vytisknout velikost písma BMW predvádza nový model radu 5. Zatiaľ ale s maskovaním

Nová platforma CLAR zníži hmotnosť o približne 100 kg. Pod kapotou nájdeme len preplňované motory. Uvedenie na trh sa očakáva na začiatku roka 2017
BMW predvádza nový model radu 5. Zatiaľ ale s maskovaním

Nemecká automobilka BMW vypustila do sveta niekoľko upútaviek na novú generáciu BMW radu 5. Dôležitý konkurent Mercedesu triedy E a Audi A6 sa plne predstaví tento štvrtok, aspoň podľa posledných dostupných informácií. Je zvláštne, že BMW si premiéru neschovalo na autosalón v Paríži, ale ako už sme písali, aj veľkí výrobcovia od autosalónov odvracajú pozornosť k internetu.

Nové BMW radu 5 ponesie označenie G30. Zásadnou novinkou je použitie platformy CLAR, ktorú má aj BMW radu 7. Vďaka karbónovým výstuhám bude nová päťka nielen ľahšia (očakáva sa medzigeneračná úspora asi 100 kg aj napriek rozsiahlejšej výbave a väčším rozmerom), ale zároveň pevnejšia a bezpečnejšia. A tiež bude mať nižšie umiestnené ťažisko, čo má pomôcť jazdným vlastnostiam.

Základ motorovej palety budú tvoriť dvojlitrové štvorvalce na benzín aj naftu, nad nimi nemôžu chýbať tradičné radové šesťvalce. Plánuje sa tiež plug-in hybrid a snáď aj verzia 550i s osemvalcom. Všetky motory budú mať preplňovania a k niektorým možno priobjednať aj systém pohonu všetkých kolies xDrive. Montáž nového radu 5 sa rozbehne do konca tohto roka v Dingolfingu, na začiatku roka 2017 sa pridá ešte továreň Magna Steyr v Rakúsku v Štajerskom Hradci.

Nasledujúce video odhaľuje základnú koncepciu interiéru. Môžeme vidieť usporiadanie podobné skôr BMW radu 3. Čakajte plne digitálny displej pred vodičom namiesto klasických "budíkov". Majitelia aktuálnych BMW sa tu však budú cítiť ako doma, žiadny veľký odklon od súčasného smeru sa nekoná. Stredový panel bude opäť trochu natočený k vodičovi.

A ako ukazuje posledná krátka "oficiálna" upútavka, nová generácia BMW radu 5 sa odhalí tento štvrtok.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY