vytisknout velikost písma BMW M5 „30 Jahre M5“ skutočnosťou, má 600 koní (+ 13x foto)

Značka BMW oficiálne predstavila limitovanú edíciu svojho špičkového sedanu BMW M5, ktorý oslávi 30. výročie mena "M5".
BMW M5 „30 Jahre M5“ skutočnosťou, má 600 koní (+ 13x foto)

Len pred niekoľkými dňami sme vám priniesli informácie a snímky k horúcej novinke BMW v podobe špeciálnej série "30 Jahre M5", ktoré unikli do éteru cez známy blog Bimmer Post. Teraz už na základe oficiálnych údajov z Mníchova môžeme nielen potvrdiť existenciu edície 30 Jahre M5, ale aj všetky technické informácie. Je potrebné zdôrazniť, že nič nové vás nečaká, všetko podstatné sme vám predstavili už v pondelok...

P90148926-highRes.jpgP90148927-highRes.jpgP90148928-highRes.jpgP90148935-highRes.jpgP90148929-highRes.jpgP90148932-highRes.jpg
Séria BMW M5 „30 Jahre M5“ v plnej paráde a s výkonom 600 koní

Pod kapotou týchto vozidiel, vychádzajúcich z piatej generácie M5 v podobe BMW M5 (F10), sa skrýva upravený, dvojicou turbodúchadiel preplňovaný osemvalec 4,4 l s krútiacim momentom 700 Nm a výkonom 600 koní (441 kW), čo je o 40 koní (29 kW) viac ako u štandardného prevedenia BMW M5 (F10). Zvýšenie výkonových parametrov umožnilo preprogramovanie riadiacej jednotky v kombinácii so zvýšením plniaceho tlaku.

V rámci série "30 Jahre M5" vznikne len 300 vozidiel, ktoré majú vynikať schopnosťou zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,9 s a priemernou spotrebou 9,9 l/100 km. Vozidlá série BMW M5 "30 Jahre M5" sú nielen najvýkonnejšími v tridsaťročných dejinách mená M5, ale zároveň ide o vôbec najsilnejšie a najrýchlejšie sériové automobily, ktoré pod značkou BMW vznikli. V základnej výbave sa objaví aj diferenciál s premennou svornosťou či paket Competition s tuhším pružením a svetlosťou zníženou o 10 mm.

P90148934-highRes.jpgP90148930-highRes.jpgP90148931-highRes.jpgP90148936-highRes.jpgP90148937-highRes.jpgP90148938-highRes.jpg
V edícii „30 Jahre M5“ vznikne len 300 vozidiel

Povrch karosérie týchto špeciálnych vozidiel zdobí rad emblémov "30 Jahre M5". Podobné emblémy nájdeme aj na operadlách a palubnej doske, pričom štandardom je kožené čalúnenie Merino / Alcantara a poťah Alcantara Anthracite na stredovej konzole, lakťových opierkach a volante.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY