vytisknout velikost písma BMW M3 a M4 dostanú šesťvalec s výkonom 430 koní

BMW M3 a M4 dostanú šesťvalec s výkonom 430 koní

Na novú generáciu BMW M3, ktorú odprevadí tiež kupé označené ako M4, už dlhšiu dobu netrpezlivo čakáme. Teraz to vyzerá, že naše čakanie sa definitívne blíži ku koncu. Množia sa správy o tom, že v dohľadnej dobe nemecká automobilka ostrú verziu tretej rady predstaví. Avšak už teraz sú známe základné fakty.

Niektorí šťastlivci sa už mohli s prototypmi zviezť, pričom z tejto prezentácie sa dostali na svetlo sveta základné údaje preplňovaného šesťvalca. Teda nová M3 a M4 ponúknu maximálny výkon 430 koní a vrchol krútiaceho momentu presahujúcou 500 Nm. Hmotnosť automobilu by sa potom mala pohybovať okolo hranice 1,5 tony.

Predtým sa tiež špekulovalo o tom, že BMW M3/M4 príde iba s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DCT. Nakoniec sa však ukázalo, že tieto informácie neboli úplné a M3/M4 bude spojená aj s manuálom. Je len otázkou, či to náhodou nedopadne tak, že si manuál doprajú iba americkí zákazníci, zatiaľ čo v Európe sa bude predávať iba automat. Rovnako tomu je napríklad pri nedávno testovanej M6.

Ďalšie podrobnosti budú čoskoro nasledovať.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY