vytisknout velikost písma BMW pracuje na štyrikrát preplňovanom naftovom motore

BMW pracuje na štyrikrát preplňovanom naftovom motore

BMW už má vo svojej ponuke trikrát preplňovaný naftový motor, ale vývoj tým nekončí. Podľa najnovších správ totiž mníchovská automobilka pracuje na štyrikrát preplňovanom motore. Ten by sa mal pod označením 50d objaviť budúci rok v kombinácii s novou sedmičkou.

So správou prišiel magazín BimmerToday. Podľa neho je cieľom štyrikrát preplňovaného naftového motora dosiahnuť vyššieho výkonu i krútiaceho momentu a samozrejme tiež rozšíriť pásmo využiteľných otáčok a zrýchliť odozvu na plyn. Zatiaľ nie je jasné, ako presne budú turbodúchadla usporiadaná. V hre je tiež možnosť, že by BMW použilo klasické turbá doplnené o elektrické kompresory.

Výsledný výkon by sa mal dostať cez hranicu 300 kW (408 koní) a krútiaci moment má byť vyššia ako 800 Nm. Samozrejme štandardom bude pre tento motor pohon všetkých kolies xDrive.

Ak všetko pôjde podľa plánu, potom by sa mal výsledok v sériovej podobe predstaviť v druhej polovici budúceho roka a malo by ísť tiež o prvé sériovo vyrábané auto so štyrikrát preplňovaným motorom. Rovnaký motor následne dostanú aj ďalšie modely BMW.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY