vytisknout velikost písma BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotreba 8,3 l/100 km

Prinášame vám to, čo nám na doplnenie skladačky k pripravovaným autám BMW M3 a M4 doteraz chýbalo: údaje k jazdným výkonom.
BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotreba 8,3 l/100 km

Včera dopoludnia sme vám priniesli niekoľko desiatok kvalitných snímok k pripravovaným špičkovým verziám štandardného modelu BMW 3 (F30). Teraz vám k sedanu M3 a kupé M4 môžeme ponúknuť základné prevádzkové údaje, takže očakávaná oficiálna premiéra už je prakticky iba formálnou záležitosťou. Nižšie pripojené hodnoty pochádzajú z redakcie nemeckého magazínu Autobild, ktorý sa v podobných prípadoch mýli iba výnimočne.

Tieto informácie potvrdzujú použitie radového, zážihového šesťvalca TwinPower Turbo s objemom 3,0 l, ktorý dosahuje výkon 431 koní (317 kW) a krútiaci moment 550 Nm, čo prakticky zodpovedá všetkým našim doterajším odhadom, hoci špička "krútiaku" leží pri nejakých 50 Nm vyššie, než sme čakali. A ako ukazujú ďalšie údaje, ani v otázke pohotovostnej hmotnosti sme sa príliš nemýlili.

Kupé BMW M4 pri pohotovostnej hmotnosti 1 497 kg zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,1 s a dosiahne rýchlosť 250 km/h , v prípade príplatkového paketu M Driver 's dokáže strelka rýchlomera vyletiť na 280 km/h. Priemerná spotreba paliva má činiť 8,3 l/100 km, čo z hľadiska emisií CO2 zodpovedá porcii 194 g/km. Pre sedan BMW M3 uvádza Autobild prekvapivo identické parametre, a to aj napriek hmotnosti vyššej o 23 kg v porovnaní s kupé M4.

 

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY