vytisknout velikost písma BMW M5 a M6 prídu o manuál. Na M2, M3 a M4 však zostane

Vývoj a výroba špeciálnej prevodovky sa automobilke nezaplatí. Problém manuálov je ten, že sú pomalšie než moderné automaty.
BMW M5 a M6 prídu o manuál. Na M2, M3 a M4 však zostane

Slabý dopyt po manuálnej prevodovke vo veľkých modeloch BMW M5 a BMW M6 donútil automobilku prehodnotiť ponuku. V súčasnej generácii M5/M6 bol totiž manuál na zvláštne želanie k dispozícii, naďalej to tak už ale nebude. Vývoj a výroba špeciálnej prevodovky sa totiž automobilke nezaplatí. Manuálov sa v M5 predalo len niečo málo cez 10%.

Už desaťvalcové modely M5 a M6 sa predávali len so sekvenčnou prevodovkou 7-SMG, avšak v USA si nadšenci manuál doslova vydupali za cenu nemožnosti vypnúť ESP a kontrolu trakcie.

Menšie modely divízie M ako je BMW M2, BMW M3 a BMW M4 budú klasickú šesťstupňovú manuálnu prevodovku ponúkať aj naďalej, ako sľúbil šéf divízie BMW M Frank van Meele v rozhovore pre Car & Driver. Záujem o dvojspojkový automat je ale aj v týchto vozňoch samozrejme veľký.

Problém manuálov je ten, že sú pomalšie než moderné automaty. Súčasná M5 s manuálnou prevodovkou je pri akcelerácii z 0 na 100 km/h o desatinu pomalšia, a to aj v rukách skúseného jazdca. Manuály už tiež mávajú väčšie tabuľkovou spotrebu a emisie. Pokiaľ ide o budúcu generáciu BMW M5/M6, majú dostať upravený osemvalec 4,4 l s dvoma turbami. Výkon by mohol povyskočiť na viac ako 620 koní. V súvislosti s novou M5 sa hovorí aj o pohone všetkých kolies, ale ten zrejme nebude v štandarde.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY