vytisknout velikost písma BMW predstaví na autosalóne v Pekingu koncept radu 9

BMW predstaví na autosalóne v Pekingu koncept radu 9

Značka BMW na seba v poslednej dobe upozornila predovšetkým v súvislosti s elektromobilom i3 a jeho športovejším súrodencom i8. Automobilka ale chce ukázať, že budúcnosť nie je len o elektromotoroch. Okrem nových M3 a M4 to má potvrdiť aj pripravovaná štúdia BMW radu 9, ktorá sa podľa najnovších správ predstaví na nadchádzajúcom autosalóne v Pekingu.

Túto správu pred časom prinieslo viac zdrojov, aktuálne ju potvrdil aj nemecký Auto Motor a Sport. Základom pre BMW Concept 9 bude platforma, ktorú dostane nová generácia radu 7. Tá vďaka nej schudne, a to údajne na úroveň aktuálneho radu 5. Rovnaký základ potom dostane aj budúci Rolls-Royce Phantom.

Či sa BMW 9 nakoniec pozrie do výroby alebo nie, o tom zatiaľ môžeme iba špekulovať. V éteri koluje ako termín uvedenia do predaja rok 2016, ale nič nie je oficiálne.

Správa o možnom rozšírení ponuky modelov BMW smerom nahor prichádza len pár dní po tom, čo táto značka oficiálne potvrdila zámer rozšíriť rad X o nový, väčší a luxusnejší model X7. Aj ten využije ako základ platformu pre chystanú generáciu sedmičkového radu. Na trh príde v roku 2016.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY