vytisknout velikost písma BMW potvrdilo vývoj autá na vodík. Pomôže mu s ním Toyota

BMW potvrdilo vývoj autá na vodík. Pomôže mu s ním Toyota

Automobilka BMW potvrdila vývoj testovacích vodíkových áut využívajúcich technológiu japonskej Toyoty, ktorá ju uvedie na trh už v budúcom roku. Vďaka spolupráci s Toyotou má BMW pomerne ľahký prístup k novej a efektívnejšej generácii palivových článkov. BMW síce vodíku moc neverí a skôr vsádza na elektrinu v podobe klasických akumulátorov, ale chce byť pripravené, keby po vodíku vznikol dopyt a začala sa budovať infraštruktúra.

Pre automobilku BMW nie je vodík neznámy. Už v minulosti s ním značka experimentovala, aj keď trochu odlišne. Miesto vývoja palivových článkov vyrábajúcich elektrinu sa BMW snažilo presadiť klasický motor, ktorý by spaľoval vodík.

bmw (1).jpgbmw (2).jpgbmw (3).jpgExperimentálny prototyp BMW H2R s dvanásťvalcom spaľujúcim kvapalný vodík stanovil deväť svetových rýchlostných rekordov

Vidieť bolo aj niekoľko konceptov, napríklad automobil BMW H2R, ktorý stanovil deväť rýchlostných rekordov pre vodíková autá. Používal šesťlitrový dvanásťvalec z vtedajšieho BMW 760iL, spaľujúci kvapalný vodík. Motor mal výkon cez 230 koní a experimentálne vozidlo "roztlačil" na viac ako 300 km/h.

bmw (4).jpgbmw (5).jpgbmw (6).jpgProdukčná verzia vodíkového motora sa dostala do BMW radu 7. Spaľovanie vodíka ale automobilka opustila, nie je to príliš efektívne

V roku 2007 sa potom na trh dostalo BMW Hydrogen 7 s podobným motorom. Dvanásťvalec vedel jazdiť na benzín aj vodík a mal výkon 260 koní. Nebol z cenovo najefektívnejších: Jeho spotreba vodíka bola asi 50 l na 100 km (vodík má v jednom kvapalnom litri oveľa menej energie ako klasický benzín) a nádrž počas niekoľkých dní samovoľne vyprchala.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY