vytisknout velikost písma BMW predstavuje na CES 2015 svoje laserové svetlá. Majú dosah až 600 metrov

BMW predstavuje na CES 2015 svoje laserové svetlá. Majú dosah až 600 metrov

Hybridné kupé BMW i8 je prvé sériové auto, ktoré môže byť vybavené na želanie laserovými svetlami. BMW teraz túto novinku predstavuje na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2015 v Las Vegas na koncepte BMW M4 Iconic Lights, popri elektromobile i3 na diaľkové ovládanie.

P90168757_highRes.jpgP90168751_highRes.jpgP90168752_highRes.jpgBMW sa na veľtrhu CES 2015 predviedlo okrem iného aj prednými laserovými a zadnými OLED svetlami. Nie je ale isté, kedy sa zadné OLED svetlá dostanú do sériovej výroby

Diaľkové svietenie vykonáva laser a dosah svetelného lúča je až 600 metrov. Systém funguje spoločne s asistentom pre diaľkové svetlá. Vždy, keď senzory zaznamenajú vpredu auto, systém ho zatieni, aby nebolo nutné diaľkové svetlá vypínať. Po BMW i8 by mal laserové svetlá dostať jeden z modelov divízie M v roku 2016.

Ďalšou novinkou sú zadné OLED svetlá, teda svetlá využívajúce tzv. organické diódy. Sú tenké len 1,4 mm a vytvárajú údajne 3D svetelný efekt. Podľa BMW majú nižšiu spotrebu energie, takže sa tým zase znižujú emisie CO2.

Zadné OLED svetlá umožňujú meniť svoj tvar v závislosti na jazdnom režime. Napríklad ak vodič zvolí športový režim, rozsvietia sa len určité segmenty. Celkom by nás zaujímalo, aký prínos to bude mať pre vodiča. Výkon to v športovom režime asi pridávať nebude...

P90168743_highRes.jpgP90168744_highRes.jpgP90168745_highRes.jpgP90168746_highRes.jpgP90168748_highRes.jpgP90168749_highRes.jpgP90168750_highRes.jpgP90168753_highRes.jpgP90168754_highRes.jpgP90168755_highRes.jpgP90168756_highRes.jpgP90168758_highRes.jpgP90168760_highRes.jpgP90168762_highRes.jpgP90171039_highRes.jpgP90171040_highRes.jpgP90171041_highRes.jpgP90171049_highRes.jpgP90171050_highRes.jpgP90171051_highRes.jpgP90171192_highRes.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY