vytisknout velikost písma BMW opäť najpredávanejšou prémiovou značkou

Automobilka BMW vlani potvrdila povesť predajne najúspešnejšieho výrobcu z "nemeckej prémiovej trojky".
BMW opäť najpredávanejšou prémiovou značkou

Koncern BMW Group vlani predal celkovo 1 963 789 automobilov, čo v porovnaní s 1 845 186 jednotkami z roku 2012 znamená nárast o 6,4%. Zdanené zisky mu pritom vzrástli o 4,5%. Skupina Audi nasleduje s 1,605 mil. a Mercedes-Benz s 1,461 mil. nových vozidiel. V BMW Group rástli všetky hlavné značky, BMW o 7,5, Rolls-Royce o 1,5 a Mini o 1,2%. Práve u Mini je to celkom príjemná správa, pretože nové Mini (F56) vstupuje do predajov až teraz, avšak bilanciu dorovnalo cez 15 000 predaných vozidiel radu Mini Paceman.

Značka BMW vďačí za priaznivý vývoj obzvlášť svojej rade 3, ktorá sama tvorí takmer tretinu všetkých predajov automobilky BMW. Dobre si viedol aj rad 6, pričom najviac práce odviedlo "štvordverové kupé" BMW 6 Gran Coupe: predalo sa 15 913 vozidiel tohto radu, čo je viac ako pri kupé a kabrioletoch dohromady. V rade modelov "X" už to tak jednoduché nebolo: zatiaľ čo základný rad BMW X1 si polepšil v predajoch takmer o 10%, pomaly starnúce BMW X6 sa prepadlo o 16% na 36 688 vozidiel.

Podobný zostup zaznamenal aj roadster BMW Z4, ktorý o nejakých 16% padol na 12 866 predaných jednotiek. Tento rok majú predaje BMW Group podporiť predovšetkým modely BMW radu 2, SUV BMW X4 a nová generácia základného Mini (F56).

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY