vytisknout velikost písma BMW M2 oficiálne: 370 koní, stovka za 4,3 s a maximálka 270 km/h

BMW predstavilo nový prírastok do rodiny M. Najmenšia novinka vychádza z modelu 2 Coupe a sľubuje veľmi zaujímavé jazdné zručnosti.
BMW M2 oficiálne: 370 koní, stovka za 4,3 s a maximálka 270 km/h
Zoznam kapitol
  1. BMW M2, Video
  2. BMW M2: Fotogaléria

Napriek všetkým špekuláciám, podľa ktorých sa M2 malo predstaviť už vo Frankfurte, si automobilka jeho odhalenie nechala na neskôr. Avšak dnes už sú známe všetky dôležité fakty. Zaujímavá je predovšetkým technika, pretože relatívne malé kupé dostalo šesťvalec s výkonom 272 kW (370 k).

Radová jednotka má objem troch litrov a svoje výkonové maximum dá k dispozícii pri 6500 ot./min. Krútiaci moment končí hodnotou 465 Nm a dostupný je od 1400 do 5560 ot./min. Samozrejme ide o preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva. Hmotnosť vozidla s manuálnou prevodovkou činí 1570 kg (podľa EÚ, 1495 kg podľa DIN), takže sa nemožno čudovať tomu, že s ním šesťvalec vie pekne zacvičiť. Mimochodom, motor môžete vytočiť až na sedem tisíc otáčok.

Akceleráciu na 100 km/h zvládne M2 za 4,5 s, ak v aute bude manuálna prevodovka. Sedemstupňová alternatíva DCT skráti čas zrýchlenie o ďalšie dve desatiny sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, za príplatok vám BMW posunie obmedzovač na 270 km/h. Spotreba nie je vôbec zlá, teda aspoň podľa tabuliek. Manuálne prevedenie sa dokonca dostane v kombinovanom cykle tesne pod osem litrov, automat by mal v priemere jazdiť za 8,5 l/100 km.

m2_13.jpgm2_14.jpgm2_15.jpg

Samozrejme aj BMW M2 dostalo športový výfuk so štyrmi koncovkami a elektronicky ovládanými klapkami. Verzia s manuálnou prevodovkou potom vie dávať automaticky medziplyn pri podraďovaní, v automate nechýba funkcia Launch Control a vozidlo si tiež môžete v mnohých smeroch nastaviť tak, ako to poznáme z ostatných BMW M. Posilňovač riadenia je prirodzene elektromechanický a jazdu ešte významne vylepší aktívny zadný diferenciál.

Dizajnovo M2 podľa oficiálnych informácií nadväzuje na 1 M Coupe alebo tiež napríklad na 3.0 CSL. Celkovo sú ale zmeny očakávateľné. Iné sú nárazníky, kolesá, v interiéri nechýbajú športové sedačky a tak ďalej. Že nejde o nejaký M paket alebo napríklad 235i, to nakoniec prezradí hlavne samotná karoséria.

Kvôli širšiemu rozchodu narástla šírka vpredu o 5,5 cm, vzadu dokonca o osem centimetrov. Štandardom sú devätnásťpalcové kolesá. Pneumatiky vpredu majú rozmer 245/35 ZR19 a vzadu 265/35 ZR19.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY