vytisknout velikost písma BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotreba 8,3 l/100 km

Prinášame vám to, čo nám na doplnenie skladačky k pripravovaným autám BMW M3 a M4 doteraz chýbalo: údaje k jazdným výkonom.
BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotreba 8,3 l/100 km

Včera dopoludnia sme vám priniesli niekoľko desiatok kvalitných snímok k pripravovaným špičkovým verziám štandardného modelu BMW 3 (F30). Teraz vám k sedanu M3 a kupé M4 môžeme ponúknuť základné prevádzkové údaje, takže očakávaná oficiálna premiéra už je prakticky iba formálnou záležitosťou. Nižšie pripojené hodnoty pochádzajú z redakcie nemeckého magazínu Autobild, ktorý sa v podobných prípadoch mýli iba výnimočne.

Tieto informácie potvrdzujú použitie radového, zážihového šesťvalca TwinPower Turbo s objemom 3,0 l, ktorý dosahuje výkon 431 koní (317 kW) a krútiaci moment 550 Nm, čo prakticky zodpovedá všetkým našim doterajším odhadom, hoci špička "krútiaku" leží pri nejakých 50 Nm vyššie, než sme čakali. A ako ukazujú ďalšie údaje, ani v otázke pohotovostnej hmotnosti sme sa príliš nemýlili.

Kupé BMW M4 pri pohotovostnej hmotnosti 1 497 kg zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,1 s a dosiahne rýchlosť 250 km/h , v prípade príplatkového paketu M Driver 's dokáže strelka rýchlomera vyletiť na 280 km/h. Priemerná spotreba paliva má činiť 8,3 l/100 km, čo z hľadiska emisií CO2 zodpovedá porcii 194 g/km. Pre sedan BMW M3 uvádza Autobild prekvapivo identické parametre, a to aj napriek hmotnosti vyššej o 23 kg v porovnaní s kupé M4.

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY