vytisknout velikost písma BMW M2 príde budúci rok s výkonom cez 375 koní

BMW M2 príde budúci rok s výkonom cez 375 koní

Ak ste si pri čítaní dnešného testu BMW M235 hovorili, že by to predsa len chcelo niečo ostrejšie, váš sen sa čoskoro splní. Automobilka BMW pripravuje práve verziu M2, ktorá bude založená na rade 2 a predstaví sa už budúci rok. A o rok neskôr dorazí aj kabriolet. 

Magazínu Autocar to prezradil odchádzajúci šéf divízie M Friedrich Nitschke. Naznačil tiež, že na pohon bude slúžiť úplne nový radový šesťvalec o objeme 3,0 l s preplňovaním označený ako S57B30. Motor vychádza z jednotky B57, ktorú BMW chystá pre novú radu 7. 

Nejedná sa teda o podladenú verziu motora z BMW M3 a M4, čo je jednotka S55B30 vychádzajúca z motora N55. Nový motor S57B30 by sa vraj mohol dostať aj pod kapotu modelov BMW M Performace, čím by sa viac odlíšil od bežne produkcie oblepenej krídlami, spojlermi a stovkami značky M dookola. 

Z nového motora možno vraj bezpečne dostať 400 sériových koní, ale produkčné BMW M2 by sa tým zrejme nebezpečne približovalo väčšiemu BMW M3 a M4, takže sa celkové číslo bude zrejme pohybovať niekde okolo 380 konských síl. Čoskoro však určite príde nejaký tuner, ktorý jednotku vyšťaví na maximum. Nové BMW M2 dostane aj v základe tradičnú manuálnu prevodovku a čakajte aj samosvorný zadný diferenciál, bez ktorého to jednoducho nejde.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY