vytisknout velikost písma BMW M1 nebude. Automobilka si nechce prirábať konkurenciu

BMW M1 nebude. Automobilka si nechce prirábať konkurenciu

Športový automobil postavený na základoch modelu i8 s osemvalcom s výkonom 600 koní ako nástupca slávnej M1? Veľmi lákavá predstava, o ktorej sa v poslednom čase niekoľkokrát špekulovalo. Koniec všetkým dohadom ale urobil Carsten Pries, produktový šéf divízie M. Podľa jeho slov takéto vozidlo vzniknúť nemôže, pretože by predstavovalo konkurenciu pre i8.

Je to vlastne celkom logické, hoci nová M1 by bola bývala sakramentsky zaujímavá. Do vývoja BMW i8 vložila automobilka nemalé finančné prostriedky a dá sa predpokladať, že by čisto benzínový superšport bol pre mnohých zákazníkov lákavejšou alternatívou ako nový hybrid. Navyše údajne i8 nemôže byť prestavaná na benzínový osemvalec, pretože bola od začiatku navrhnutá ako hybrid používajúci veľmi malý motor.

V budúcnosti je možné, že sa niektoré prvky z rady dostanú do rúk divízie M a rovnako tak je možný aj opačný postup. Na novú M1 alebo M8 ale máme zabudnúť.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY