vytisknout velikost písma BMW M5: superpäťka na ďalších fotkách (+ 52x foto)

Omladené prevedenie mníchovského supersedanu sa predstavuje na ďalších fotografiách.
BMW M5: superpäťka na ďalších fotkách (+ 52x foto)
Zoznam kapitol
  1. BMW M5 2013
  2. Fotogaléria

Automobilka BMW oficiálne predstavila svoju modernizovanú radu 5 na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte, ale my sme vám jej predstaviteľov predstavili už v máji. Na začiatku augusta pribudlo pekné video, avšak už pred tým unikli aj prvé snímky špičkovej verzie BMW M5. Zatiaľ čo štandardná "päťka" si to na trhu krúti už štvrtý rok, pre verziu BMW M5 to znamená omladenie už po dvoch rokoch výroby.

BMW M5 2014 foto (7).jpgBMW M5 2014 foto (3).jpgBMW M5 2014 foto (9).jpg
BMW M5 pre nadchádzajúci modelový rok

Podobne ako u ostatných verzií radu 5, aj do M5 sa facelift premietol len minimálne. Na prvý pohľad si tak všimneme predovšetkým novej masky chladiča so zdvojenými zvislými rebrami a emblémom M5 v pravom hornom rohu. Za príplatok sú k dostaniu hlavné svetlomety zložené výhradne zo zdrojov LED, mierne sa zmenil aj tvar zadných svetiel.

Na palube nového BMW M5 sa potom môžete tešiť na nový trojramenný športový volant a rad ďalších praktických vylepšení, ktoré sú spoločné pre všetky modernizované "päťky". Reč je hlavne o vylepšenej navigácii iDrive4.2 a zväčšených priehradkách pre odkladanie drobností. V ponuke farebných odtieňov novej M5 sa objavujú farby Pyrite Brown Metallic, Frozen Blue Metallic a BMW Individual Frozen.

BMW M5 2014 foto (19).jpgBMW M5 2014 foto (49).jpgBMW M5 2014 foto (20).jpg
Na prvý pohľad sú zmeny len kozmetické

Najväčšou novinkou celého faceliftu nakoniec je Competition Package, ktorý sa okrem M5 týka tiež M6 Coupé, Convertible aj Gran Coupé. Hlavnou položkou tohto paketu je výkon navýšený na 575 koní, zároveň ale zákazníci získajú aj prepracovaný podvozok nižší o 10 mm a inak nastavený posilňovač riadenia. Tešiť sa môžete na tuhšie stabilizátory a silentbloky ramien a inak nastavený diferenciál Active M.

BMW M5 2014 foto (45).jpgBMW M5 2014 foto (15).jpgBMW M5 2014 foto (46).jpgBMW M5 2014 foto (16).jpgBMW M5 2014 foto (17).jpgBMW M5 2014 foto (18).jpg
Úpravy v interiéri majú hlavne zlepšiť ergonómiu a komfort cestovania

Štandardom sú v tomto prípade dvadsaťpalcové kolesá a čierne koncovky výfukov. V praxi sú všetky verzie doplnené o tento nový paket rýchlejší o 0,1 sekundy pri šprinte z nuly na stovku, z nuly na 200 km/h ušetrí v porovnaní s obyčajnými M dve desatiny sekundy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY