vytisknout velikost písma BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotreba 8,3 l/100 km

Prinášame vám to, čo nám na doplnenie skladačky k pripravovaným autám BMW M3 a M4 doteraz chýbalo: údaje k jazdným výkonom.
BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotreba 8,3 l/100 km

Včera dopoludnia sme vám priniesli niekoľko desiatok kvalitných snímok k pripravovaným špičkovým verziám štandardného modelu BMW 3 (F30). Teraz vám k sedanu M3 a kupé M4 môžeme ponúknuť základné prevádzkové údaje, takže očakávaná oficiálna premiéra už je prakticky iba formálnou záležitosťou. Nižšie pripojené hodnoty pochádzajú z redakcie nemeckého magazínu Autobild, ktorý sa v podobných prípadoch mýli iba výnimočne.

Tieto informácie potvrdzujú použitie radového, zážihového šesťvalca TwinPower Turbo s objemom 3,0 l, ktorý dosahuje výkon 431 koní (317 kW) a krútiaci moment 550 Nm, čo prakticky zodpovedá všetkým našim doterajším odhadom, hoci špička "krútiaku" leží pri nejakých 50 Nm vyššie, než sme čakali. A ako ukazujú ďalšie údaje, ani v otázke pohotovostnej hmotnosti sme sa príliš nemýlili.

Kupé BMW M4 pri pohotovostnej hmotnosti 1 497 kg zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,1 s a dosiahne rýchlosť 250 km/h , v prípade príplatkového paketu M Driver 's dokáže strelka rýchlomera vyletiť na 280 km/h. Priemerná spotreba paliva má činiť 8,3 l/100 km, čo z hľadiska emisií CO2 zodpovedá porcii 194 g/km. Pre sedan BMW M3 uvádza Autobild prekvapivo identické parametre, a to aj napriek hmotnosti vyššej o 23 kg v porovnaní s kupé M4.

 

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY