vytisknout velikost písma BMW M2 oficiálne: 370 koní, stovka za 4,3 s a maximálka 270 km/h

BMW predstavilo nový prírastok do rodiny M. Najmenšia novinka vychádza z modelu 2 Coupe a sľubuje veľmi zaujímavé jazdné zručnosti.
BMW M2 oficiálne: 370 koní, stovka za 4,3 s a maximálka 270 km/h
Zoznam kapitol
  1. BMW M2, Video
  2. BMW M2: Fotogaléria

Napriek všetkým špekuláciám, podľa ktorých sa M2 malo predstaviť už vo Frankfurte, si automobilka jeho odhalenie nechala na neskôr. Avšak dnes už sú známe všetky dôležité fakty. Zaujímavá je predovšetkým technika, pretože relatívne malé kupé dostalo šesťvalec s výkonom 272 kW (370 k).

Radová jednotka má objem troch litrov a svoje výkonové maximum dá k dispozícii pri 6500 ot./min. Krútiaci moment končí hodnotou 465 Nm a dostupný je od 1400 do 5560 ot./min. Samozrejme ide o preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva. Hmotnosť vozidla s manuálnou prevodovkou činí 1570 kg (podľa EÚ, 1495 kg podľa DIN), takže sa nemožno čudovať tomu, že s ním šesťvalec vie pekne zacvičiť. Mimochodom, motor môžete vytočiť až na sedem tisíc otáčok.

Akceleráciu na 100 km/h zvládne M2 za 4,5 s, ak v aute bude manuálna prevodovka. Sedemstupňová alternatíva DCT skráti čas zrýchlenie o ďalšie dve desatiny sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, za príplatok vám BMW posunie obmedzovač na 270 km/h. Spotreba nie je vôbec zlá, teda aspoň podľa tabuliek. Manuálne prevedenie sa dokonca dostane v kombinovanom cykle tesne pod osem litrov, automat by mal v priemere jazdiť za 8,5 l/100 km.

m2_13.jpgm2_14.jpgm2_15.jpg

Samozrejme aj BMW M2 dostalo športový výfuk so štyrmi koncovkami a elektronicky ovládanými klapkami. Verzia s manuálnou prevodovkou potom vie dávať automaticky medziplyn pri podraďovaní, v automate nechýba funkcia Launch Control a vozidlo si tiež môžete v mnohých smeroch nastaviť tak, ako to poznáme z ostatných BMW M. Posilňovač riadenia je prirodzene elektromechanický a jazdu ešte významne vylepší aktívny zadný diferenciál.

Dizajnovo M2 podľa oficiálnych informácií nadväzuje na 1 M Coupe alebo tiež napríklad na 3.0 CSL. Celkovo sú ale zmeny očakávateľné. Iné sú nárazníky, kolesá, v interiéri nechýbajú športové sedačky a tak ďalej. Že nejde o nejaký M paket alebo napríklad 235i, to nakoniec prezradí hlavne samotná karoséria.

Kvôli širšiemu rozchodu narástla šírka vpredu o 5,5 cm, vzadu dokonca o osem centimetrov. Štandardom sú devätnásťpalcové kolesá. Pneumatiky vpredu majú rozmer 245/35 ZR19 a vzadu 265/35 ZR19.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY