vytisknout velikost písma BMW i3 a i8 dostanú pre seriál Formula E bezdrátové dobíjanie

BMW i3 a i8 dostanú pre seriál Formula E bezdrátové dobíjanie

Seriál pretekov elektrických formúl pozná svoj ​​oficiálny Safety Car. Prekvapenie nečakajte, ide o čisto športový automobil vo veľkej miere taktiež spoliehajúci sa na elektrický pohon. Áno, partnerom FIA Formula E Championship sa stala značka BMW, ktorá dodala štyri exempláre rady i. Presne povedané dodala dva exempláre modelu i3 a dva exempláre i8.

Okrem rôznych úprav súvisiacich s predpismi FIA dostanú tieto vozidlá jednu zásadnú novinku. Spoločnosť Qualcomm Halo do nich inštaluje technológiu, ktorá umožní bezdrôtové dobíjanie. Auto potom jednoducho zaparkuje na svoje miesto a rovno sa začne automaticky nabíjať. Zatiaľ má túto vec už nainštalovanú jedna i3, na zostávajúce trojicu "íčkových" BMW sa dostane neskôr.

Vo finále by potom všetko malo vyzerať tak, že budú elektrické (respektíve hybridné) BMW parkovať na konci boxovej uličky na svojich dobíjacích miestach a vďaka tomu budú pripravené k okamžitému a predovšetkým veľmi rýchlemu nasadeniu v prípade potreby.

formulabmw_2.jpg formulabmw_1.jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY