vytisknout velikost písma BMW i8 facelift: lepšie batérie a verzia Roadster s plátenou strechou

BMW i8 prešlo faceliftom. Hlavnou novinkou je prevedenie Roadster s plátenou sťahovacou strechou. Zároveň voz dostal lepšie batérie, takže môže častejšie využívať elektrický pohon a v elektrickom režime dobehne ďalej.
BMW i8 facelift: lepšie batérie a verzia Roadster s plátenou strechou

Ani automobilka BMW nechýba na autosalóne v Los Angeles. Hlavnou novinkou je modernizovaný športový hybrid i8, ktorý dostal v rámci faceliftu vylepšené batérie a predovšetkým nový variant s plátennou sťahovacou strechou pomenovanou jednoducho ako i8 Roadster.

Základná technika BMW i8 zostáva rovnaká, rovnako ako zostáva rovnaký vzhľad auta. Nedá sa totiž povedať, že by jeho dizajn za dobu pôsobenia na trhu nejako zostarol. Roadster prichádza s plátenou sťahovacou strechou, ktorá sa skladá netypicky takpovediac "nastojato" do priestoru za zadné sedadlá. Zaberá teda veľmi málo miesta, takže za sedadlami stále zostáva akýsi batožinový priestor s objemom 100 litrov. Na rozdiel od kupé ale do Roadsteru ďalších dva pasažierov nedostanete, ani keby ste veľmi chceli.

Strecha je ovládaná elektricky a manipulovať s ňou môžete do rýchlosti 50 km/h. Celý proces zaberie iba 15 sekúnd. Po zložení strechy sa zadné malé okienko vysunie o tri centimetre vyššie, čím supluje funkciu veternej clony. Za pozornosť stojí použitia technológie 3D tlače. BMW týmto spôsobom vyrába časti mechanizmu strechy.

Druhou dôležitou novinkou, ktorá platí pre verziu kupé i Roadster, sú nové akumulátory. Tie namiesto 20 Ah ponúkajú 30 Ah. Zároveň vzrástol výkon elektromotora o 9 kW na 105 kW. Celý hybridný systém potom menej využíva spaľovací motor, čo sa prejavilo na tabuľkovej spotrebe. Tá v prípade kupé klesla z pôvodných 2,1 l/100 km o dva deci. Roadster kvôli vyššej hmotnosti (+ 60 kg) ponúka spotrebu predfaceliftového kupé. Z rovnakého dôvodu je pri šprinte z nuly na 100 km/h otvorený variant pomalší o 0,2 s (4,4 vs. 4,6 s), najvyššia rýchlosť je v oboch prípadoch klasických 250 km/h.

S novými akumulátormi súvisí aj predĺžený dojazd v čisto elektrickom režime. Zatiaľ čo predtým BMW sľubovalo až 35 kilometrov, po novom to je až 53 kilometrov v prípade roadsteru a 55 kilometrov pri kupé. Obe novinky dorazia do predaja v máji budúceho roka.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY