vytisknout velikost písma BMW M3 a M4 na vlastnej koži, veľká prekvapenia nečakajte [prvé dojmy]

Do Evropy konečně dorazil také vrchol pro řadu BMW 3, a to rovnou ve společnosti svého stylovějšího sourozence, který nese označení 4.
BMW M3 a M4 na vlastnej koži, veľká prekvapenia nečakajte [prvé dojmy]
Zoznam kapitol
  1. BMW M3: prvé dojmy
  2. Fotogaléria

BMW M3 a M4 oslavuje na práve prebiehajúcom autosalóne v Ženeve svoju európsku premiéru. Fakty o týchto automobiloch sú už známe. Pod kapotou nájdete nový radový šesťvalec, osadený systémom preplňovania M TwinPower Turbo . Motor dosahuje výkon 431 koní a krútiaci moment 550 Nm.

Novinka je zároveň o štvrtinu úspornejšia (teda aspoň papierovo) v porovnaní s atmosférickým predchodcom. Kupé aj sedan zvládnu stovku za 4,1 s, avšak za prítomnosti dvojspojkového automatu.

Či už sa na preplňovanú M3 pozeráte akokoľvek, jedno je isté. Vzhľadovo sa toto auto veľmi podarilo. Predovšetkým sedan vyzerá jednoducho parádne. V BMW pripravili automobil, ktorý nie je nijako prehnane vyšperkovaný, ale napriek tomu na prvý pohľad človek spozná, o čo sa tu jedná.

Viac ako agresívny nárazník, ktorý v rámci rôznych paketov môže mať kdejaký diesel, prezradí kapota, veľmi vytiahnuté blatníky (predovšetkým tie zadné) no a samozrejme aj štyri koncovky výfuku. O kupé platí to isté, ale keby som si mal vybrať, určiť volím sedan.

bmw M3_42.JPGbmw M3_31.JPG
BMW M3 vás zaujme. Dizajnovo ide o veľmi pekné auto. Na rozdiel od bežných paketov dostala M3 upravenú kapotu, štyri koncovky výfuku a veľmi rozšírené blatníky. Karbónová strecha je už takou čerešničkou na torte.

V interiéri žiadne veľká prekvapenia nečakajte. V tomto smere je BMW tradične veľmi triezve. Zaujmú predné sedačky. Nie sú prehnané, ale tak akurát tvarované sedadlá, v ktorých sa budete okamžite cítiť viac než dobre. Majú dlhý sedák a výborný tvar. Sadnete si a už sa nepohnete.

Potešila ma ešte jedna vec. V BMW sa nesnažili o žiadne veľké kreácie a do M3 nasadili klasický guľatý volant, čo napríklad o novom STI bohužiaľ neplatí. Ten je jednoduchý, trojramenný a výborne sa drží. Sem tam sa vnútri objavuje písmenko M, karbónový dekor a to je asi tak všetko.

Na Slovensko dorazí M3 a M4 okolo 21. júna. Základná verzia sedanu vás vyjde na 66 tisíc, kupé vyjde minimálne cca o tisícku viac.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY