vytisknout velikost písma BMW M3 a M4 na vlastnej koži, veľká prekvapenia nečakajte [prvé dojmy]

Do Evropy konečně dorazil také vrchol pro řadu BMW 3, a to rovnou ve společnosti svého stylovějšího sourozence, který nese označení 4.
BMW M3 a M4 na vlastnej koži, veľká prekvapenia nečakajte [prvé dojmy]
Zoznam kapitol
  1. BMW M3: prvé dojmy
  2. Fotogaléria

BMW M3 a M4 oslavuje na práve prebiehajúcom autosalóne v Ženeve svoju európsku premiéru. Fakty o týchto automobiloch sú už známe. Pod kapotou nájdete nový radový šesťvalec, osadený systémom preplňovania M TwinPower Turbo . Motor dosahuje výkon 431 koní a krútiaci moment 550 Nm.

Novinka je zároveň o štvrtinu úspornejšia (teda aspoň papierovo) v porovnaní s atmosférickým predchodcom. Kupé aj sedan zvládnu stovku za 4,1 s, avšak za prítomnosti dvojspojkového automatu.

Či už sa na preplňovanú M3 pozeráte akokoľvek, jedno je isté. Vzhľadovo sa toto auto veľmi podarilo. Predovšetkým sedan vyzerá jednoducho parádne. V BMW pripravili automobil, ktorý nie je nijako prehnane vyšperkovaný, ale napriek tomu na prvý pohľad človek spozná, o čo sa tu jedná.

Viac ako agresívny nárazník, ktorý v rámci rôznych paketov môže mať kdejaký diesel, prezradí kapota, veľmi vytiahnuté blatníky (predovšetkým tie zadné) no a samozrejme aj štyri koncovky výfuku. O kupé platí to isté, ale keby som si mal vybrať, určiť volím sedan.

bmw M3_42.JPGbmw M3_31.JPG
BMW M3 vás zaujme. Dizajnovo ide o veľmi pekné auto. Na rozdiel od bežných paketov dostala M3 upravenú kapotu, štyri koncovky výfuku a veľmi rozšírené blatníky. Karbónová strecha je už takou čerešničkou na torte.

V interiéri žiadne veľká prekvapenia nečakajte. V tomto smere je BMW tradične veľmi triezve. Zaujmú predné sedačky. Nie sú prehnané, ale tak akurát tvarované sedadlá, v ktorých sa budete okamžite cítiť viac než dobre. Majú dlhý sedák a výborný tvar. Sadnete si a už sa nepohnete.

Potešila ma ešte jedna vec. V BMW sa nesnažili o žiadne veľké kreácie a do M3 nasadili klasický guľatý volant, čo napríklad o novom STI bohužiaľ neplatí. Ten je jednoduchý, trojramenný a výborne sa drží. Sem tam sa vnútri objavuje písmenko M, karbónový dekor a to je asi tak všetko.

Na Slovensko dorazí M3 a M4 okolo 21. júna. Základná verzia sedanu vás vyjde na 66 tisíc, kupé vyjde minimálne cca o tisícku viac.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY