vytisknout velikost písma BMW má novinku, ktorá by sa mohla radiť medzi "i". Je to... metro

BMW má novinku, ktorá by sa mohla radiť medzi "i". Je to... metro

Automobilka BMW predstavuje novinku, ktorá by sa s trochou zveličenia mohla zaradiť medzi modely "i". Nečakajte žiadny nový elektromobil, tou novinkou je totiž metro. To sa má v nie príliš vzdialenej budúcnosti objaviť na linkách v Kuala Lumpur.

Novinku nesúcu meno Metro Inspiro má na svedomí dizajnérske centrum BMW DesignworksUSA, do realizácie je zapojená spoločnosť Siemens. Celkom vznikne 58 súprav a ako ste si možno už z obrázkov stačili všimnúť, tieto súpravy nebudú mať vodiča. V špičkách sa počíta s intervalom 3,5 minúty, pričom jeden vlak pojme až 1200 cestujúcich.

BMW potom zdôrazňuje aj fakt, že sa počíta s životným cyklom 30 rokov, po tejto dobe bude možné približne 95% použitých materiálov recyklovať.

V minulosti sme o BMW už napísali niekoľko správ, ktoré sa netýkali automobilov. Témou tých posledných boli pretekárske boby určené pre hry v Soči.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY