vytisknout velikost písma BMW M235 alias "nová E46" má slovenskú cenu, je veľmi rozumná

Mníchovská automobilka zverejnila ceny novej dvojkovej rady pre slovenský trh. Ponuka zatiaľ obsahuje tri motorizácie.
BMW M235 alias "nová E46" má slovenskú cenu, je veľmi rozumná

Bez väčšieho rozruchu sa obišiel oficiálny príchod nového BMW radu 2 na slovenský trh. V súlade s novým názvoslovím áut s modrobielou vrtuľou na kapote má nástupca jedničkového kupé v názve párnu číslovku. Podobne aj kupé radu 3 zmenilo meno na rad 4.

Známe su už aj ceny. Za BMW 220i s výkonom 184 koní žiada importér 28 125 eur. Základná výbava obsahuje 16" kolesá z ľahkej zliatiny, čierne látkové čalúnenie sedadiel, klimatizáciu či prepínač jazdných režimov.

Za 30 375 eur dostanete dvojkovej kupé vo vznetovej motorizácii 220d. Jej výkon je navlas rovnaký ako pri benzínovom štvorvalci.

Nadšencov bude ale najviac zaujímať vrcholné BMW M235. Zatiaľ s ním ešte skoro nikto nejazdil, ale vďaka kompaktným rozmerom a šesťvalcovému motora (pravda, preplňovanému) býva tento model často označovaný za pokračovateľa ikonickej E46 M3.

V BMW za neho chcú 40 736 eur. To iste nie je málo, ale za športové kupé prestížnej značky so zadným pohonom, výkonom 326 koní a zrýchlením 0-100 km/h za rovných päť sekúnd možno hovoriť o priaznivej cene.

Šesťvalec má navyše bohatšiu sériovú výbavu. Bez príplatku tak môžete počítať napríklad s bi-xenónovými svetlami, športovými sedadlami, posuvnou lakťovou opierkou a rádiom BMW Professional. Samozrejmosťou je stylingový M- paket, športové brzdy a športový podvozok.

Bez mučenia priznávame, že na prvú jazdu s M235 sa veľa tešíme. Technicky príbuzný hatchback M135 v nás totiž zanechal len tie najlepšie dojmy.

BMW M235i vie driftovať aj bez šoféra. Pozrite sa:


Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY