vytisknout velikost písma BMW M3 a M4 na vlastnej koži, veľká prekvapenia nečakajte [prvé dojmy]

Do Evropy konečně dorazil také vrchol pro řadu BMW 3, a to rovnou ve společnosti svého stylovějšího sourozence, který nese označení 4.
BMW M3 a M4 na vlastnej koži, veľká prekvapenia nečakajte [prvé dojmy]
Zoznam kapitol
  1. BMW M3: prvé dojmy
  2. Fotogaléria

BMW M3 a M4 oslavuje na práve prebiehajúcom autosalóne v Ženeve svoju európsku premiéru. Fakty o týchto automobiloch sú už známe. Pod kapotou nájdete nový radový šesťvalec, osadený systémom preplňovania M TwinPower Turbo . Motor dosahuje výkon 431 koní a krútiaci moment 550 Nm.

Novinka je zároveň o štvrtinu úspornejšia (teda aspoň papierovo) v porovnaní s atmosférickým predchodcom. Kupé aj sedan zvládnu stovku za 4,1 s, avšak za prítomnosti dvojspojkového automatu.

Či už sa na preplňovanú M3 pozeráte akokoľvek, jedno je isté. Vzhľadovo sa toto auto veľmi podarilo. Predovšetkým sedan vyzerá jednoducho parádne. V BMW pripravili automobil, ktorý nie je nijako prehnane vyšperkovaný, ale napriek tomu na prvý pohľad človek spozná, o čo sa tu jedná.

Viac ako agresívny nárazník, ktorý v rámci rôznych paketov môže mať kdejaký diesel, prezradí kapota, veľmi vytiahnuté blatníky (predovšetkým tie zadné) no a samozrejme aj štyri koncovky výfuku. O kupé platí to isté, ale keby som si mal vybrať, určiť volím sedan.

bmw M3_42.JPGbmw M3_31.JPG
BMW M3 vás zaujme. Dizajnovo ide o veľmi pekné auto. Na rozdiel od bežných paketov dostala M3 upravenú kapotu, štyri koncovky výfuku a veľmi rozšírené blatníky. Karbónová strecha je už takou čerešničkou na torte.

V interiéri žiadne veľká prekvapenia nečakajte. V tomto smere je BMW tradične veľmi triezve. Zaujmú predné sedačky. Nie sú prehnané, ale tak akurát tvarované sedadlá, v ktorých sa budete okamžite cítiť viac než dobre. Majú dlhý sedák a výborný tvar. Sadnete si a už sa nepohnete.

Potešila ma ešte jedna vec. V BMW sa nesnažili o žiadne veľké kreácie a do M3 nasadili klasický guľatý volant, čo napríklad o novom STI bohužiaľ neplatí. Ten je jednoduchý, trojramenný a výborne sa drží. Sem tam sa vnútri objavuje písmenko M, karbónový dekor a to je asi tak všetko.

Na Slovensko dorazí M3 a M4 okolo 21. júna. Základná verzia sedanu vás vyjde na 66 tisíc, kupé vyjde minimálne cca o tisícku viac.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY