vytisknout velikost písma BMW Motorrad oslavuje 100 rokov edícií Iconic 100. Vznikne 4x100 kusov

Všetky štyri modely patria do konštrukčného radu R 1200, poháňané dvojvalcovým boxerom. Spoločným znakom je kontrastne prešívané sedlo s vyrazeným logom Iconic 100.
BMW Motorrad oslavuje 100 rokov edícií Iconic 100. Vznikne 4x100 kusov

Motocyklová časť skupiny BMW oslavuje 100 rokov od založenia spoločnosti Bayerische Motoren Werke limitovanou sériou štyroch svojich modelov. Od každého vznikne 100 kusov v špeciálnom prevedení Iconic 100.

r1200gs-icon.jpgr1200gsa-icon.jpg
BMW R 1200 GS Iconic a R 1200 GS Adventure Iconic

Všetky štyri modely Iconic patria do konštrukčného radu R 1200, poháňané dvojvalcovým boxerom s objemom 1,2 l: športovo-cestovné R 1200 RS, cestovné R 1200 RT a samozrejme aj najpredávanejší model značky, legendárny cestovné enduro R 1200 GS vrátane expedičnej varianty R 1200 GS Adventure.

Spoločným znakom všetkých modelov Iconic je kontrastne prešívané sedlo s vyrazeným logom Iconic 100. "Gé-esá" majú sedlo červené s čiernymi švami, pri ďalších dvoch modeloch je to naopak. V prípade endur zvolili dizajnéri farebné prevedenie "Martini", inšpirované dakarskými motocyklami z 80. rokov. R 1200 RS má čierno-strieborný lak s farebnými linkami, zatiaľ čo R 1200 RT sa pýši špeciálnym odtieňom červenej. Inšpiráciou bol lak "Lava Rot" modelu R 100 RT zo 70. rokov.

R1200RS-icon.jpgr1200rt-icon.jpg
R 1200 RS Iconic a R 1200 RT Iconic

A teraz tá zlá správa: jedná sa o aktivitu britského zastúpenia, takže všetky modely edície Iconic budú v ponuke len na tamojšom trhu. To by ale zberateľov a odhodlaných fanúšikov odradiť nemuselo. Doviezť motocykel z Británie nie je o nič zložitejšie ako z inej krajiny Európskej únie a ľavostrannú premávku nepredstavuje na rozdiel od áut závažnejší problém. Stačí vyriešiť predný svetlomet.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY