vytisknout velikost písma BMW M5 „30 Jahre M5“ skutočnosťou, má 600 koní (+ 13x foto)

Značka BMW oficiálne predstavila limitovanú edíciu svojho špičkového sedanu BMW M5, ktorý oslávi 30. výročie mena "M5".
BMW M5 „30 Jahre M5“ skutočnosťou, má 600 koní (+ 13x foto)

Len pred niekoľkými dňami sme vám priniesli informácie a snímky k horúcej novinke BMW v podobe špeciálnej série "30 Jahre M5", ktoré unikli do éteru cez známy blog Bimmer Post. Teraz už na základe oficiálnych údajov z Mníchova môžeme nielen potvrdiť existenciu edície 30 Jahre M5, ale aj všetky technické informácie. Je potrebné zdôrazniť, že nič nové vás nečaká, všetko podstatné sme vám predstavili už v pondelok...

P90148926-highRes.jpgP90148927-highRes.jpgP90148928-highRes.jpgP90148935-highRes.jpgP90148929-highRes.jpgP90148932-highRes.jpg
Séria BMW M5 „30 Jahre M5“ v plnej paráde a s výkonom 600 koní

Pod kapotou týchto vozidiel, vychádzajúcich z piatej generácie M5 v podobe BMW M5 (F10), sa skrýva upravený, dvojicou turbodúchadiel preplňovaný osemvalec 4,4 l s krútiacim momentom 700 Nm a výkonom 600 koní (441 kW), čo je o 40 koní (29 kW) viac ako u štandardného prevedenia BMW M5 (F10). Zvýšenie výkonových parametrov umožnilo preprogramovanie riadiacej jednotky v kombinácii so zvýšením plniaceho tlaku.

V rámci série "30 Jahre M5" vznikne len 300 vozidiel, ktoré majú vynikať schopnosťou zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,9 s a priemernou spotrebou 9,9 l/100 km. Vozidlá série BMW M5 "30 Jahre M5" sú nielen najvýkonnejšími v tridsaťročných dejinách mená M5, ale zároveň ide o vôbec najsilnejšie a najrýchlejšie sériové automobily, ktoré pod značkou BMW vznikli. V základnej výbave sa objaví aj diferenciál s premennou svornosťou či paket Competition s tuhším pružením a svetlosťou zníženou o 10 mm.

P90148934-highRes.jpgP90148930-highRes.jpgP90148931-highRes.jpgP90148936-highRes.jpgP90148937-highRes.jpgP90148938-highRes.jpg
V edícii „30 Jahre M5“ vznikne len 300 vozidiel

Povrch karosérie týchto špeciálnych vozidiel zdobí rad emblémov "30 Jahre M5". Podobné emblémy nájdeme aj na operadlách a palubnej doske, pričom štandardom je kožené čalúnenie Merino / Alcantara a poťah Alcantara Anthracite na stredovej konzole, lakťových opierkach a volante.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY