vytisknout velikost písma BMW M2 príde budúci rok s výkonom cez 375 koní

BMW M2 príde budúci rok s výkonom cez 375 koní

Ak ste si pri čítaní dnešného testu BMW M235 hovorili, že by to predsa len chcelo niečo ostrejšie, váš sen sa čoskoro splní. Automobilka BMW pripravuje práve verziu M2, ktorá bude založená na rade 2 a predstaví sa už budúci rok. A o rok neskôr dorazí aj kabriolet. 

Magazínu Autocar to prezradil odchádzajúci šéf divízie M Friedrich Nitschke. Naznačil tiež, že na pohon bude slúžiť úplne nový radový šesťvalec o objeme 3,0 l s preplňovaním označený ako S57B30. Motor vychádza z jednotky B57, ktorú BMW chystá pre novú radu 7. 

Nejedná sa teda o podladenú verziu motora z BMW M3 a M4, čo je jednotka S55B30 vychádzajúca z motora N55. Nový motor S57B30 by sa vraj mohol dostať aj pod kapotu modelov BMW M Performace, čím by sa viac odlíšil od bežne produkcie oblepenej krídlami, spojlermi a stovkami značky M dookola. 

Z nového motora možno vraj bezpečne dostať 400 sériových koní, ale produkčné BMW M2 by sa tým zrejme nebezpečne približovalo väčšiemu BMW M3 a M4, takže sa celkové číslo bude zrejme pohybovať niekde okolo 380 konských síl. Čoskoro však určite príde nejaký tuner, ktorý jednotku vyšťaví na maximum. Nové BMW M2 dostane aj v základe tradičnú manuálnu prevodovku a čakajte aj samosvorný zadný diferenciál, bez ktorého to jednoducho nejde.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY