vytisknout velikost písma BMW M235i RS od Tuningwerk je okruhový cesťák s registračnou značkou

Bavorskí ladiči Tuningwerk si vzali do parády dvojkové modrobiele kupé rovno vo verzii M a urobili z neho skorozávoďák.
BMW M235i RS od Tuningwerk je okruhový cesťák s registračnou značkou
Zoznam kapitol
  1. BMW M235i RS
  2. BMW M235i RS: Fotogaléria

M235 RS na prvý pohľad vyzerá, akoby vyšla priamo od BMW M. Má továrenské vojnové farby s klasickou trojicou pruhov, na čelnom skle polep M Power. Ale za jeho prestavbou stojí Tuningwerk z bavorského Puchheimu. Firma pod vedením Petera Reith ladí a upravuje len modrobiele vozy a koncernové Mini.

1037565331801486031.jpg1176339159247682362.jpg1183957632388807994.jpg
Firma Tuningwerk udává zrýchlenie 0-96 km/h za 4,3 s

Na karosérii sa usídlil nejaký ten ľahučký a pevný karbón. Je z neho vyrobená maska, strecha, zadný difúzor a mohutné krídlo. Blatníky aj prahy sa decentne vytiahli, osemnásťpalcové kované kolesá obuté do Dunlop SportMaxx RT rozmerov 235/40, respektíve 265/35 majú prekvapivo nepárnych pätnásť lúčov. Predné sú široké 8,5 palca a vážia len 7,1 kg, zadné majú 9 palcov a hmotnosť 7,4 kg.

Bez zadných sedadiel

Krásne žlté pružiny s tlmičmi pochádzajú od KW, modifikované šesťpiestikové brzdové strmene pôvodne z dielní Brembu žiaria modro a zakusujú sa do predných 34 mm tenkých kotúčov s priemerom 350 mm. Zadné sedačky išli preč, nie sú potrebné a napokon len zvyšujú hmotnosť. Auto sa aj s plnou nádržou zmestí pod 1,5 tony, váži 1490 kg.

Vpredu sa okrem malého trojramenného volantu usídlila dvojica anatomických sedadiel Pole Position od Recaro, aj interiér je obložený uhlíkovými kompozitmi. Komu by to nestačilo, môže si k tejto výbave priobjednať závodné šesťbodové pásy a bezpečnostnú klietku. Ale to naozaj len na okruh!

Radový trojlitrový (2979 cm3) šesťvalec TwinPower Turbo má v sériovej M235 326 koní (240 kW) a 450 Nm Tu však dáva 326 kW, teda veľmi pôsobivých 443 koní a šesťstupňový manuál s riadne tvrdou spojkou prenáša dozadu guľatých 600 Nm. Motor dostal lepšie chladenie s výkonnejším ventilátorom, hliníkovú olejovú vaňu a športové nerezové výfukové potrubie. S relatívne malým kupém určite riadne cvičí, najmä potom na mokre.

14733260121927927651.jpg82253367280777314.jpg15787276911746349178.jpg962370664864282457.jpg
Karbónové aerodynamické prvky, brzdy Brembo a podvozok KW

Emkový dvojdverák s dodatočnými písmenami RS vystrelí z nuly na 96 km/h počas 4,3 s, za 15,4 s prekročí métu 193 km/h. Áno, bavorskí tuneri uvádzajú oficiálnu akceleráciu v míľach za hodinu, čísla sú prepočtom. Zvláštne. Na kratšej verzii Hockenheimringu zašlo auto čas 1:11 min, čo nie je úplne zlé.

Každá sranda niečo stojí, táto konkrétne 65 tisíc eur. Za auto nižšej strednej triedy je to poriadny pálka, ale garantujeme vám, že sused v ulici rovnakú dvojku rozhodne mať nebude!

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY