vytisknout velikost písma BMW opäť zmení mená niektorých modelov, 330i sa vráti ako štvorvalec

BMW opäť zmení mená niektorých modelov, 330i sa vráti ako štvorvalec

Čert aby sa v tom vyznal. Predtým ste spoznali veľkosť motora pod kapotou BMW podľa jasne určujúcich znakov - počtu koncoviek výfuku a číselného označenia na zadku. Dnes už ale nejde odhadnúť vôbec nič a niekedy ani ľudia priamo z automobilky nevedia, čo sa pod kapotou skrýva.

V blízkej budúcnosti bude číselné označenie ešte viac zavádzajúce. Blížiaci sa facelift BMW radu 3 prinesie okrem iného úpravu označenia niekoľkých motorizácií. Radový štvorvalec s preplňovaním, dnes označovaný ako 328i, sa bude odteraz menovať 330i. Toto označenie pritom ešte v minulej generácii znamenalo vrcholný atmosférický radový šesťvalec (nech mu je zem ľahká).

Rovnako tak sa zmení aj označenie "fúkaného" šesťvalca, miesto 335i sa bude volať 340i. Číslovkou 40 tento motor BMW pomenúva aj radu 6. Rovnaká "logika" značenia sa bude týkať aj kupé radu 4 a pravdepodobne bude neskôr aplikovaná aj na ďalšie modely a motory. Plug-in hybrid BMW radu 3 sa teda bude volať 330e a zrejme sa dočkáme aj označenia 340d miesto 335d.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY