vytisknout velikost písma BMW M3 a M4 dostanú šesťvalec s výkonom 430 koní

BMW M3 a M4 dostanú šesťvalec s výkonom 430 koní

Na novú generáciu BMW M3, ktorú odprevadí tiež kupé označené ako M4, už dlhšiu dobu netrpezlivo čakáme. Teraz to vyzerá, že naše čakanie sa definitívne blíži ku koncu. Množia sa správy o tom, že v dohľadnej dobe nemecká automobilka ostrú verziu tretej rady predstaví. Avšak už teraz sú známe základné fakty.

Niektorí šťastlivci sa už mohli s prototypmi zviezť, pričom z tejto prezentácie sa dostali na svetlo sveta základné údaje preplňovaného šesťvalca. Teda nová M3 a M4 ponúknu maximálny výkon 430 koní a vrchol krútiaceho momentu presahujúcou 500 Nm. Hmotnosť automobilu by sa potom mala pohybovať okolo hranice 1,5 tony.

Predtým sa tiež špekulovalo o tom, že BMW M3/M4 príde iba s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DCT. Nakoniec sa však ukázalo, že tieto informácie neboli úplné a M3/M4 bude spojená aj s manuálom. Je len otázkou, či to náhodou nedopadne tak, že si manuál doprajú iba americkí zákazníci, zatiaľ čo v Európe sa bude predávať iba automat. Rovnako tomu je napríklad pri nedávno testovanej M6.

Ďalšie podrobnosti budú čoskoro nasledovať.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY