúcii. Tá by mala byť až tak veľká, že by automobilka mohla opustiť klasické motory do desiatich rokov.

Ron Baron tiež tvrdí, že sa negatívne hlasy na tému elektromobilov berú napríklad od odborárov, pretože tí vedia, že výroba elektrických automobilov nepotrebuje toľko zamestnancov. A rovnako tak sú proti údajne dealeri, pretože Tesla predáva svoje autá priamo zákazníkom a navyše tieto autá nepotrebujú tak častý servis. A ak do desiatich rokov neprestane BMW vyrábať klasické motory, tak zhruba za 25 rokov budeme údajne všetci zákazníkmi automobilky Tesla.

Podľa kritikov ale elektrická budúcnosť zas tak ružová nie je. Na to, aby bolo možné úplne opustiť spaľovacie motory, bude potrebné ešte dôkladne zapracovať na vytvorení zodpovedajúcej infraštruktúry, kde by bolo možné také autá dobíjať. Faktom tiež zostáva, že niektoré chudobnejšie krajiny si o niečom ako je elektrická dobíjacia stanica budú môcť nechať ešte dlho iba zdať.

Zdroj: Green Car Reports

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY