vytisknout velikost písma BMW Motorrad oslavuje 100 rokov edícií Iconic 100. Vznikne 4x100 kusov

Všetky štyri modely patria do konštrukčného radu R 1200, poháňané dvojvalcovým boxerom. Spoločným znakom je kontrastne prešívané sedlo s vyrazeným logom Iconic 100.
BMW Motorrad oslavuje 100 rokov edícií Iconic 100. Vznikne 4x100 kusov

Motocyklová časť skupiny BMW oslavuje 100 rokov od založenia spoločnosti Bayerische Motoren Werke limitovanou sériou štyroch svojich modelov. Od každého vznikne 100 kusov v špeciálnom prevedení Iconic 100.

r1200gs-icon.jpgr1200gsa-icon.jpg
BMW R 1200 GS Iconic a R 1200 GS Adventure Iconic

Všetky štyri modely Iconic patria do konštrukčného radu R 1200, poháňané dvojvalcovým boxerom s objemom 1,2 l: športovo-cestovné R 1200 RS, cestovné R 1200 RT a samozrejme aj najpredávanejší model značky, legendárny cestovné enduro R 1200 GS vrátane expedičnej varianty R 1200 GS Adventure.

Spoločným znakom všetkých modelov Iconic je kontrastne prešívané sedlo s vyrazeným logom Iconic 100. "Gé-esá" majú sedlo červené s čiernymi švami, pri ďalších dvoch modeloch je to naopak. V prípade endur zvolili dizajnéri farebné prevedenie "Martini", inšpirované dakarskými motocyklami z 80. rokov. R 1200 RS má čierno-strieborný lak s farebnými linkami, zatiaľ čo R 1200 RT sa pýši špeciálnym odtieňom červenej. Inšpiráciou bol lak "Lava Rot" modelu R 100 RT zo 70. rokov.

R1200RS-icon.jpgr1200rt-icon.jpg
R 1200 RS Iconic a R 1200 RT Iconic

A teraz tá zlá správa: jedná sa o aktivitu britského zastúpenia, takže všetky modely edície Iconic budú v ponuke len na tamojšom trhu. To by ale zberateľov a odhodlaných fanúšikov odradiť nemuselo. Doviezť motocykel z Británie nie je o nič zložitejšie ako z inej krajiny Európskej únie a ľavostrannú premávku nepredstavuje na rozdiel od áut závažnejší problém. Stačí vyriešiť predný svetlomet.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY