vytisknout velikost písma BMW i3 stratilo v teste Euro NCAP jednu hviezdu

Ďalšie kolo testov Euro NCAP pozná svoje výsledky. Agentúra vyskúšala napríklad nové Infiniti Q50, hybridný Outlander alebo nastupujúcu generáciu Peugeotu 308, tou absolútne najzaujímavejšou novinkou v tomto kole ale jednoznačne je elektrické BMW i3. Vzhľadom k veľmi moderným technológiám používaným pri výrobe auta by sa dalo automaticky očakávať maximálne možné hodnotenie, lenže kompaktný elektromobil päť hviezd nedostal.

V percentuálnom ohodnotení dostalo BMW i3 86%, 81%, 57% a 55% (ochrana dospelých, detí, chodcov a bezpečnostné systémy). Pri čelnom náraze dostalo nové BMW od Euro NCAP v podstate štandardné hodnotenie. Výnimkou je ľavá noha vodiča. Táto oblasť je hodnotená ako oblasť s limitnou ochranou. Rovnakú úroveň bezpečnosti získala i3 tiež pri hodnotení ochrany krku v momente, keď dôjde k nárazu zozadu.

Ako najväčší problém sa ale ukázala disciplína bočného nárazu na stĺp. Euro NCAP hodnotí ochranu trupu v takom prípade iba ako slabú.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY