vytisknout velikost písma BMW predáva Husqvarnu. Má pre to prekvapivé vysvetlenie

BMW predáva Husqvarnu. Má pre to prekvapivé vysvetlenie

Nemecký výrobca sa zbavuje pmecký výrobce se zbavuje pôvodnej švédskej, a teraz talianskej značky prevažne terénnych motocyklov. BMW kúpilo Husqvarnu v roku 2008, v dobe nastupujúcej finančnej krízy, od MV Augusta.

Nemci zaplatili za následný rozvoj značky veľké peniaze. Z Mníchova sa časť vývojárov presunula do severného Talianska a v neposlednej rade i niektorá technika pochádzala priamo z Bavorska.

Investícia sa vyplatila a predaje Husqvarny sa každoročne dvíhali. Najmä potom, čo značka opustila offroadové vody a začala produkovať aj modely do bežnej premávky. Predovšetkým minuloročný model Husqvarna Nuda 9004, používajúci upravený radový dvojvalec BMW, prekvapil a zaznamenal veľký úspech.

A kto Husqvarnu kúpil? Pôvodné špekulácie o predaji priamo rakúskej KTM sa nepotvrdili. Kupcom sa nakoniec stal koncern Pierer Industrie AG (ten však KTM ovláda).

BMW oslavujúca najväčšie predaje v histórii vysvetľuje predaj väčším zameraním na dopravu po meste - teda skútre a motocykle s alternatívnym pohonom. Zároveň chystá aj rozšírenie vlastných modelových radov.

Nový majiteľ Husqvarny zatiaľ nepredstavil žiadne plány, čo sa budúcnosti značky týka.

20120623_JIM_51u.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY