vytisknout velikost písma BMW M235 alias "nová E46" má slovenskú cenu, je veľmi rozumná

Mníchovská automobilka zverejnila ceny novej dvojkovej rady pre slovenský trh. Ponuka zatiaľ obsahuje tri motorizácie.
BMW M235 alias "nová E46" má slovenskú cenu, je veľmi rozumná

Bez väčšieho rozruchu sa obišiel oficiálny príchod nového BMW radu 2 na slovenský trh. V súlade s novým názvoslovím áut s modrobielou vrtuľou na kapote má nástupca jedničkového kupé v názve párnu číslovku. Podobne aj kupé radu 3 zmenilo meno na rad 4.

Známe su už aj ceny. Za BMW 220i s výkonom 184 koní žiada importér 28 125 eur. Základná výbava obsahuje 16" kolesá z ľahkej zliatiny, čierne látkové čalúnenie sedadiel, klimatizáciu či prepínač jazdných režimov.

Za 30 375 eur dostanete dvojkovej kupé vo vznetovej motorizácii 220d. Jej výkon je navlas rovnaký ako pri benzínovom štvorvalci.

Nadšencov bude ale najviac zaujímať vrcholné BMW M235. Zatiaľ s ním ešte skoro nikto nejazdil, ale vďaka kompaktným rozmerom a šesťvalcovému motora (pravda, preplňovanému) býva tento model často označovaný za pokračovateľa ikonickej E46 M3.

V BMW za neho chcú 40 736 eur. To iste nie je málo, ale za športové kupé prestížnej značky so zadným pohonom, výkonom 326 koní a zrýchlením 0-100 km/h za rovných päť sekúnd možno hovoriť o priaznivej cene.

Šesťvalec má navyše bohatšiu sériovú výbavu. Bez príplatku tak môžete počítať napríklad s bi-xenónovými svetlami, športovými sedadlami, posuvnou lakťovou opierkou a rádiom BMW Professional. Samozrejmosťou je stylingový M- paket, športové brzdy a športový podvozok.

Bez mučenia priznávame, že na prvú jazdu s M235 sa veľa tešíme. Technicky príbuzný hatchback M135 v nás totiž zanechal len tie najlepšie dojmy.

BMW M235i vie driftovať aj bez šoféra. Pozrite sa:


Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY