vytisknout velikost písma BMW M3 Sedan (F80) prvýkrát v reáli a úplne bez maskovania

Máme pre vás vôbec prvé živé zábery pripravovaného supersedanu BMW M3 radu F80, a to v plnej jeho kráse.

Premiéra modelu BMW M3 (F80) je naplánovaná na januárový autosalón v Detroite, ale aj napriek tradične prísnym opatreniam automobilky BMW už do éteru unikajú prvé podrobnosti. Celkom jasno tak máme napríklad o pohonnej jednotke. Namiesto pôvodného osemvalca prichádza dvakrát preplňovaný šesťvalec s maximálnym výkonom 430 koní. O krútiacom momente BMW stále zahmlieva, ale očakávať môžeme pravdepodobne hodnotu mierne presahujúcu 500 Nm.

817507103.jpg818121991.jpg
Vízia grafikov magazínu Autoexpress sa nakoniec od reality trochu líši...

Čo sa obrazovej dokumentácie týka, k dispozícii zatiaľ sú len zábery dôsledne maskovaných vozov z testovania. Už v máji tohto roka sme vám potom ukázali dva veľmi kvalitne a uveriteľne pôsobiace obrázky BMW M3 (F80) z produkcie britského magazínu Autoexpress, avšak teraz ich môžeme spoľahlivo označiť za podvrhy. Páni z BimmerPostu sa totiž opäť vyznamenali: len pred niekoľkými okamihmi na svojich stránkach zverejnili krátke video zachytené z helmy motorkárov ukazujúce úplne nemaskované BMW M3 sedan počas natáčania propagačného videa.

V porovnaní s vyššie spomínanými obrázkami Autoexpress vynikáú najmä úplne odlišne tvarovaný predný nárazník a výraznejšie, zvisle orientované ventilačné výduchy v predných blatníkoch. Podľa zhupnutia automobilu počas otáčania možno predpokladať, že je osadený sedemstupňovou prevodovkou DCT, k dispozicii ale bude aj šesťstupňový manuál.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY