vytisknout velikost písma BMW M1 nebude. Automobilka si nechce prirábať konkurenciu

BMW M1 nebude. Automobilka si nechce prirábať konkurenciu

Športový automobil postavený na základoch modelu i8 s osemvalcom s výkonom 600 koní ako nástupca slávnej M1? Veľmi lákavá predstava, o ktorej sa v poslednom čase niekoľkokrát špekulovalo. Koniec všetkým dohadom ale urobil Carsten Pries, produktový šéf divízie M. Podľa jeho slov takéto vozidlo vzniknúť nemôže, pretože by predstavovalo konkurenciu pre i8.

Je to vlastne celkom logické, hoci nová M1 by bola bývala sakramentsky zaujímavá. Do vývoja BMW i8 vložila automobilka nemalé finančné prostriedky a dá sa predpokladať, že by čisto benzínový superšport bol pre mnohých zákazníkov lákavejšou alternatívou ako nový hybrid. Navyše údajne i8 nemôže byť prestavaná na benzínový osemvalec, pretože bola od začiatku navrhnutá ako hybrid používajúci veľmi malý motor.

V budúcnosti je možné, že sa niektoré prvky z rady dostanú do rúk divízie M a rovnako tak je možný aj opačný postup. Na novú M1 alebo M8 ale máme zabudnúť.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY