vytisknout velikost písma BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotreba 8,3 l/100 km

Prinášame vám to, čo nám na doplnenie skladačky k pripravovaným autám BMW M3 a M4 doteraz chýbalo: údaje k jazdným výkonom.
BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotreba 8,3 l/100 km

Včera dopoludnia sme vám priniesli niekoľko desiatok kvalitných snímok k pripravovaným špičkovým verziám štandardného modelu BMW 3 (F30). Teraz vám k sedanu M3 a kupé M4 môžeme ponúknuť základné prevádzkové údaje, takže očakávaná oficiálna premiéra už je prakticky iba formálnou záležitosťou. Nižšie pripojené hodnoty pochádzajú z redakcie nemeckého magazínu Autobild, ktorý sa v podobných prípadoch mýli iba výnimočne.

Tieto informácie potvrdzujú použitie radového, zážihového šesťvalca TwinPower Turbo s objemom 3,0 l, ktorý dosahuje výkon 431 koní (317 kW) a krútiaci moment 550 Nm, čo prakticky zodpovedá všetkým našim doterajším odhadom, hoci špička "krútiaku" leží pri nejakých 50 Nm vyššie, než sme čakali. A ako ukazujú ďalšie údaje, ani v otázke pohotovostnej hmotnosti sme sa príliš nemýlili.

Kupé BMW M4 pri pohotovostnej hmotnosti 1 497 kg zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,1 s a dosiahne rýchlosť 250 km/h , v prípade príplatkového paketu M Driver 's dokáže strelka rýchlomera vyletiť na 280 km/h. Priemerná spotreba paliva má činiť 8,3 l/100 km, čo z hľadiska emisií CO2 zodpovedá porcii 194 g/km. Pre sedan BMW M3 uvádza Autobild prekvapivo identické parametre, a to aj napriek hmotnosti vyššej o 23 kg v porovnaní s kupé M4.

 

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY