vytisknout velikost písma BMW predstavuje na CES 2015 svoje laserové svetlá. Majú dosah až 600 metrov

BMW predstavuje na CES 2015 svoje laserové svetlá. Majú dosah až 600 metrov

Hybridné kupé BMW i8 je prvé sériové auto, ktoré môže byť vybavené na želanie laserovými svetlami. BMW teraz túto novinku predstavuje na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2015 v Las Vegas na koncepte BMW M4 Iconic Lights, popri elektromobile i3 na diaľkové ovládanie.

P90168757_highRes.jpgP90168751_highRes.jpgP90168752_highRes.jpgBMW sa na veľtrhu CES 2015 predviedlo okrem iného aj prednými laserovými a zadnými OLED svetlami. Nie je ale isté, kedy sa zadné OLED svetlá dostanú do sériovej výroby

Diaľkové svietenie vykonáva laser a dosah svetelného lúča je až 600 metrov. Systém funguje spoločne s asistentom pre diaľkové svetlá. Vždy, keď senzory zaznamenajú vpredu auto, systém ho zatieni, aby nebolo nutné diaľkové svetlá vypínať. Po BMW i8 by mal laserové svetlá dostať jeden z modelov divízie M v roku 2016.

Ďalšou novinkou sú zadné OLED svetlá, teda svetlá využívajúce tzv. organické diódy. Sú tenké len 1,4 mm a vytvárajú údajne 3D svetelný efekt. Podľa BMW majú nižšiu spotrebu energie, takže sa tým zase znižujú emisie CO2.

Zadné OLED svetlá umožňujú meniť svoj tvar v závislosti na jazdnom režime. Napríklad ak vodič zvolí športový režim, rozsvietia sa len určité segmenty. Celkom by nás zaujímalo, aký prínos to bude mať pre vodiča. Výkon to v športovom režime asi pridávať nebude...

P90168743_highRes.jpgP90168744_highRes.jpgP90168745_highRes.jpgP90168746_highRes.jpgP90168748_highRes.jpgP90168749_highRes.jpgP90168750_highRes.jpgP90168753_highRes.jpgP90168754_highRes.jpgP90168755_highRes.jpgP90168756_highRes.jpgP90168758_highRes.jpgP90168760_highRes.jpgP90168762_highRes.jpgP90171039_highRes.jpgP90171040_highRes.jpgP90171041_highRes.jpgP90171049_highRes.jpgP90171050_highRes.jpgP90171051_highRes.jpgP90171192_highRes.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY