vytisknout velikost písma BMW predstavuje na CES 2015 svoje laserové svetlá. Majú dosah až 600 metrov

BMW predstavuje na CES 2015 svoje laserové svetlá. Majú dosah až 600 metrov

Hybridné kupé BMW i8 je prvé sériové auto, ktoré môže byť vybavené na želanie laserovými svetlami. BMW teraz túto novinku predstavuje na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2015 v Las Vegas na koncepte BMW M4 Iconic Lights, popri elektromobile i3 na diaľkové ovládanie.

P90168757_highRes.jpgP90168751_highRes.jpgP90168752_highRes.jpgBMW sa na veľtrhu CES 2015 predviedlo okrem iného aj prednými laserovými a zadnými OLED svetlami. Nie je ale isté, kedy sa zadné OLED svetlá dostanú do sériovej výroby

Diaľkové svietenie vykonáva laser a dosah svetelného lúča je až 600 metrov. Systém funguje spoločne s asistentom pre diaľkové svetlá. Vždy, keď senzory zaznamenajú vpredu auto, systém ho zatieni, aby nebolo nutné diaľkové svetlá vypínať. Po BMW i8 by mal laserové svetlá dostať jeden z modelov divízie M v roku 2016.

Ďalšou novinkou sú zadné OLED svetlá, teda svetlá využívajúce tzv. organické diódy. Sú tenké len 1,4 mm a vytvárajú údajne 3D svetelný efekt. Podľa BMW majú nižšiu spotrebu energie, takže sa tým zase znižujú emisie CO2.

Zadné OLED svetlá umožňujú meniť svoj tvar v závislosti na jazdnom režime. Napríklad ak vodič zvolí športový režim, rozsvietia sa len určité segmenty. Celkom by nás zaujímalo, aký prínos to bude mať pre vodiča. Výkon to v športovom režime asi pridávať nebude...

P90168743_highRes.jpgP90168744_highRes.jpgP90168745_highRes.jpgP90168746_highRes.jpgP90168748_highRes.jpgP90168749_highRes.jpgP90168750_highRes.jpgP90168753_highRes.jpgP90168754_highRes.jpgP90168755_highRes.jpgP90168756_highRes.jpgP90168758_highRes.jpgP90168760_highRes.jpgP90168762_highRes.jpgP90171039_highRes.jpgP90171040_highRes.jpgP90171041_highRes.jpgP90171049_highRes.jpgP90171050_highRes.jpgP90171051_highRes.jpgP90171192_highRes.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY