vytisknout velikost písma BMW M4 bude jazdiť na vodu. Doslova

BMW M4 bude jazdiť na vodu. Doslova

BMW predstavuje nový oficiálny safety car pre sezónu 2015 majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Bude ním upravené BMW M4, ktoré využíva systém vstrekovania vody do sania motora pre zvýšenie účinnosti procesu spaľovania a tým aj zníženie spotreby paliva.

938426081846900416.jpg1082103179988375181.jpg60651951287334750.jpgSafety car pre MotoGP, Moto2 a Moto3 je skôr taký showcar, ale napriek tomu so sebou vezie napríklad hasiace prístroje a nutné bezpečnostné vybavenie. Hlavná novinka sa ale odohráva pod kapotou v motore

Princíp funkcie je pomerne jednoduchý a vstrekovanie vody funguje vlastne ako druhý medzichladič stlačeného vzduchu. Aj keď BMW M4 jeden medzichladič má, pri plnom zaťažení motora prestáva stíhať. Tým rastie teplota nasávaného vduchu a znižuje sa výkon motora.

Vstrekovanie vody do sania vzduch znova ochladí, zvýši sa tým jeho hustota a výkon motora vzrastie. Motor je potom tiež odolnejší voči klepaniu, takže ide lepšie riadiť predstih zážihu. Vstrekovanie vody do sania rovnako napomáha ochladzovať piest a zvyšovať životnosť motora.

Nádržka na vodu má objem päť litrov a je umiestnená v kufri. Čerpadlo potom dokáže tlačiť vodu ku vstrekovačom pod tlakom až desiatich barov. BMW tvrdí, že pred okruhovým vystrájaním je potreba vždy doplniť nádrž, ale pri bežnom jazdení po ceste vraj stačí dopĺňať vodu každé piate tankovanie benzínu. Ak voda dôjde, motor samozrejme funguje ďalej, ale nie tak efektívne a s nižším výkonom. Systém by sa mohol čoskoro objaviť aj v sériovom aute.

1961418308306135982.jpg6508714171821015817.jpg8378916641500710855.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY