vytisknout velikost písma BMW potvrdilo vývoj autá na vodík. Pomôže mu s ním Toyota

BMW potvrdilo vývoj autá na vodík. Pomôže mu s ním Toyota

Automobilka BMW potvrdila vývoj testovacích vodíkových áut využívajúcich technológiu japonskej Toyoty, ktorá ju uvedie na trh už v budúcom roku. Vďaka spolupráci s Toyotou má BMW pomerne ľahký prístup k novej a efektívnejšej generácii palivových článkov. BMW síce vodíku moc neverí a skôr vsádza na elektrinu v podobe klasických akumulátorov, ale chce byť pripravené, keby po vodíku vznikol dopyt a začala sa budovať infraštruktúra.

Pre automobilku BMW nie je vodík neznámy. Už v minulosti s ním značka experimentovala, aj keď trochu odlišne. Miesto vývoja palivových článkov vyrábajúcich elektrinu sa BMW snažilo presadiť klasický motor, ktorý by spaľoval vodík.

bmw (1).jpgbmw (2).jpgbmw (3).jpgExperimentálny prototyp BMW H2R s dvanásťvalcom spaľujúcim kvapalný vodík stanovil deväť svetových rýchlostných rekordov

Vidieť bolo aj niekoľko konceptov, napríklad automobil BMW H2R, ktorý stanovil deväť rýchlostných rekordov pre vodíková autá. Používal šesťlitrový dvanásťvalec z vtedajšieho BMW 760iL, spaľujúci kvapalný vodík. Motor mal výkon cez 230 koní a experimentálne vozidlo "roztlačil" na viac ako 300 km/h.

bmw (4).jpgbmw (5).jpgbmw (6).jpgProdukčná verzia vodíkového motora sa dostala do BMW radu 7. Spaľovanie vodíka ale automobilka opustila, nie je to príliš efektívne

V roku 2007 sa potom na trh dostalo BMW Hydrogen 7 s podobným motorom. Dvanásťvalec vedel jazdiť na benzín aj vodík a mal výkon 260 koní. Nebol z cenovo najefektívnejších: Jeho spotreba vodíka bola asi 50 l na 100 km (vodík má v jednom kvapalnom litri oveľa menej energie ako klasický benzín) a nádrž počas niekoľkých dní samovoľne vyprchala.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY