vytisknout velikost písma BMW pracuje na štyrikrát preplňovanom naftovom motore

BMW pracuje na štyrikrát preplňovanom naftovom motore

BMW už má vo svojej ponuke trikrát preplňovaný naftový motor, ale vývoj tým nekončí. Podľa najnovších správ totiž mníchovská automobilka pracuje na štyrikrát preplňovanom motore. Ten by sa mal pod označením 50d objaviť budúci rok v kombinácii s novou sedmičkou.

So správou prišiel magazín BimmerToday. Podľa neho je cieľom štyrikrát preplňovaného naftového motora dosiahnuť vyššieho výkonu i krútiaceho momentu a samozrejme tiež rozšíriť pásmo využiteľných otáčok a zrýchliť odozvu na plyn. Zatiaľ nie je jasné, ako presne budú turbodúchadla usporiadaná. V hre je tiež možnosť, že by BMW použilo klasické turbá doplnené o elektrické kompresory.

Výsledný výkon by sa mal dostať cez hranicu 300 kW (408 koní) a krútiaci moment má byť vyššia ako 800 Nm. Samozrejme štandardom bude pre tento motor pohon všetkých kolies xDrive.

Ak všetko pôjde podľa plánu, potom by sa mal výsledok v sériovej podobe predstaviť v druhej polovici budúceho roka a malo by ísť tiež o prvé sériovo vyrábané auto so štyrikrát preplňovaným motorom. Rovnaký motor následne dostanú aj ďalšie modely BMW.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY