vytisknout velikost písma BMW i8 bude mať laserové svetlá. Pozrite sa, ako svietia

BMW i8 bude mať laserové svetlá. Pozrite sa, ako svietia

Najväčším technickým lákadlom športového hybridu BMW i8 bude nepochybne jeho hnací reťazec, tvorený kombináciou trojvalca 1,5 l a elektromotora. Unikátne sú ale prakticky všetky technické riešenia, od karosérie vyrobenej z plastu spevneného uhlíkovými vláknami až po svetlomety.

Sériovo bude BMW i8 osadené LED svetlami, ako ich už poznáme z Mercedesu triedy S, ale napríklad aj Seatu Leon. Za príplatok však zákazníci dostanú svetlomety laserové, ktorých prednosti približuje BMW v novom oficiálnom videu.

Lasery sa používajú iba pre diaľkové svetlá, podobne ako tomu bývalo v začiatkoch xenónových výbojok. Ak môžeme veriť moderátorovi vo videu, produkujú ľudskému oku príjemné svetlo s dvojnásobným dosvitom a päťnásobným jasom - nie je však jasné, v porovnaní s čím presne. Vo videu sa hovorí neurčito o "konvenčných svetlách", prípadne o "predchodcoch".

BMW i8 by sa malo začať predávať v dohľadnej dobe. V roku 2015 bude nasledovať aj otvorená verzia BMW i8 Spyder.

 
 
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY