vytisknout velikost písma BMW M235 alias "nová E46" má slovenskú cenu, je veľmi rozumná

Mníchovská automobilka zverejnila ceny novej dvojkovej rady pre slovenský trh. Ponuka zatiaľ obsahuje tri motorizácie.
BMW M235 alias "nová E46" má slovenskú cenu, je veľmi rozumná

Bez väčšieho rozruchu sa obišiel oficiálny príchod nového BMW radu 2 na slovenský trh. V súlade s novým názvoslovím áut s modrobielou vrtuľou na kapote má nástupca jedničkového kupé v názve párnu číslovku. Podobne aj kupé radu 3 zmenilo meno na rad 4.

Známe su už aj ceny. Za BMW 220i s výkonom 184 koní žiada importér 28 125 eur. Základná výbava obsahuje 16" kolesá z ľahkej zliatiny, čierne látkové čalúnenie sedadiel, klimatizáciu či prepínač jazdných režimov.

Za 30 375 eur dostanete dvojkovej kupé vo vznetovej motorizácii 220d. Jej výkon je navlas rovnaký ako pri benzínovom štvorvalci.

Nadšencov bude ale najviac zaujímať vrcholné BMW M235. Zatiaľ s ním ešte skoro nikto nejazdil, ale vďaka kompaktným rozmerom a šesťvalcovému motora (pravda, preplňovanému) býva tento model často označovaný za pokračovateľa ikonickej E46 M3.

V BMW za neho chcú 40 736 eur. To iste nie je málo, ale za športové kupé prestížnej značky so zadným pohonom, výkonom 326 koní a zrýchlením 0-100 km/h za rovných päť sekúnd možno hovoriť o priaznivej cene.

Šesťvalec má navyše bohatšiu sériovú výbavu. Bez príplatku tak môžete počítať napríklad s bi-xenónovými svetlami, športovými sedadlami, posuvnou lakťovou opierkou a rádiom BMW Professional. Samozrejmosťou je stylingový M- paket, športové brzdy a športový podvozok.

Bez mučenia priznávame, že na prvú jazdu s M235 sa veľa tešíme. Technicky príbuzný hatchback M135 v nás totiž zanechal len tie najlepšie dojmy.

BMW M235i vie driftovať aj bez šoféra. Pozrite sa:


BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY