vytisknout velikost písma BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebo, peklo

Cez okno počujem odpočítavanie: 3,2,1 ..., pedále na podlahu a tisíc osemdesiat koní sa môže dať do práce.
BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebo, peklo
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Cayman-style
  2. SUV vs. superšport, Teória, čísla
  3. 1080 koní!, The Race, 2x video
  4. Peklo alebo nebo?
  5. Horší rýchlejší?, Vrchol s veľkým V, Technické údaje
  6. Fotogaléria

Uvediem vás do obrazu. Je taký pekný augustový piatok, na prázdnom letisku stojí Porsche Panamera Turbo, hneď vedľa odfukuje zo štvorice výfukov nové BMW M6 Gran Coupé. Porsche má pod kapotou 520 koní, BMW ešte o 40 koní viac. Autá pekne zarovnané na čiare, kolega odpočítava. Tri, dva, jedna, chvíľa ticha a zrazu sa dá dohromady 1080 koní do práce, respektíve približne štyri tony čistej váhy sa dajú do pohybu a to pekne prosím takým štýlom, že som rád, že mi nezapadol jazyk. Za štyri sekundy míňame 100 km/h, o chvíľu už ideme cez 200 km/h a obe autá akoby ani nezaujímalo, že sa koniec dráhy blíži v pekelne rýchlom tempe. Najvyšší čas pre keramické kotúče. Dnes vám môžeme ponúknuť test, ktorý už teraz patrí medzi najväčších favoritov na prvé miesto v rebríčku toho najlepšieho, čo sme v roku 2013 šoférovali.

Nestáva sa príliš často, aby sa nám podarilo dať k sebe v jeden čas na jedno miesto dve absolútne špičky ponúk takých automobiliek, akými je Porsche a BMW. A už vôbec sa nestáva (respektíve ja som takú vec ešte nezažil), aby niečo z dielne Porsche, čo má na karosérii nalepené štítok Turbo, bolo označované za pomalšie auto. Lenže občas sa na každého usmeje šťastie, takže môžeme porovnať M6 Gran Coupé s modernizovanou Panamera Turbo. A nestrácajme čas, pretože dnes nás čaká veľa práce.

_DSC0790.jpg_DSC0799.jpg 
Základné parametry: 5 metrov na dĺžku, váha 2 tony, výkon ďaleko za hranicou 500 koní.

Asi nebude príliš ťažké vás presvedčiť, že som sa na toto porovnanie veľmi tešil. Okrem samotného faktu, že sa nám dostalo do rúk stádo čítajúce 1080 koní, respektíve dve autá schopné prekonať hranicu 300 km/h bliknutím svetla, tu bol ešte jeden dôvod, ktorý ma veľmi zaujímal. Tak ako šestkový bavorák, tak hlavne Panamera, sú autá, pri ktorých je z určitého uhla pohľadu všetko zle. Ako sa má skĺbiť dohromady dĺžka presahujúcu päť metrov, hmotnosť dvoch ton a šírka menšieho autobusu s ambíciami na pekelne rýchle, športové a zábavné auto?

Pri Panamere je to ešte navyše okorenené prítomnosťou pohonu všetkých kolies, ktorý som (no musím sa bez mučenia priznať) z nejakého dôvodu automaticky očakával aj pri M6. Asi už mi tie neustále tlačové správy o novinkách a rozširovanie ponuky xDrive trochu vliezli na mozog. Z minulosti však viem, že obe automobilky si vedia bez najmenšieho problému poradiť s rôznymi nástrahami konštrukcie a fyziky a napriek všetkým predpokladom nakoniec pustia na trh autá, ktorých stopercentné využitie zvládne pomaly len Sebastian Loeb a pár šťastlivcov, ktorý sa narodili so šoférskym talentom. Presvedčil som sa o tom napríklad pri modeli X5 M, pri Porsche 911 so svojou koncepciou á la kladivo ani nehovorím. Kam až siahajú schopnosti ľudí z oboch automobiliek, nad tým občas nezostáva než žasnúť a ja som bol veľmi zvedavý, čo dokázali vykonať v tomto smere s testovanou dvojicou päťmetrových autíčok.

_DSC0962.jpg_DSC0968.jpg 
Panamera má po facelifte, ktorý ale nič zásadné čo sa dizajnu týka nepriniesol. Zozadu auto trochu pripomína Cayman.

Cayman-style

BMW M6 Gran Coupé je relatívna novinka na trhu, takže odpoveď na otázku, prečo ju testujeme, je jasná. O Porsche Panamera to neplatí, ale opäť nebude ťažké uhádnuť, prečo tento model znovu vyrazil k novinárom na pokojné a decentné testovacie jazdy. Panamera dostala facelift, takže je určite potrebné, než sa vydáme hľadať motoristické nebo či peklo, povedať k tejto téme niečo viac.

Nebudem chodiť okolo horúcej kaše, Panamera ma svojim dizajnom nikdy dvakrát neuchvátila. Ale poznám vo svojom okolí mnoho ľudí, ktorí ju považujú za absolútnu bombu. Evidentne podobní ľudia nie sú iba v mojom okolí, pretože facelift toho na karosérii veľa nezmenil. Ja som dúfal, že dizajnéri siahnu do vzhľadu svojej vlajkovej lodi viac. Ale nestalo sa a na prvý pohľad by človek snáď ani novinky nepostrehol.

Panamera dostala nový nárazník, svetlá, objavili sa nové diódy denného svietenia, vzadu sa sťahovala registračná značka, znovu sa opravovali svetlá a nárazník. Zozadu mi teraz Panamera zo všetkého najviac pripomína Caymann, ktorý strávil pár hodín pri poriadne výkonnom kompresore. Pohľad spredu sa nezmenil. Nemôžem si pomôcť, vidím Cayenne, hoci Porsche od samého začiatku kariéry tohto modelu dávalo jasne a hlasno najavo, že aj ich veľké kupé má DNA prevzaté z legendy menom 911.

_DSC0834.jpg_DSC0853.jpg 
Nové svetlá sú taktiež dielom poslednej modernizácie. Najviac sa toho ale udialo v ponuke motorizácií.

Čo sa zmenilo výrazne, to je ponuka motorizácií. Teraz si môžete zaobstarať hybrid, do večných lovíšť sa odobral atmosférický osemvalec pracujúci pri S a 4S a na jeho miesto sa nasťahoval nový preplňovaný šesťvalec. Aby sme boli kompletný, potom musím ešte pridať informáciu o verzii Executive, čo je Panamera s predĺženým rázvorom náprav, a v našom prípade určite musím spomenúť vrcholné Turbo, ktoré dostalo dvadsať koní navyše.

Takže: Panamera je možno o niečo modernejšia a určite k radosti EÚ tiež úspornejšia. Inak ide ale v podstate o to isté auto, ktorému sa revolúcia oblúkom vyhla a namiesto nej sa dostavila taká bežná evolučná omladzovacia kúra.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY