vytisknout velikost písma BMW i8 trochu inak: Namiesto malého trojvalce preplňovaný osemvalec

BMW i8 trochu inak: Namiesto malého trojvalce preplňovaný osemvalec

BMW i8 je atraktívne, rýchle a ekologické, lenže podľa niektorých mu chýba naozajstný motor. Či BMW niekedy taký voz postaví, to nie je isté, no jedno podobné auto v Nemecku naozaj vzniká. Na svedomí ho má spoločnosť Gabura, ktorá i8 kompletne rozobrala a nainštalovala rýdzo nehybridnú techniku.

Novou technikou je preplňovaný osemvalec s objemom 4,4 litra, ktorý údajne ešte navyše prešiel ladením od Alpiny. Presné čísla zatiaľ známa nie sú, neoficiálne správy však hovoria o výkone necelých 800 koní.

Gabura ako taká zatiaľ ešte s konkrétnymi informáciami šetrí, niektoré zdroje ale sľubujú usporiadanie so sekvenčnou šesťstupňovou prevodovkou umiestnenou pri zadnej náprave.

Sme naozaj zvedaví, čo z tohto projektu napokon vznikne. Keď vezmeme do úvahy, že BMW i8 ako také je pomerne ľahké aj napriek prítomnosti elektromotorov a batérií, potom bude čisto spaľovací prevedenie regulérne monštrum.

gabura_09.jpggabura_10.jpggabura_11.jpggabura_02.jpggabura_03.jpggabura_04.jpggabura_08.jpggabura_05.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY