vytisknout velikost písma BMW M3 a M4 vraj systém samočinného pálenia pneumatík dostanú tiež

Ak vám naša nedávna poznámka k Fordu Mustang prišla ako utópia, tak vedzte, že táto sústava sa možno skutočne chystá vstúpiť medzi nás ...
BMW M3 a M4 vraj systém samočinného pálenia pneumatík dostanú tiež

Až pred niekoľkými dňami sme vám priniesli špekulácie o tom, že nový Ford Mustang piatej generácie, ktorý sa začne predávať až za rok, dostane systém, ktorý aj menej skúsenému vodičovi umožní pri štarte efektne páliť zadné pneumatiky do podoby známeho štipľavého dymu. Je to naivné, bizarné a trápne, jednoducho presne také, aké sú autá, ktorým dnes hovoríme "moderné". Vplyvom stále sa rozširujúcej artilérie elektronických podporných sústav všetkého druhu sa z vodičov stávajú obyčajní "používatelia". Namiesto reakcií a schopností majú na každý svoj ​​krok, každý vodičský efekt pripravené príslušné tlačidlo...

Či vám prišla spomínaná informácia o Mustangu ako špekulácia z ríše snov, teraz máme niečo veľmi podobného. Opäť je to skôr špekulácia, ale tento neuveriteľný prvok ďalej približuje realite. Magazín TopGear teraz prichádza s tým, že aj nové dvojčatá BMW M3/M4 prídu s niečím podobným. Podľa autorov teórie predstavitelia BMW nazývajú novú sústavu "Smokey Burnout", čo si zrejme ďalších komentárov nežiada.

Ťažko povedať, či skutočne pôjde o prvok príplatkovej výbavy vozidiel BMW M3 a M4 alebo dokonca o ich štandard. Zároveň nebolo upresnené, ako to celé bude fungovať, však možno predpokladať, že systém (ak sa stane skutočnosťou) podrží pri prešliapnutí plynového pedála predné brzdy. Ale čo na to ekológovia? Čo na to továrenská záruka? Kto vie, možno je to celé iba interkontinentálna mystifikačná kampaň.

A ak nie, možno sa tento systém stane ďalším horúcim adeptom do ďalšieho pokračovania nášho seriálu Päť najzbytočnejší podporných a asistenčných systémov...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY