vytisknout velikost písma BMW predstavuje model 2 Active Tourer v kombinácii s pohonom všetkých kolies

BMW predstavuje model 2 Active Tourer v kombinácii s pohonom všetkých kolies

BMW rozširuje ponuku pre model 2 Active Tourer o verzie s pohonom všetkých kolies. K dispozícii je benzínové prevedenie 225i xDrive a naftová 220d xDrive. Štandardom je vždy osemstupňová automatická prevodovka. Pripojenie zadnej nápravy zaobstará elektrohydraulická medzinápravová spojka.

Rozšírenie ponuky pre Active Tourer o pohon všetkých kolies znamená navýšenie hmotnosti oboch verzií približne o 61 kilogramov. Rovnako ako u iných medzinápravových spojok, aj BMW sľubuje variabilné delenie krútiaceho momentu, ktoré sa môže (teoreticky) dostať až na pomer 0/100 v prospech zadnej nápravy.

BMW 2 Active Tourer so systémom xDrive samozrejme väčšinu času funguje ako predokolka. Pre tieto situácie automobilka pripravila ešte naviac systém, ktorý zníži hladinu oleja v spojke, čím sa majú znížiť trecie straty a v konečnom dôsledku spotreba paliva. Pokiaľ vznikne situácia vyžadujúca pomoc zadnej nápravy, je olej doplnený v zlomku sekundy späť a spojka sa zase zopne.

Naftová 2 Active Tourer s výkonom 140 kW (190 k) stojí na slovenskom trhu minimálne 34 tisíc eur. Benzínovú 225i xDrive s maximom 170 kW (231 k) kúpite za rovnakú sumu, ale vo verzii Advantage. V rovnakom prevedení vyjde naftová štvorkolka na 35 tisíc eur. Active Tourer 220d xDrive je nakoniec tiež to najdrahšie, čo si môžete u tohto modelu kúpiť. V prevedení M Sport za neho zaplatíte 38 tisíc eur.

2xdrive_01.jpg2xdrive_02.jpg2xdrive_03.jpg2xdrive_04.jpg2xdrive_06.jpg2xdrive_07.jpg2xdrive_08.jpg2xdrive_09.jpg2xdrive_10.jpg2xdrive_11.jpg2xdrive_12.jpg2xdrive_13.jpg2xdrive_14.jpg2xdrive_15.jpg2xdrive_16.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY