vytisknout velikost písma BMW M5 a M6 prídu o manuál. Na M2, M3 a M4 však zostane

Vývoj a výroba špeciálnej prevodovky sa automobilke nezaplatí. Problém manuálov je ten, že sú pomalšie než moderné automaty.
BMW M5 a M6 prídu o manuál. Na M2, M3 a M4 však zostane

Slabý dopyt po manuálnej prevodovke vo veľkých modeloch BMW M5 a BMW M6 donútil automobilku prehodnotiť ponuku. V súčasnej generácii M5/M6 bol totiž manuál na zvláštne želanie k dispozícii, naďalej to tak už ale nebude. Vývoj a výroba špeciálnej prevodovky sa totiž automobilke nezaplatí. Manuálov sa v M5 predalo len niečo málo cez 10%.

Už desaťvalcové modely M5 a M6 sa predávali len so sekvenčnou prevodovkou 7-SMG, avšak v USA si nadšenci manuál doslova vydupali za cenu nemožnosti vypnúť ESP a kontrolu trakcie.

Menšie modely divízie M ako je BMW M2, BMW M3 a BMW M4 budú klasickú šesťstupňovú manuálnu prevodovku ponúkať aj naďalej, ako sľúbil šéf divízie BMW M Frank van Meele v rozhovore pre Car & Driver. Záujem o dvojspojkový automat je ale aj v týchto vozňoch samozrejme veľký.

Problém manuálov je ten, že sú pomalšie než moderné automaty. Súčasná M5 s manuálnou prevodovkou je pri akcelerácii z 0 na 100 km/h o desatinu pomalšia, a to aj v rukách skúseného jazdca. Manuály už tiež mávajú väčšie tabuľkovou spotrebu a emisie. Pokiaľ ide o budúcu generáciu BMW M5/M6, majú dostať upravený osemvalec 4,4 l s dvoma turbami. Výkon by mohol povyskočiť na viac ako 620 koní. V súvislosti s novou M5 sa hovorí aj o pohone všetkých kolies, ale ten zrejme nebude v štandarde.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY