vytisknout velikost písma BMW M4 GTS ide do výroby aj so vstrekovaním vody do motora

BMW M4 GTS ide do výroby aj so vstrekovaním vody do motora
Zoznam kapitol
  1. BMW M4 GTS
  2. BMW M4 GTS: Fotogaléria

BMW odhalilo novinku v podobe pretekárskeho špeciálu určeného pre bežnú prevádzku. M4 GTS nadväzuje na koncept predstavený v Pebble Beach a pre BMW znamená hneď dve "prvýkrát". Zákazníci si budú môcť prvýkrát kúpiť auto so svetlami využívajúcimi technológiu OLED (Organic Lights with LED) a motor pracujúci so systémom vstrekovania vody do sania.

M4 GTS používa trojlitrový prepĺňaný šesťvalec doplnený o spomínané vstrekovanie vody. Jeho maximálny výkon dosahuje na 368 kW (500 koní) pri 6250 ot./min a krútiaci moment vrcholí hodnotou 600 Nm dostupnú od 4000 do 5000 ot./min. V kombinácii s dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou a funkciou Launch Control dá GTS stovku za 3,8 s a maximálne ide 305 km/h. Nádržka na vodu má objem piatich litrov a pri normálnej jazde by si mala žiadať doplnenie pri každom piatom tankovaní benzínu.

Nové GTS zároveň tiež znižovalo hmotnosť. V rámci diéty odišli zadné sedadlá, kapota je vyrobená z karbónom vystuženého plastu (záujemcovia môžu mať z tohto materiálu vyrobenú aj strechu), výfuk je titánový a brzdy sú karbón-keramické. Celkom sa ušetrilo osemdesiat kilogramov v porovnaní s klasickou M4.

Ďalšie úpravy potom zahŕňajú napríklad prepracovaný posilňovač riadenia, iné odpruženie, nové prvky vylepšujúcu aerodynamiku, aktívny zadný diferenciál a kolesá. Tie obúvajú pneumatiky s rozmerom 265/35 R19 vpredu a 285/30 R20 vzadu. Ide o plášte Michelin Pilot Sport Cup 2.

Najostrejšie BMW M4 dostalo aj pretekárske sedadlá, Alcantarou potiahnutý volant alebo bezpečnostnú klietka a mnoho ďalšieho.

Ak sa vám toto auto páči, potom by ste mali byť v strehu. BMW má totiž v pláne výrobu série obmedzenej iba na sedemsto kusov.

bmw_m4_gts_04.jpgbmw_m4_gts_05.jpgbmw_m4_gts_06.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY