vytisknout velikost písma BMW M4 GTS ide do výroby aj so vstrekovaním vody do motora

BMW M4 GTS ide do výroby aj so vstrekovaním vody do motora
Zoznam kapitol
  1. BMW M4 GTS
  2. BMW M4 GTS: Fotogaléria

BMW odhalilo novinku v podobe pretekárskeho špeciálu určeného pre bežnú prevádzku. M4 GTS nadväzuje na koncept predstavený v Pebble Beach a pre BMW znamená hneď dve "prvýkrát". Zákazníci si budú môcť prvýkrát kúpiť auto so svetlami využívajúcimi technológiu OLED (Organic Lights with LED) a motor pracujúci so systémom vstrekovania vody do sania.

M4 GTS používa trojlitrový prepĺňaný šesťvalec doplnený o spomínané vstrekovanie vody. Jeho maximálny výkon dosahuje na 368 kW (500 koní) pri 6250 ot./min a krútiaci moment vrcholí hodnotou 600 Nm dostupnú od 4000 do 5000 ot./min. V kombinácii s dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou a funkciou Launch Control dá GTS stovku za 3,8 s a maximálne ide 305 km/h. Nádržka na vodu má objem piatich litrov a pri normálnej jazde by si mala žiadať doplnenie pri každom piatom tankovaní benzínu.

Nové GTS zároveň tiež znižovalo hmotnosť. V rámci diéty odišli zadné sedadlá, kapota je vyrobená z karbónom vystuženého plastu (záujemcovia môžu mať z tohto materiálu vyrobenú aj strechu), výfuk je titánový a brzdy sú karbón-keramické. Celkom sa ušetrilo osemdesiat kilogramov v porovnaní s klasickou M4.

Ďalšie úpravy potom zahŕňajú napríklad prepracovaný posilňovač riadenia, iné odpruženie, nové prvky vylepšujúcu aerodynamiku, aktívny zadný diferenciál a kolesá. Tie obúvajú pneumatiky s rozmerom 265/35 R19 vpredu a 285/30 R20 vzadu. Ide o plášte Michelin Pilot Sport Cup 2.

Najostrejšie BMW M4 dostalo aj pretekárske sedadlá, Alcantarou potiahnutý volant alebo bezpečnostnú klietka a mnoho ďalšieho.

Ak sa vám toto auto páči, potom by ste mali byť v strehu. BMW má totiž v pláne výrobu série obmedzenej iba na sedemsto kusov.

bmw_m4_gts_04.jpgbmw_m4_gts_05.jpgbmw_m4_gts_06.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY