vytisknout velikost písma BMW M4 bude jazdiť na vodu. Doslova

BMW M4 bude jazdiť na vodu. Doslova

BMW predstavuje nový oficiálny safety car pre sezónu 2015 majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Bude ním upravené BMW M4, ktoré využíva systém vstrekovania vody do sania motora pre zvýšenie účinnosti procesu spaľovania a tým aj zníženie spotreby paliva.

938426081846900416.jpg1082103179988375181.jpg60651951287334750.jpgSafety car pre MotoGP, Moto2 a Moto3 je skôr taký showcar, ale napriek tomu so sebou vezie napríklad hasiace prístroje a nutné bezpečnostné vybavenie. Hlavná novinka sa ale odohráva pod kapotou v motore

Princíp funkcie je pomerne jednoduchý a vstrekovanie vody funguje vlastne ako druhý medzichladič stlačeného vzduchu. Aj keď BMW M4 jeden medzichladič má, pri plnom zaťažení motora prestáva stíhať. Tým rastie teplota nasávaného vduchu a znižuje sa výkon motora.

Vstrekovanie vody do sania vzduch znova ochladí, zvýši sa tým jeho hustota a výkon motora vzrastie. Motor je potom tiež odolnejší voči klepaniu, takže ide lepšie riadiť predstih zážihu. Vstrekovanie vody do sania rovnako napomáha ochladzovať piest a zvyšovať životnosť motora.

Nádržka na vodu má objem päť litrov a je umiestnená v kufri. Čerpadlo potom dokáže tlačiť vodu ku vstrekovačom pod tlakom až desiatich barov. BMW tvrdí, že pred okruhovým vystrájaním je potreba vždy doplniť nádrž, ale pri bežnom jazdení po ceste vraj stačí dopĺňať vodu každé piate tankovanie benzínu. Ak voda dôjde, motor samozrejme funguje ďalej, ale nie tak efektívne a s nižším výkonom. Systém by sa mohol čoskoro objaviť aj v sériovom aute.

1961418308306135982.jpg6508714171821015817.jpg8378916641500710855.jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY