vytisknout velikost písma BMW M235i RS od Tuningwerk je okruhový cesťák s registračnou značkou

Bavorskí ladiči Tuningwerk si vzali do parády dvojkové modrobiele kupé rovno vo verzii M a urobili z neho skorozávoďák.
BMW M235i RS od Tuningwerk je okruhový cesťák s registračnou značkou
Zoznam kapitol
  1. BMW M235i RS
  2. BMW M235i RS: Fotogaléria

M235 RS na prvý pohľad vyzerá, akoby vyšla priamo od BMW M. Má továrenské vojnové farby s klasickou trojicou pruhov, na čelnom skle polep M Power. Ale za jeho prestavbou stojí Tuningwerk z bavorského Puchheimu. Firma pod vedením Petera Reith ladí a upravuje len modrobiele vozy a koncernové Mini.

1037565331801486031.jpg1176339159247682362.jpg1183957632388807994.jpg
Firma Tuningwerk udává zrýchlenie 0-96 km/h za 4,3 s

Na karosérii sa usídlil nejaký ten ľahučký a pevný karbón. Je z neho vyrobená maska, strecha, zadný difúzor a mohutné krídlo. Blatníky aj prahy sa decentne vytiahli, osemnásťpalcové kované kolesá obuté do Dunlop SportMaxx RT rozmerov 235/40, respektíve 265/35 majú prekvapivo nepárnych pätnásť lúčov. Predné sú široké 8,5 palca a vážia len 7,1 kg, zadné majú 9 palcov a hmotnosť 7,4 kg.

Bez zadných sedadiel

Krásne žlté pružiny s tlmičmi pochádzajú od KW, modifikované šesťpiestikové brzdové strmene pôvodne z dielní Brembu žiaria modro a zakusujú sa do predných 34 mm tenkých kotúčov s priemerom 350 mm. Zadné sedačky išli preč, nie sú potrebné a napokon len zvyšujú hmotnosť. Auto sa aj s plnou nádržou zmestí pod 1,5 tony, váži 1490 kg.

Vpredu sa okrem malého trojramenného volantu usídlila dvojica anatomických sedadiel Pole Position od Recaro, aj interiér je obložený uhlíkovými kompozitmi. Komu by to nestačilo, môže si k tejto výbave priobjednať závodné šesťbodové pásy a bezpečnostnú klietku. Ale to naozaj len na okruh!

Radový trojlitrový (2979 cm3) šesťvalec TwinPower Turbo má v sériovej M235 326 koní (240 kW) a 450 Nm Tu však dáva 326 kW, teda veľmi pôsobivých 443 koní a šesťstupňový manuál s riadne tvrdou spojkou prenáša dozadu guľatých 600 Nm. Motor dostal lepšie chladenie s výkonnejším ventilátorom, hliníkovú olejovú vaňu a športové nerezové výfukové potrubie. S relatívne malým kupém určite riadne cvičí, najmä potom na mokre.

14733260121927927651.jpg82253367280777314.jpg15787276911746349178.jpg962370664864282457.jpg
Karbónové aerodynamické prvky, brzdy Brembo a podvozok KW

Emkový dvojdverák s dodatočnými písmenami RS vystrelí z nuly na 96 km/h počas 4,3 s, za 15,4 s prekročí métu 193 km/h. Áno, bavorskí tuneri uvádzajú oficiálnu akceleráciu v míľach za hodinu, čísla sú prepočtom. Zvláštne. Na kratšej verzii Hockenheimringu zašlo auto čas 1:11 min, čo nie je úplne zlé.

Každá sranda niečo stojí, táto konkrétne 65 tisíc eur. Za auto nižšej strednej triedy je to poriadny pálka, ale garantujeme vám, že sused v ulici rovnakú dvojku rozhodne mať nebude!

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY