vytisknout velikost písma BMW M5 (G30) oficiálne: 600 koní, odpájateľný pohon 4x4 a 305 km/h

BMW M5 (G30) sa bude vyrábať výlučne s pohonom všetkých kolies xDrive. Môžete odpojiť štvorkolku, takže o driftovnie neprídete. Nová M5 je ľahšia ako jej predchodca. BMW prenesie váš obmedzovač rýchlosti na 305 km/h. Základná cena v Nemecku je 3,1 mil. Kč.
BMW M5 (G30) oficiálne: 600 koní, odpájateľný pohon 4x4 a 305 km/h

Po predčasnom úniku fotografií môžeme konečne vidieť novú generáciu BMW M5, snáď najikonickejšieho supersedanu všetkých čias. A pridať k tomu podrobnosti o jeho technike. Vzhľadom k tomu, že srdce všetkých BMW M má byť motor, ani teraz tomu nebude inak. Rovnako ako v minulosti, model G30 M5 má preplňovaný agregát pod kapotou, a to 4-litrové štvorvalcové turbodúchadlo s dvoma turbodúchadlami. Vo verejnej diskusii prináša nový BMW M5 veľmi presvedčivé argumenty. Motor má výkon 441 kW (600 k) pri 5600 až 6700 ot/min. s krútiacim momentom 750 Nm medzi 1800 a 5600 ot./min. Ale po prvýkrát v histórii tohto supersedanu, motor vysiela svoju silu na všetky kolesá.

BMW-M5-G30-12.jpgBMW-M5-G30-3.jpg

XDrive nového BMW M5 má jednu veľmi zaujímavú vlastnosť. Môžete si ho nastaviť v troch režimoch: 4WD, 4WD Sport a 2WD. Áno, stále si môžete urobiť zo svojej M5 driftovací špeciál a dávať prácu a dostatočný príjem všetkým pneuservisom vo vašom okolí.

Vďaka štvorkolke BMW M5 zrýchli na 100 km/h za 3,4 sekundy a na 200 km/h za 11,1 sekundy. Štandardne pohon M5 jazdí len 250 km/h, ale vy si priplatíte za maximálku 305 km/h. To je, podľa nás, primerané. A nebojte sa, čoskoro sa objaví nejaký tuner, ktorý zdvihne výkon a odpojí obmedzovač úplne.

BMW-M5-G30-57.jpgBMW-M5-G30-65.jpg

Inak nechýba upravený osemstupňový automat so zrýchleným radením, adaptívny podvozok a odľahčený výfuk s elektronicky riadenými klapkami, ktoré menia svoju polohu podľa zaťaženia alebo na želanie vodiča. Kapota je hliníková a strecha z karbónu. BMW uvádza, že nová M5 je aj napriek prítomnosti pohonu xDrive ľahšia ako predchodca. M5 má aj odľahčené kompozitové brzdy, na želanie je možné doobjednať aj väčšie kotúče z karbón-keramického kompozitu.

Štandardne jazdí BMW M5 na 19" kolesách s pneumatikami 275/40 R19 vpredu a 285/40 R19 vzadu. Priplatiť si môžete za dvadsiatky 275/35 R20 a 285/35 R20. V Nemecku už nová M5 dostala cenovku: 117 900 eur vrátane dane. To je celkom dobrá cena, ale ako bude pri BMW obvyklé, aj napriek slušnej základnej výbavy si určite radi za plno vecí priplatíte. Predávať sa nová M5 začne na jar 2018.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY