vytisknout velikost písma BMW M3 CS má osvedčený recept: viac koní a menej kíl

BMW M3 CS má karbónové diely karosérie a silnejší motor. Na 100 km/h akceleruje za 3,9 s a ide až 280 km/h. Výroba je obmedzená na 1200 kusov.
BMW M3 CS má osvedčený recept: viac koní a menej kíl

BMW rozširuje ponuku limitovaných verzií vrcholných modelov M. Po dvojdverovom kupé M4 CS prichádza aj štvordverový sedan BMW M3 CS. Kopíruje rovnaký recept na viac výkonu a menej hmotnosti ako M4 CS, len k tomu pridáva trochu tej praktickosti. Oproti štandardnej M3 je o 49 kg ľahšie.

Pod kapotou stále pracuje preplňovaný radový šesťvalec 3,0 l, ale ten má teraz výkon 338 kW (460 k) v 6250 min-1 a najvyšší krútiaci moment 600 Nm v 4000 - 5380 min-1 . V porovnaní so štandardnou M3 je to posilnenie o 25 koní a 50 Nm. Nielenže obmedzovač rýchlosti je štandardne posunutý na 280 km/h, ale M3 CS akceleruje na 100 km/h za 3,9 sekundy, bežná M3 sa 7DCT potrebuje 4,1 s.

V základe má verzia M3 CS nielen upravený výfuk, ale aj paket M Competition s elektronickým samosvorným diferenciálom a adaptívnym podvozkom. Prevodovka je výhradne dvojspojková 7CDT, s manuálom M3 CS nedostanete. Na ceste tento automobil drží vďaka pneumatikám Michelin Pilot Super Sport s rozmerom 265/35 R19 vpredu 285/30 R20 vzadu. Áno, vzadu je o palec väčší ráfik, ale to nie je pri športových autách nič neobvyklé.

Oproti štandardnej M3 dostanete vo verzii M3 CS aj novo navrhnutý Gurneyho spojler na veku kufra a spolu s novým predným "lízatkom" a zadným difúzorom je vyrobený z uhlíkových vlákien. Karbónová je aj kapota a strecha. BMW vyrobí len 1200 kusov a plných 550 je vyhradené pre severoamerický trh. Predaj začne v máji 2018.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY