vytisknout velikost písma BMW i8 musí opäť do servisu, teraz kvôli stabilizačnému systému

BMW i8 musí opäť do servisu, teraz kvôli stabilizačnému systému

BMW už raz zvolávalo hybridné trojvalcové kupé i8. Vtedy sa museli opraviť viac ako dve stovky áut kvôli možnému úniku paliva. Teraz sa zvolávacia akcia týka stabilizačného systému, respektíve jeho hydrauliky. BMW nemá hlásené nehody alebo zranenia spôsobené touto chybou.

V hydraulickej jednotke stabilizačného systému môžu byť zle vyvŕtané otvory, čo môže obmedzovať pohyb jedného alebo viacerých piestov. To môže mať za následok zlú funkciu stabilizačného systému DSC najmä počas brzdenia.

Zvolávacia akcia sa týka len 16 áut vyrobených medzi 29. májom 2015 a 5. júnom 2015. Podľa BMW by mali byť servisy pripravené na zvolávanie od 10. februára. Technici vykonajú kontrolu a prípadne výmenu hydraulickej jednotky DSC.

Len pripomenieme, že BMW i8 poháňa preplňovaný trojvalec 1,5 l s označením B38A15T0 (stal sa aj motorom roka). Jeho výkon je 170 kW (231 k) v 5800 ot./min. a krútiaci moment dosahuje na 320 Nm v 3700 ot./min. Celkový výkon hybridnej sústavy je 266 kW (362 k) a krútiaci moment dosahuje na 570 Nm. Hmotnosť BMW i8 je 1485 kg.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY