vytisknout velikost písma BMW M1 nebude. Automobilka si nechce prirábať konkurenciu

BMW M1 nebude. Automobilka si nechce prirábať konkurenciu

Športový automobil postavený na základoch modelu i8 s osemvalcom s výkonom 600 koní ako nástupca slávnej M1? Veľmi lákavá predstava, o ktorej sa v poslednom čase niekoľkokrát špekulovalo. Koniec všetkým dohadom ale urobil Carsten Pries, produktový šéf divízie M. Podľa jeho slov takéto vozidlo vzniknúť nemôže, pretože by predstavovalo konkurenciu pre i8.

Je to vlastne celkom logické, hoci nová M1 by bola bývala sakramentsky zaujímavá. Do vývoja BMW i8 vložila automobilka nemalé finančné prostriedky a dá sa predpokladať, že by čisto benzínový superšport bol pre mnohých zákazníkov lákavejšou alternatívou ako nový hybrid. Navyše údajne i8 nemôže byť prestavaná na benzínový osemvalec, pretože bola od začiatku navrhnutá ako hybrid používajúci veľmi malý motor.

V budúcnosti je možné, že sa niektoré prvky z rady dostanú do rúk divízie M a rovnako tak je možný aj opačný postup. Na novú M1 alebo M8 ale máme zabudnúť.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY