vytisknout velikost písma BMW pracuje na štyrikrát preplňovanom naftovom motore

BMW pracuje na štyrikrát preplňovanom naftovom motore

BMW už má vo svojej ponuke trikrát preplňovaný naftový motor, ale vývoj tým nekončí. Podľa najnovších správ totiž mníchovská automobilka pracuje na štyrikrát preplňovanom motore. Ten by sa mal pod označením 50d objaviť budúci rok v kombinácii s novou sedmičkou.

So správou prišiel magazín BimmerToday. Podľa neho je cieľom štyrikrát preplňovaného naftového motora dosiahnuť vyššieho výkonu i krútiaceho momentu a samozrejme tiež rozšíriť pásmo využiteľných otáčok a zrýchliť odozvu na plyn. Zatiaľ nie je jasné, ako presne budú turbodúchadla usporiadaná. V hre je tiež možnosť, že by BMW použilo klasické turbá doplnené o elektrické kompresory.

Výsledný výkon by sa mal dostať cez hranicu 300 kW (408 koní) a krútiaci moment má byť vyššia ako 800 Nm. Samozrejme štandardom bude pre tento motor pohon všetkých kolies xDrive.

Ak všetko pôjde podľa plánu, potom by sa mal výsledok v sériovej podobe predstaviť v druhej polovici budúceho roka a malo by ísť tiež o prvé sériovo vyrábané auto so štyrikrát preplňovaným motorom. Rovnaký motor následne dostanú aj ďalšie modely BMW.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY