vytisknout velikost písma BMW i8 bude mať laserové svetlá. Pozrite sa, ako svietia

BMW i8 bude mať laserové svetlá. Pozrite sa, ako svietia

Najväčším technickým lákadlom športového hybridu BMW i8 bude nepochybne jeho hnací reťazec, tvorený kombináciou trojvalca 1,5 l a elektromotora. Unikátne sú ale prakticky všetky technické riešenia, od karosérie vyrobenej z plastu spevneného uhlíkovými vláknami až po svetlomety.

Sériovo bude BMW i8 osadené LED svetlami, ako ich už poznáme z Mercedesu triedy S, ale napríklad aj Seatu Leon. Za príplatok však zákazníci dostanú svetlomety laserové, ktorých prednosti približuje BMW v novom oficiálnom videu.

Lasery sa používajú iba pre diaľkové svetlá, podobne ako tomu bývalo v začiatkoch xenónových výbojok. Ak môžeme veriť moderátorovi vo videu, produkujú ľudskému oku príjemné svetlo s dvojnásobným dosvitom a päťnásobným jasom - nie je však jasné, v porovnaní s čím presne. Vo videu sa hovorí neurčito o "konvenčných svetlách", prípadne o "predchodcoch".

BMW i8 by sa malo začať predávať v dohľadnej dobe. V roku 2015 bude nasledovať aj otvorená verzia BMW i8 Spyder.

 
 
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY