vytisknout velikost písma BMW i8 bude mať laserové svetlá. Pozrite sa, ako svietia

BMW i8 bude mať laserové svetlá. Pozrite sa, ako svietia

Najväčším technickým lákadlom športového hybridu BMW i8 bude nepochybne jeho hnací reťazec, tvorený kombináciou trojvalca 1,5 l a elektromotora. Unikátne sú ale prakticky všetky technické riešenia, od karosérie vyrobenej z plastu spevneného uhlíkovými vláknami až po svetlomety.

Sériovo bude BMW i8 osadené LED svetlami, ako ich už poznáme z Mercedesu triedy S, ale napríklad aj Seatu Leon. Za príplatok však zákazníci dostanú svetlomety laserové, ktorých prednosti približuje BMW v novom oficiálnom videu.

Lasery sa používajú iba pre diaľkové svetlá, podobne ako tomu bývalo v začiatkoch xenónových výbojok. Ak môžeme veriť moderátorovi vo videu, produkujú ľudskému oku príjemné svetlo s dvojnásobným dosvitom a päťnásobným jasom - nie je však jasné, v porovnaní s čím presne. Vo videu sa hovorí neurčito o "konvenčných svetlách", prípadne o "predchodcoch".

BMW i8 by sa malo začať predávať v dohľadnej dobe. V roku 2015 bude nasledovať aj otvorená verzia BMW i8 Spyder.

 
 
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY