vytisknout velikost písma BMW predvádza nový model radu 5. Zatiaľ ale s maskovaním

Nová platforma CLAR zníži hmotnosť o približne 100 kg. Pod kapotou nájdeme len preplňované motory. Uvedenie na trh sa očakáva na začiatku roka 2017
BMW predvádza nový model radu 5. Zatiaľ ale s maskovaním

Nemecká automobilka BMW vypustila do sveta niekoľko upútaviek na novú generáciu BMW radu 5. Dôležitý konkurent Mercedesu triedy E a Audi A6 sa plne predstaví tento štvrtok, aspoň podľa posledných dostupných informácií. Je zvláštne, že BMW si premiéru neschovalo na autosalón v Paríži, ale ako už sme písali, aj veľkí výrobcovia od autosalónov odvracajú pozornosť k internetu.

Nové BMW radu 5 ponesie označenie G30. Zásadnou novinkou je použitie platformy CLAR, ktorú má aj BMW radu 7. Vďaka karbónovým výstuhám bude nová päťka nielen ľahšia (očakáva sa medzigeneračná úspora asi 100 kg aj napriek rozsiahlejšej výbave a väčším rozmerom), ale zároveň pevnejšia a bezpečnejšia. A tiež bude mať nižšie umiestnené ťažisko, čo má pomôcť jazdným vlastnostiam.

Základ motorovej palety budú tvoriť dvojlitrové štvorvalce na benzín aj naftu, nad nimi nemôžu chýbať tradičné radové šesťvalce. Plánuje sa tiež plug-in hybrid a snáď aj verzia 550i s osemvalcom. Všetky motory budú mať preplňovania a k niektorým možno priobjednať aj systém pohonu všetkých kolies xDrive. Montáž nového radu 5 sa rozbehne do konca tohto roka v Dingolfingu, na začiatku roka 2017 sa pridá ešte továreň Magna Steyr v Rakúsku v Štajerskom Hradci.

Nasledujúce video odhaľuje základnú koncepciu interiéru. Môžeme vidieť usporiadanie podobné skôr BMW radu 3. Čakajte plne digitálny displej pred vodičom namiesto klasických "budíkov". Majitelia aktuálnych BMW sa tu však budú cítiť ako doma, žiadny veľký odklon od súčasného smeru sa nekoná. Stredový panel bude opäť trochu natočený k vodičovi.

A ako ukazuje posledná krátka "oficiálna" upútavka, nová generácia BMW radu 5 sa odhalí tento štvrtok.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY