vytisknout velikost písma BMW M5 a M6 prídu o manuál. Na M2, M3 a M4 však zostane

Vývoj a výroba špeciálnej prevodovky sa automobilke nezaplatí. Problém manuálov je ten, že sú pomalšie než moderné automaty.
BMW M5 a M6 prídu o manuál. Na M2, M3 a M4 však zostane

Slabý dopyt po manuálnej prevodovke vo veľkých modeloch BMW M5 a BMW M6 donútil automobilku prehodnotiť ponuku. V súčasnej generácii M5/M6 bol totiž manuál na zvláštne želanie k dispozícii, naďalej to tak už ale nebude. Vývoj a výroba špeciálnej prevodovky sa totiž automobilke nezaplatí. Manuálov sa v M5 predalo len niečo málo cez 10%.

Už desaťvalcové modely M5 a M6 sa predávali len so sekvenčnou prevodovkou 7-SMG, avšak v USA si nadšenci manuál doslova vydupali za cenu nemožnosti vypnúť ESP a kontrolu trakcie.

Menšie modely divízie M ako je BMW M2, BMW M3 a BMW M4 budú klasickú šesťstupňovú manuálnu prevodovku ponúkať aj naďalej, ako sľúbil šéf divízie BMW M Frank van Meele v rozhovore pre Car & Driver. Záujem o dvojspojkový automat je ale aj v týchto vozňoch samozrejme veľký.

Problém manuálov je ten, že sú pomalšie než moderné automaty. Súčasná M5 s manuálnou prevodovkou je pri akcelerácii z 0 na 100 km/h o desatinu pomalšia, a to aj v rukách skúseného jazdca. Manuály už tiež mávajú väčšie tabuľkovou spotrebu a emisie. Pokiaľ ide o budúcu generáciu BMW M5/M6, majú dostať upravený osemvalec 4,4 l s dvoma turbami. Výkon by mohol povyskočiť na viac ako 620 koní. V súvislosti s novou M5 sa hovorí aj o pohone všetkých kolies, ale ten zrejme nebude v štandarde.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY