vytisknout velikost písma BMW pracuje na štyrikrát preplňovanom naftovom motore

BMW pracuje na štyrikrát preplňovanom naftovom motore

BMW už má vo svojej ponuke trikrát preplňovaný naftový motor, ale vývoj tým nekončí. Podľa najnovších správ totiž mníchovská automobilka pracuje na štyrikrát preplňovanom motore. Ten by sa mal pod označením 50d objaviť budúci rok v kombinácii s novou sedmičkou.

So správou prišiel magazín BimmerToday. Podľa neho je cieľom štyrikrát preplňovaného naftového motora dosiahnuť vyššieho výkonu i krútiaceho momentu a samozrejme tiež rozšíriť pásmo využiteľných otáčok a zrýchliť odozvu na plyn. Zatiaľ nie je jasné, ako presne budú turbodúchadla usporiadaná. V hre je tiež možnosť, že by BMW použilo klasické turbá doplnené o elektrické kompresory.

Výsledný výkon by sa mal dostať cez hranicu 300 kW (408 koní) a krútiaci moment má byť vyššia ako 800 Nm. Samozrejme štandardom bude pre tento motor pohon všetkých kolies xDrive.

Ak všetko pôjde podľa plánu, potom by sa mal výsledok v sériovej podobe predstaviť v druhej polovici budúceho roka a malo by ísť tiež o prvé sériovo vyrábané auto so štyrikrát preplňovaným motorom. Rovnaký motor následne dostanú aj ďalšie modely BMW.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY