vytisknout velikost písma BMW ponúkne do troch rokov šesť modelov s pohonom predných kolies

BMW ponúkne do troch rokov šesť modelov s pohonom predných kolies

Veľká kultúrna revolúcia sa chystá v BMW. Prakticky všetky vozidlá veľkostí zaradených pod tradičné BMW radu 3 prejdú na novú platformu UKL1 používanú v Mini. A to neznamená nič iné ako aplikáciu pohonu predných kolies.

Prvá predokolka s logom BMW sa volá BMW radu 2 Active Tourer a vlastne napovedá ďalšie smerovanie najmenšieho radu 1, ktoré príde ako predokolka už v roku 2017. Ak sa vám teda páči ostrý hatchback s pohonom zadných kolies, nakupujte, kým môžete.

Najskôr zo všetkého ale príde dokonca sedemmiestna verzia radu 2 Active Tourer. Tá je vraj naplánovaná už na rok 2015, aspoň to teda tvrdí magazín Auto Express. Na konci roka 2015 dorazí nové BMW X1 a ďalší rok potom BMW X2, čo bude akási "X6 pre chudobných".

Posledný spolu s novou radou 1 je malý roadster BMW Z2. Technické špecifikácie sú ešte veľkou neznámou, ale dá sa očakávať aplikácia nových preplňovaných trojvalcov 1,5 l na benzín aj naftu a to aj v prípade roadstera.

BMW uisťuje, že všetko od radu 3 hore zostane u pohonu zadných kolies a že aj dynamicky založený model M a M Performance zostanú len pri pohone zadných alebo všetkých kolies.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY