vytisknout velikost písma BMW potvrdilo vývoj autá na vodík. Pomôže mu s ním Toyota

BMW potvrdilo vývoj autá na vodík. Pomôže mu s ním Toyota

Automobilka BMW potvrdila vývoj testovacích vodíkových áut využívajúcich technológiu japonskej Toyoty, ktorá ju uvedie na trh už v budúcom roku. Vďaka spolupráci s Toyotou má BMW pomerne ľahký prístup k novej a efektívnejšej generácii palivových článkov. BMW síce vodíku moc neverí a skôr vsádza na elektrinu v podobe klasických akumulátorov, ale chce byť pripravené, keby po vodíku vznikol dopyt a začala sa budovať infraštruktúra.

Pre automobilku BMW nie je vodík neznámy. Už v minulosti s ním značka experimentovala, aj keď trochu odlišne. Miesto vývoja palivových článkov vyrábajúcich elektrinu sa BMW snažilo presadiť klasický motor, ktorý by spaľoval vodík.

bmw (1).jpgbmw (2).jpgbmw (3).jpgExperimentálny prototyp BMW H2R s dvanásťvalcom spaľujúcim kvapalný vodík stanovil deväť svetových rýchlostných rekordov

Vidieť bolo aj niekoľko konceptov, napríklad automobil BMW H2R, ktorý stanovil deväť rýchlostných rekordov pre vodíková autá. Používal šesťlitrový dvanásťvalec z vtedajšieho BMW 760iL, spaľujúci kvapalný vodík. Motor mal výkon cez 230 koní a experimentálne vozidlo "roztlačil" na viac ako 300 km/h.

bmw (4).jpgbmw (5).jpgbmw (6).jpgProdukčná verzia vodíkového motora sa dostala do BMW radu 7. Spaľovanie vodíka ale automobilka opustila, nie je to príliš efektívne

V roku 2007 sa potom na trh dostalo BMW Hydrogen 7 s podobným motorom. Dvanásťvalec vedel jazdiť na benzín aj vodík a mal výkon 260 koní. Nebol z cenovo najefektívnejších: Jeho spotreba vodíka bola asi 50 l na 100 km (vodík má v jednom kvapalnom litri oveľa menej energie ako klasický benzín) a nádrž počas niekoľkých dní samovoľne vyprchala.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY