vytisknout velikost písma BMW M4 GTS ide do výroby aj so vstrekovaním vody do motora

BMW M4 GTS ide do výroby aj so vstrekovaním vody do motora
Zoznam kapitol
  1. BMW M4 GTS
  2. BMW M4 GTS: Fotogaléria

BMW odhalilo novinku v podobe pretekárskeho špeciálu určeného pre bežnú prevádzku. M4 GTS nadväzuje na koncept predstavený v Pebble Beach a pre BMW znamená hneď dve "prvýkrát". Zákazníci si budú môcť prvýkrát kúpiť auto so svetlami využívajúcimi technológiu OLED (Organic Lights with LED) a motor pracujúci so systémom vstrekovania vody do sania.

M4 GTS používa trojlitrový prepĺňaný šesťvalec doplnený o spomínané vstrekovanie vody. Jeho maximálny výkon dosahuje na 368 kW (500 koní) pri 6250 ot./min a krútiaci moment vrcholí hodnotou 600 Nm dostupnú od 4000 do 5000 ot./min. V kombinácii s dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou a funkciou Launch Control dá GTS stovku za 3,8 s a maximálne ide 305 km/h. Nádržka na vodu má objem piatich litrov a pri normálnej jazde by si mala žiadať doplnenie pri každom piatom tankovaní benzínu.

Nové GTS zároveň tiež znižovalo hmotnosť. V rámci diéty odišli zadné sedadlá, kapota je vyrobená z karbónom vystuženého plastu (záujemcovia môžu mať z tohto materiálu vyrobenú aj strechu), výfuk je titánový a brzdy sú karbón-keramické. Celkom sa ušetrilo osemdesiat kilogramov v porovnaní s klasickou M4.

Ďalšie úpravy potom zahŕňajú napríklad prepracovaný posilňovač riadenia, iné odpruženie, nové prvky vylepšujúcu aerodynamiku, aktívny zadný diferenciál a kolesá. Tie obúvajú pneumatiky s rozmerom 265/35 R19 vpredu a 285/30 R20 vzadu. Ide o plášte Michelin Pilot Sport Cup 2.

Najostrejšie BMW M4 dostalo aj pretekárske sedadlá, Alcantarou potiahnutý volant alebo bezpečnostnú klietka a mnoho ďalšieho.

Ak sa vám toto auto páči, potom by ste mali byť v strehu. BMW má totiž v pláne výrobu série obmedzenej iba na sedemsto kusov.

bmw_m4_gts_04.jpgbmw_m4_gts_05.jpgbmw_m4_gts_06.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY