vytisknout velikost písma BMW i8 musí opäť do servisu, teraz kvôli stabilizačnému systému

BMW i8 musí opäť do servisu, teraz kvôli stabilizačnému systému

BMW už raz zvolávalo hybridné trojvalcové kupé i8. Vtedy sa museli opraviť viac ako dve stovky áut kvôli možnému úniku paliva. Teraz sa zvolávacia akcia týka stabilizačného systému, respektíve jeho hydrauliky. BMW nemá hlásené nehody alebo zranenia spôsobené touto chybou.

V hydraulickej jednotke stabilizačného systému môžu byť zle vyvŕtané otvory, čo môže obmedzovať pohyb jedného alebo viacerých piestov. To môže mať za následok zlú funkciu stabilizačného systému DSC najmä počas brzdenia.

Zvolávacia akcia sa týka len 16 áut vyrobených medzi 29. májom 2015 a 5. júnom 2015. Podľa BMW by mali byť servisy pripravené na zvolávanie od 10. februára. Technici vykonajú kontrolu a prípadne výmenu hydraulickej jednotky DSC.

Len pripomenieme, že BMW i8 poháňa preplňovaný trojvalec 1,5 l s označením B38A15T0 (stal sa aj motorom roka). Jeho výkon je 170 kW (231 k) v 5800 ot./min. a krútiaci moment dosahuje na 320 Nm v 3700 ot./min. Celkový výkon hybridnej sústavy je 266 kW (362 k) a krútiaci moment dosahuje na 570 Nm. Hmotnosť BMW i8 je 1485 kg.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY