vytisknout velikost písma BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotreba 8,3 l/100 km

Prinášame vám to, čo nám na doplnenie skladačky k pripravovaným autám BMW M3 a M4 doteraz chýbalo: údaje k jazdným výkonom.
BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotreba 8,3 l/100 km

Včera dopoludnia sme vám priniesli niekoľko desiatok kvalitných snímok k pripravovaným špičkovým verziám štandardného modelu BMW 3 (F30). Teraz vám k sedanu M3 a kupé M4 môžeme ponúknuť základné prevádzkové údaje, takže očakávaná oficiálna premiéra už je prakticky iba formálnou záležitosťou. Nižšie pripojené hodnoty pochádzajú z redakcie nemeckého magazínu Autobild, ktorý sa v podobných prípadoch mýli iba výnimočne.

Tieto informácie potvrdzujú použitie radového, zážihového šesťvalca TwinPower Turbo s objemom 3,0 l, ktorý dosahuje výkon 431 koní (317 kW) a krútiaci moment 550 Nm, čo prakticky zodpovedá všetkým našim doterajším odhadom, hoci špička "krútiaku" leží pri nejakých 50 Nm vyššie, než sme čakali. A ako ukazujú ďalšie údaje, ani v otázke pohotovostnej hmotnosti sme sa príliš nemýlili.

Kupé BMW M4 pri pohotovostnej hmotnosti 1 497 kg zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,1 s a dosiahne rýchlosť 250 km/h , v prípade príplatkového paketu M Driver 's dokáže strelka rýchlomera vyletiť na 280 km/h. Priemerná spotreba paliva má činiť 8,3 l/100 km, čo z hľadiska emisií CO2 zodpovedá porcii 194 g/km. Pre sedan BMW M3 uvádza Autobild prekvapivo identické parametre, a to aj napriek hmotnosti vyššej o 23 kg v porovnaní s kupé M4.

 

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY