vytisknout velikost písma BMW M5 a M6 prídu o manuál. Na M2, M3 a M4 však zostane

Vývoj a výroba špeciálnej prevodovky sa automobilke nezaplatí. Problém manuálov je ten, že sú pomalšie než moderné automaty.
BMW M5 a M6 prídu o manuál. Na M2, M3 a M4 však zostane

Slabý dopyt po manuálnej prevodovke vo veľkých modeloch BMW M5 a BMW M6 donútil automobilku prehodnotiť ponuku. V súčasnej generácii M5/M6 bol totiž manuál na zvláštne želanie k dispozícii, naďalej to tak už ale nebude. Vývoj a výroba špeciálnej prevodovky sa totiž automobilke nezaplatí. Manuálov sa v M5 predalo len niečo málo cez 10%.

Už desaťvalcové modely M5 a M6 sa predávali len so sekvenčnou prevodovkou 7-SMG, avšak v USA si nadšenci manuál doslova vydupali za cenu nemožnosti vypnúť ESP a kontrolu trakcie.

Menšie modely divízie M ako je BMW M2, BMW M3 a BMW M4 budú klasickú šesťstupňovú manuálnu prevodovku ponúkať aj naďalej, ako sľúbil šéf divízie BMW M Frank van Meele v rozhovore pre Car & Driver. Záujem o dvojspojkový automat je ale aj v týchto vozňoch samozrejme veľký.

Problém manuálov je ten, že sú pomalšie než moderné automaty. Súčasná M5 s manuálnou prevodovkou je pri akcelerácii z 0 na 100 km/h o desatinu pomalšia, a to aj v rukách skúseného jazdca. Manuály už tiež mávajú väčšie tabuľkovou spotrebu a emisie. Pokiaľ ide o budúcu generáciu BMW M5/M6, majú dostať upravený osemvalec 4,4 l s dvoma turbami. Výkon by mohol povyskočiť na viac ako 620 koní. V súvislosti s novou M5 sa hovorí aj o pohone všetkých kolies, ale ten zrejme nebude v štandarde.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY