vytisknout velikost písma BMW M4 bude jazdiť na vodu. Doslova

BMW M4 bude jazdiť na vodu. Doslova

BMW predstavuje nový oficiálny safety car pre sezónu 2015 majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Bude ním upravené BMW M4, ktoré využíva systém vstrekovania vody do sania motora pre zvýšenie účinnosti procesu spaľovania a tým aj zníženie spotreby paliva.

938426081846900416.jpg1082103179988375181.jpg60651951287334750.jpgSafety car pre MotoGP, Moto2 a Moto3 je skôr taký showcar, ale napriek tomu so sebou vezie napríklad hasiace prístroje a nutné bezpečnostné vybavenie. Hlavná novinka sa ale odohráva pod kapotou v motore

Princíp funkcie je pomerne jednoduchý a vstrekovanie vody funguje vlastne ako druhý medzichladič stlačeného vzduchu. Aj keď BMW M4 jeden medzichladič má, pri plnom zaťažení motora prestáva stíhať. Tým rastie teplota nasávaného vduchu a znižuje sa výkon motora.

Vstrekovanie vody do sania vzduch znova ochladí, zvýši sa tým jeho hustota a výkon motora vzrastie. Motor je potom tiež odolnejší voči klepaniu, takže ide lepšie riadiť predstih zážihu. Vstrekovanie vody do sania rovnako napomáha ochladzovať piest a zvyšovať životnosť motora.

Nádržka na vodu má objem päť litrov a je umiestnená v kufri. Čerpadlo potom dokáže tlačiť vodu ku vstrekovačom pod tlakom až desiatich barov. BMW tvrdí, že pred okruhovým vystrájaním je potreba vždy doplniť nádrž, ale pri bežnom jazdení po ceste vraj stačí dopĺňať vodu každé piate tankovanie benzínu. Ak voda dôjde, motor samozrejme funguje ďalej, ale nie tak efektívne a s nižším výkonom. Systém by sa mohol čoskoro objaviť aj v sériovom aute.

1961418308306135982.jpg6508714171821015817.jpg8378916641500710855.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY