vytisknout velikost písma BMW M760Li xDrive je sedmička s motorom V12, ktorá zvládne až 305 km/h

BMW vezie do Ženevy vrchol radu 7, čo nie je nič menšieho, než predĺžená sedmička osadená dvanásťvalcom s výkonom 441 kW (600 k). Aby ale táto premiéra nebola príliš politicky nekorektná, ukáže BMW aj ekologickú 740e alebo BMW i8 Protonic Red Edition.
BMW M760Li xDrive je sedmička s motorom V12, ktorá zvládne až 305 km/h
Zoznam kapitol
  1. BMW M760Li xDrive, Videá
  2. Fotogaléria: BMW M760Li xDrive, 740e, i8 Protonic Red Edition

BMW radu 7 aktuálnej generácie má nový vrchol. Ten sa volá M760Li xDrive a ako názov napovedá, ide o ďalší produkt divízie M Performance. Základné údaje sú veľmi pôsobivé.

M760Li totiž nepozná pojem downsizing. O pohon sa stará preplňovaný dvanásťvalec s objemom 6,6 litra. Jeho maximum činí 441 kW (600 k) a 800 Nm, pričom vrchol krútiaceho momentu je k dispozícii od 1500 ot. V kombinácii so športovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies vystrelí dvanásťvalcové BMW 7 z nuly na 100 km/h za 3,9 s a maximálne ide rýchlosťou 250 km/h. Ak si priplatíte, BMW vám posunie obmedzovač na 305 km/h.

Najrýchlejšia verzia BMW radu 7 dostala aj podvozok s označením Executive Drive Pro, nechýbajú aktívne stabilizátory, športové riadenie a systém natáčanie zadnej nápravy alebo posilnené brzdy. Štandardom sú dvadsaťpalcové kolesá. A aby sme nezabudli, aj tento dvanásťvalec má ambície myslieť na ekológiu, takže aj tu dostanete systém štart/stop.

m760_02.jpgm760_03.jpgm760_04.jpg
Takto vyzerá vrchol BMW radu 7. Prevedenie M760Li xDrive používa preplňovaný dvanásťvalec s výkonom 441 kW (600 k)

Športová rada 7 má aj niekoľko úprav exteriéru zahŕňajúcich predovšetkým nový predný nárazník s poriadnymi nasávacími otvormi. Vzadu nájdeme veľké koncovky výfuku a decentný spojler. BMW však ponúkne ešte jednu verziu. Ak netúžite po športovej vizáži, ale chcete naopak staviť na luxusný vzhľad (respektíve ak ste čínsky zákazník), potom pre vás v Mníchove pripravili prevedenie Excellence. BMW za neho neubudne chcieť žiadny príplatok. V praxi Excellence znamená predovšetkým poriadnu dávku chrómu všade, kam oko dovidí.

m760_15.jpgm760_16.jpgm760_17.jpgAk chcete dvanásťvalec, no nemienite jazdiť v športovo vyzerajúcom BMW 7, potom môžete siahnuť po čínsky ladenej variante Excellence, ktorá ponúkne naozaj veľa chrómu. Technika sa však nelíši

V interiéri očakávajte len tie najluxusnejšie materiály a veľmi často sa objavujúce sympatické logá V12. Samozrejme aj v M760Li xDrive na vás čaká bohatý zástup rôznych asistentov a ďalších prvkov výbavy vrátane napríklad ovládania gestami.

BMW M760Li xDrive oslávi svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve, kam mníchovská automobilka privezie aj M2 vyzdobené prvky M Performance, dorazí aj hybridná 740e alebo BMW i8 v prevedení Protonic Red Edition. 

zen_03.jpgzen_04.jpgzen_05.jpgzen_12.jpgzen_13.jpgzen_14.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY