vytisknout velikost písma BMW M5 „30 Jahre M5“ skutočnosťou, má 600 koní (+ 13x foto)

Značka BMW oficiálne predstavila limitovanú edíciu svojho špičkového sedanu BMW M5, ktorý oslávi 30. výročie mena "M5".
BMW M5 „30 Jahre M5“ skutočnosťou, má 600 koní (+ 13x foto)

Len pred niekoľkými dňami sme vám priniesli informácie a snímky k horúcej novinke BMW v podobe špeciálnej série "30 Jahre M5", ktoré unikli do éteru cez známy blog Bimmer Post. Teraz už na základe oficiálnych údajov z Mníchova môžeme nielen potvrdiť existenciu edície 30 Jahre M5, ale aj všetky technické informácie. Je potrebné zdôrazniť, že nič nové vás nečaká, všetko podstatné sme vám predstavili už v pondelok...

P90148926-highRes.jpgP90148927-highRes.jpgP90148928-highRes.jpgP90148935-highRes.jpgP90148929-highRes.jpgP90148932-highRes.jpg
Séria BMW M5 „30 Jahre M5“ v plnej paráde a s výkonom 600 koní

Pod kapotou týchto vozidiel, vychádzajúcich z piatej generácie M5 v podobe BMW M5 (F10), sa skrýva upravený, dvojicou turbodúchadiel preplňovaný osemvalec 4,4 l s krútiacim momentom 700 Nm a výkonom 600 koní (441 kW), čo je o 40 koní (29 kW) viac ako u štandardného prevedenia BMW M5 (F10). Zvýšenie výkonových parametrov umožnilo preprogramovanie riadiacej jednotky v kombinácii so zvýšením plniaceho tlaku.

V rámci série "30 Jahre M5" vznikne len 300 vozidiel, ktoré majú vynikať schopnosťou zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,9 s a priemernou spotrebou 9,9 l/100 km. Vozidlá série BMW M5 "30 Jahre M5" sú nielen najvýkonnejšími v tridsaťročných dejinách mená M5, ale zároveň ide o vôbec najsilnejšie a najrýchlejšie sériové automobily, ktoré pod značkou BMW vznikli. V základnej výbave sa objaví aj diferenciál s premennou svornosťou či paket Competition s tuhším pružením a svetlosťou zníženou o 10 mm.

P90148934-highRes.jpgP90148930-highRes.jpgP90148931-highRes.jpgP90148936-highRes.jpgP90148937-highRes.jpgP90148938-highRes.jpg
V edícii „30 Jahre M5“ vznikne len 300 vozidiel

Povrch karosérie týchto špeciálnych vozidiel zdobí rad emblémov "30 Jahre M5". Podobné emblémy nájdeme aj na operadlách a palubnej doske, pričom štandardom je kožené čalúnenie Merino / Alcantara a poťah Alcantara Anthracite na stredovej konzole, lakťových opierkach a volante.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY