vytisknout velikost písma BMW i3 a i8 dostanú pre seriál Formula E bezdrátové dobíjanie

BMW i3 a i8 dostanú pre seriál Formula E bezdrátové dobíjanie

Seriál pretekov elektrických formúl pozná svoj ​​oficiálny Safety Car. Prekvapenie nečakajte, ide o čisto športový automobil vo veľkej miere taktiež spoliehajúci sa na elektrický pohon. Áno, partnerom FIA Formula E Championship sa stala značka BMW, ktorá dodala štyri exempláre rady i. Presne povedané dodala dva exempláre modelu i3 a dva exempláre i8.

Okrem rôznych úprav súvisiacich s predpismi FIA dostanú tieto vozidlá jednu zásadnú novinku. Spoločnosť Qualcomm Halo do nich inštaluje technológiu, ktorá umožní bezdrôtové dobíjanie. Auto potom jednoducho zaparkuje na svoje miesto a rovno sa začne automaticky nabíjať. Zatiaľ má túto vec už nainštalovanú jedna i3, na zostávajúce trojicu "íčkových" BMW sa dostane neskôr.

Vo finále by potom všetko malo vyzerať tak, že budú elektrické (respektíve hybridné) BMW parkovať na konci boxovej uličky na svojich dobíjacích miestach a vďaka tomu budú pripravené k okamžitému a predovšetkým veľmi rýchlemu nasadeniu v prípade potreby.

formulabmw_2.jpg formulabmw_1.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY