vytisknout velikost písma BMW i8 trochu inak: Namiesto malého trojvalce preplňovaný osemvalec

BMW i8 trochu inak: Namiesto malého trojvalce preplňovaný osemvalec

BMW i8 je atraktívne, rýchle a ekologické, lenže podľa niektorých mu chýba naozajstný motor. Či BMW niekedy taký voz postaví, to nie je isté, no jedno podobné auto v Nemecku naozaj vzniká. Na svedomí ho má spoločnosť Gabura, ktorá i8 kompletne rozobrala a nainštalovala rýdzo nehybridnú techniku.

Novou technikou je preplňovaný osemvalec s objemom 4,4 litra, ktorý údajne ešte navyše prešiel ladením od Alpiny. Presné čísla zatiaľ známa nie sú, neoficiálne správy však hovoria o výkone necelých 800 koní.

Gabura ako taká zatiaľ ešte s konkrétnymi informáciami šetrí, niektoré zdroje ale sľubujú usporiadanie so sekvenčnou šesťstupňovou prevodovkou umiestnenou pri zadnej náprave.

Sme naozaj zvedaví, čo z tohto projektu napokon vznikne. Keď vezmeme do úvahy, že BMW i8 ako také je pomerne ľahké aj napriek prítomnosti elektromotorov a batérií, potom bude čisto spaľovací prevedenie regulérne monštrum.

gabura_09.jpggabura_10.jpggabura_11.jpggabura_02.jpggabura_03.jpggabura_04.jpggabura_08.jpggabura_05.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY