vytisknout velikost písma BMW predstavuje model 2 Active Tourer v kombinácii s pohonom všetkých kolies

BMW predstavuje model 2 Active Tourer v kombinácii s pohonom všetkých kolies

BMW rozširuje ponuku pre model 2 Active Tourer o verzie s pohonom všetkých kolies. K dispozícii je benzínové prevedenie 225i xDrive a naftová 220d xDrive. Štandardom je vždy osemstupňová automatická prevodovka. Pripojenie zadnej nápravy zaobstará elektrohydraulická medzinápravová spojka.

Rozšírenie ponuky pre Active Tourer o pohon všetkých kolies znamená navýšenie hmotnosti oboch verzií približne o 61 kilogramov. Rovnako ako u iných medzinápravových spojok, aj BMW sľubuje variabilné delenie krútiaceho momentu, ktoré sa môže (teoreticky) dostať až na pomer 0/100 v prospech zadnej nápravy.

BMW 2 Active Tourer so systémom xDrive samozrejme väčšinu času funguje ako predokolka. Pre tieto situácie automobilka pripravila ešte naviac systém, ktorý zníži hladinu oleja v spojke, čím sa majú znížiť trecie straty a v konečnom dôsledku spotreba paliva. Pokiaľ vznikne situácia vyžadujúca pomoc zadnej nápravy, je olej doplnený v zlomku sekundy späť a spojka sa zase zopne.

Naftová 2 Active Tourer s výkonom 140 kW (190 k) stojí na slovenskom trhu minimálne 34 tisíc eur. Benzínovú 225i xDrive s maximom 170 kW (231 k) kúpite za rovnakú sumu, ale vo verzii Advantage. V rovnakom prevedení vyjde naftová štvorkolka na 35 tisíc eur. Active Tourer 220d xDrive je nakoniec tiež to najdrahšie, čo si môžete u tohto modelu kúpiť. V prevedení M Sport za neho zaplatíte 38 tisíc eur.

2xdrive_01.jpg2xdrive_02.jpg2xdrive_03.jpg2xdrive_04.jpg2xdrive_06.jpg2xdrive_07.jpg2xdrive_08.jpg2xdrive_09.jpg2xdrive_10.jpg2xdrive_11.jpg2xdrive_12.jpg2xdrive_13.jpg2xdrive_14.jpg2xdrive_15.jpg2xdrive_16.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY