vytisknout velikost písma BMW i8 musí opäť do servisu, teraz kvôli stabilizačnému systému

BMW i8 musí opäť do servisu, teraz kvôli stabilizačnému systému

BMW už raz zvolávalo hybridné trojvalcové kupé i8. Vtedy sa museli opraviť viac ako dve stovky áut kvôli možnému úniku paliva. Teraz sa zvolávacia akcia týka stabilizačného systému, respektíve jeho hydrauliky. BMW nemá hlásené nehody alebo zranenia spôsobené touto chybou.

V hydraulickej jednotke stabilizačného systému môžu byť zle vyvŕtané otvory, čo môže obmedzovať pohyb jedného alebo viacerých piestov. To môže mať za následok zlú funkciu stabilizačného systému DSC najmä počas brzdenia.

Zvolávacia akcia sa týka len 16 áut vyrobených medzi 29. májom 2015 a 5. júnom 2015. Podľa BMW by mali byť servisy pripravené na zvolávanie od 10. februára. Technici vykonajú kontrolu a prípadne výmenu hydraulickej jednotky DSC.

Len pripomenieme, že BMW i8 poháňa preplňovaný trojvalec 1,5 l s označením B38A15T0 (stal sa aj motorom roka). Jeho výkon je 170 kW (231 k) v 5800 ot./min. a krútiaci moment dosahuje na 320 Nm v 3700 ot./min. Celkový výkon hybridnej sústavy je 266 kW (362 k) a krútiaci moment dosahuje na 570 Nm. Hmotnosť BMW i8 je 1485 kg.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY