vytisknout velikost písma BMW i3 a i8 dostanú pre seriál Formula E bezdrátové dobíjanie

BMW i3 a i8 dostanú pre seriál Formula E bezdrátové dobíjanie

Seriál pretekov elektrických formúl pozná svoj ​​oficiálny Safety Car. Prekvapenie nečakajte, ide o čisto športový automobil vo veľkej miere taktiež spoliehajúci sa na elektrický pohon. Áno, partnerom FIA Formula E Championship sa stala značka BMW, ktorá dodala štyri exempláre rady i. Presne povedané dodala dva exempláre modelu i3 a dva exempláre i8.

Okrem rôznych úprav súvisiacich s predpismi FIA dostanú tieto vozidlá jednu zásadnú novinku. Spoločnosť Qualcomm Halo do nich inštaluje technológiu, ktorá umožní bezdrôtové dobíjanie. Auto potom jednoducho zaparkuje na svoje miesto a rovno sa začne automaticky nabíjať. Zatiaľ má túto vec už nainštalovanú jedna i3, na zostávajúce trojicu "íčkových" BMW sa dostane neskôr.

Vo finále by potom všetko malo vyzerať tak, že budú elektrické (respektíve hybridné) BMW parkovať na konci boxovej uličky na svojich dobíjacích miestach a vďaka tomu budú pripravené k okamžitému a predovšetkým veľmi rýchlemu nasadeniu v prípade potreby.

formulabmw_2.jpg formulabmw_1.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY