vytisknout velikost písma BMW opäť zmení mená niektorých modelov, 330i sa vráti ako štvorvalec

BMW opäť zmení mená niektorých modelov, 330i sa vráti ako štvorvalec

Čert aby sa v tom vyznal. Predtým ste spoznali veľkosť motora pod kapotou BMW podľa jasne určujúcich znakov - počtu koncoviek výfuku a číselného označenia na zadku. Dnes už ale nejde odhadnúť vôbec nič a niekedy ani ľudia priamo z automobilky nevedia, čo sa pod kapotou skrýva.

V blízkej budúcnosti bude číselné označenie ešte viac zavádzajúce. Blížiaci sa facelift BMW radu 3 prinesie okrem iného úpravu označenia niekoľkých motorizácií. Radový štvorvalec s preplňovaním, dnes označovaný ako 328i, sa bude odteraz menovať 330i. Toto označenie pritom ešte v minulej generácii znamenalo vrcholný atmosférický radový šesťvalec (nech mu je zem ľahká).

Rovnako tak sa zmení aj označenie "fúkaného" šesťvalca, miesto 335i sa bude volať 340i. Číslovkou 40 tento motor BMW pomenúva aj radu 6. Rovnaká "logika" značenia sa bude týkať aj kupé radu 4 a pravdepodobne bude neskôr aplikovaná aj na ďalšie modely a motory. Plug-in hybrid BMW radu 3 sa teda bude volať 330e a zrejme sa dočkáme aj označenia 340d miesto 335d.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY