vytisknout velikost písma BMW M3 a M4 na vlastnej koži, veľká prekvapenia nečakajte [prvé dojmy]

Do Evropy konečně dorazil také vrchol pro řadu BMW 3, a to rovnou ve společnosti svého stylovějšího sourozence, který nese označení 4.
BMW M3 a M4 na vlastnej koži, veľká prekvapenia nečakajte [prvé dojmy]
Zoznam kapitol
  1. BMW M3: prvé dojmy
  2. Fotogaléria

BMW M3 a M4 oslavuje na práve prebiehajúcom autosalóne v Ženeve svoju európsku premiéru. Fakty o týchto automobiloch sú už známe. Pod kapotou nájdete nový radový šesťvalec, osadený systémom preplňovania M TwinPower Turbo . Motor dosahuje výkon 431 koní a krútiaci moment 550 Nm.

Novinka je zároveň o štvrtinu úspornejšia (teda aspoň papierovo) v porovnaní s atmosférickým predchodcom. Kupé aj sedan zvládnu stovku za 4,1 s, avšak za prítomnosti dvojspojkového automatu.

Či už sa na preplňovanú M3 pozeráte akokoľvek, jedno je isté. Vzhľadovo sa toto auto veľmi podarilo. Predovšetkým sedan vyzerá jednoducho parádne. V BMW pripravili automobil, ktorý nie je nijako prehnane vyšperkovaný, ale napriek tomu na prvý pohľad človek spozná, o čo sa tu jedná.

Viac ako agresívny nárazník, ktorý v rámci rôznych paketov môže mať kdejaký diesel, prezradí kapota, veľmi vytiahnuté blatníky (predovšetkým tie zadné) no a samozrejme aj štyri koncovky výfuku. O kupé platí to isté, ale keby som si mal vybrať, určiť volím sedan.

bmw M3_42.JPGbmw M3_31.JPG
BMW M3 vás zaujme. Dizajnovo ide o veľmi pekné auto. Na rozdiel od bežných paketov dostala M3 upravenú kapotu, štyri koncovky výfuku a veľmi rozšírené blatníky. Karbónová strecha je už takou čerešničkou na torte.

V interiéri žiadne veľká prekvapenia nečakajte. V tomto smere je BMW tradične veľmi triezve. Zaujmú predné sedačky. Nie sú prehnané, ale tak akurát tvarované sedadlá, v ktorých sa budete okamžite cítiť viac než dobre. Majú dlhý sedák a výborný tvar. Sadnete si a už sa nepohnete.

Potešila ma ešte jedna vec. V BMW sa nesnažili o žiadne veľké kreácie a do M3 nasadili klasický guľatý volant, čo napríklad o novom STI bohužiaľ neplatí. Ten je jednoduchý, trojramenný a výborne sa drží. Sem tam sa vnútri objavuje písmenko M, karbónový dekor a to je asi tak všetko.

Na Slovensko dorazí M3 a M4 okolo 21. júna. Základná verzia sedanu vás vyjde na 66 tisíc, kupé vyjde minimálne cca o tisícku viac.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY