vytisknout velikost písma BMW M5 a M6 prídu o manuál. Na M2, M3 a M4 však zostane

Vývoj a výroba špeciálnej prevodovky sa automobilke nezaplatí. Problém manuálov je ten, že sú pomalšie než moderné automaty.
BMW M5 a M6 prídu o manuál. Na M2, M3 a M4 však zostane

Slabý dopyt po manuálnej prevodovke vo veľkých modeloch BMW M5 a BMW M6 donútil automobilku prehodnotiť ponuku. V súčasnej generácii M5/M6 bol totiž manuál na zvláštne želanie k dispozícii, naďalej to tak už ale nebude. Vývoj a výroba špeciálnej prevodovky sa totiž automobilke nezaplatí. Manuálov sa v M5 predalo len niečo málo cez 10%.

Už desaťvalcové modely M5 a M6 sa predávali len so sekvenčnou prevodovkou 7-SMG, avšak v USA si nadšenci manuál doslova vydupali za cenu nemožnosti vypnúť ESP a kontrolu trakcie.

Menšie modely divízie M ako je BMW M2, BMW M3 a BMW M4 budú klasickú šesťstupňovú manuálnu prevodovku ponúkať aj naďalej, ako sľúbil šéf divízie BMW M Frank van Meele v rozhovore pre Car & Driver. Záujem o dvojspojkový automat je ale aj v týchto vozňoch samozrejme veľký.

Problém manuálov je ten, že sú pomalšie než moderné automaty. Súčasná M5 s manuálnou prevodovkou je pri akcelerácii z 0 na 100 km/h o desatinu pomalšia, a to aj v rukách skúseného jazdca. Manuály už tiež mávajú väčšie tabuľkovou spotrebu a emisie. Pokiaľ ide o budúcu generáciu BMW M5/M6, majú dostať upravený osemvalec 4,4 l s dvoma turbami. Výkon by mohol povyskočiť na viac ako 620 koní. V súvislosti s novou M5 sa hovorí aj o pohone všetkých kolies, ale ten zrejme nebude v štandarde.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY