vytisknout velikost písma BMW postupne odhaľuje novú radu 7. Zaparkuje sama a schudne až 130 kg

BMW nás pomaly pripravuje na predstavenie pomerne revolučnej novej generácie vrcholného modelu radu 7.
BMW postupne odhaľuje novú radu 7. Zaparkuje sama a schudne až 130 kg
Zoznam kapitol
  1. Nové BMW radu 7
  2. Fotogaléria: Nové BMW radu 7

BMW odhaľuje tajomstvá okolo novej rady 7, ktorá sa má stať pomyselnou výkladnou skriňou technológií spracovania uhlíkových kompozitov a ich následného použitia v konštrukcii vozidla. Aj to má stáť za medzigeneračnom znížením hmotnosti až o 130 kg.

P90176663_highRes.jpgP90179334_highRes.jpgP90179343_highRes.jpgUhlíkové vlákna budú tvoriť väčšiu časť nosnej štruktúry vozidla. Ale hmotnosť sa znižovala aj na iných miestach. Celkom má nové BMW radu 7 schudnúť až 130 kg

Automobilka ukazuje tiež časti, na ktorých sú použité diely z uhlíkového kompozitu. Nie je to zase celý monokok ako napríklad v BMW i3 alebo i8, ale prakticky celá horná časť skeletu je z uhlíkových vlákien. To by malo významne znížiť ťažisko a zlepšiť ovládateľnosť.

Z karbónu je aj časť centrálneho tunela, kde je umiestnená osemstupňová automatická prevodovka a kĺbový hriadeľ poháňajúci tradične zadné kolesá, ale BMW radu 7 bude k dispozícii samozrejme aj ako štvorkolka so systémom xDrive. Znižovanie hmotnosti prebehlo aj na ďalších dieloch, napríklad na brzdiči alebo nábojoch kolies, ako ukazuje BMW v priloženej fotogalérii.

P90179275_highRes.jpgP90179278_highRes.jpgP90179284_highRes.jpgSystém iDrive teraz bude mať aj dotykové displeje (vrátane klimatizácie) a rozpozná rôzne gestá. Bude sa aj učiť a jednotlivé pohyby rúk si môžete uložiť do pamäte, aby auto vedelo, čo po ňom chcete. Nový je aj digitálny prístrojový štít

Špecifikácie pohonných jednotiek si BMW samozrejme ešte schováva, ale už priznáva, že použije novú generáciu preplňovaných radových šesťvalcov so systémom TwinPower Turbo. V základnom modeli by ale mohol byť aj štvorvalec. Kvôli zákazníkom nie je pravdepodobné, že by BMW opustilo osemvalec, aj keď značka je poslednou dobou tak trochu lídrom v odbore prekrúcanie svojich tradícií...

BMW radu 7 dostane za príplatok adaptívny vzduchový podvozok, ale udržiavanie svetlej výšky zrejme zostane v základe. Nastaviteľný podvozok s elektronicky ovládanými tlmičmi by ale mal byť v základnej výbave vo všetkých verziách. Vozidlo bude mať aj novovyvinuté adaptívne riadenie (dúfajme, že s lepšou odozvou) a tiež nové aktívne stabilizátory (za príplatok).

P90179292_highRes.jpgP90179301_highRes.jpgP90179307_highRes.jpgNižšia hmotnosť a ťažisko majú pomôcť ovládateľnosti a agilite. Nový je aj adaptívny podvozok, udržiavanie svetlej výšky, aktívne riadenie a aktívne stabilizátory. Ešte ale nie je jasné, čo z toho dostane BMW radu 7 v základnej výbave

Spolu s tým má byť rozšírená možnosť nastavenia auta podľa individuálneho priania zákazníka. Bude možné konfigurovať odozvu riadenia, tuhosť podvozku a reakcie motora i prevodovky vo viacerých krokoch než len medzi režimami comfort, normal a sport.

Veľa zmien prináša aj systém iDrive. Tomu síce zostane centrálny otočný ovládač s programovateľnými tlačidlami, ale BMW prvýkrát uvedie aj dotykový displej a tiež funkciu rozpoznávania gest. Stačí teda mávnuť rukou a systém iDrive spozná, či chcete prijať alebo odmietnuť telefónny hovor, prípadne stlmiť rádio. Systém rozpoznávania gest má byť tiež programovateľný, čo poskytuje prakticky neobmedzené možnosti a iste vás napadne kopa komických gest, na ktoré možno auto naučiť reagovať rôznym spôsobom...

P90179344_highRes.jpgP90179345_highRes.jpgP90179346_highRes.jpgBMW radu 7 bude prvé sériové auto na svete, ktoré bude možné ovládať na diaľku, bez toho, aby niekto musel sedieť za volantom. To sa môže hodiť napríklad pri parkovaní do veľmi úzkych medzier. Toto sme zatiaľ videli len v bondovkách...

Ba čo viac, nové BMW radu 7 bude vedieť úplne samé aj zaparkovať. Vystúpite, vydáte pokyn a auto zájde samo na určené miesto, napríklad do veľmi úzkej medzery. Kvôli tomu BMW vyvinulo aj nový kľúčik s diaľkovým ovládaním. Nielen, že sa tak technológie z bondoviek dostávajú do sériových áut, navyše si teraz budete môcť za zhruba 100 000 eur kúpiť autíčko na diaľkové ovládanie vo veľkosti 1:1. To je predsa neuveriteľne cool!

Opäť sa dá očakávať aj rozšírenie bezpečnostných systémov a veci ako asistent pre udržanie v jazdnom pruhu (BMW radu 7 by malo byť schopné autonómnej jazdy napríklad v kolóne na diaľnici) alebo nočné videnie v týchto vozidlách, hoci býva za tučný príplatok, považujeme ho za samozrejmosť. Adaptívny tempomat navyše dostane funkciu dodržiavania rýchlostných limitov, podobne ako nový Ford S-Max.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY