vytisknout velikost písma BMW DesignworksUSA predstavuje elegantný solárny prístrešok

Keď ekologicky, tak poriadne. Spoločnosť BMW DesignworksUSA predstavuje technicky elegantný prístrešok so solárnymi panelmi pre dobíjanie nových elektromobilov a hybridov.
BMW DesignworksUSA predstavuje elegantný solárny prístrešok

Dobíjanie elektromobilov a plug-in hybridov z bežnej siete, do ktorej dodávajú energiu konvenčné tepelné či atómové elektrárne, je jedným z hlavných problémov elektromobilu ako samotného konceptu. Firma BMW DesignworksUSA ale predstavuje elegantný prístrešok pre taký automobil, ktorý je schopný dobíjať akumulátory vozidiel s elektromotormi vďaka solárnym článkom na streche. A keď nesvieti, ale prší, aspoň vám vaše vozidlo nezmokne...

BMW DesignworksUSA 1.jpgBMW DesignworksUSA 2.jpgBMW DesignworksUSA 3.jpgBMW DesignworksUSA 4.jpgBMW DesignworksUSA 5.jpg
Stavba BMW DesignworksUSA prináša energetickú sebestačnosť prevádzkovateľa elektromobilu

Tento koncept je zatiaľ iba prototypom, ale prototypom dovedeným do dôsledku. Jeho konštrukcia je zložená v prevažnej miere z bambusu a uhlíkových kompozitov a poskytuje energiu aj ochranu pred nepriazňou počasia autám BMW i3 a BMW i8. Základnou myšlienkou tohto prístrešku, ktorý samozrejme nebude vôbec lacnou záležitosťou, je úplná energetická sebestačnosť majiteľa nového BMW značky "i".

Jadrom elektroinštalácie je okrem sady fotovoltických článkov hlavne nástenná dobíjacia stanica BMW aj Wallbox Pro, no v prípade, že svoj ​​voz práve nenabíjate, môžete týmto systémom napájať energetické potreby svojho domu. Hoci to celé môže pôsobiť trochu bizarným, nevšedným dojmom, ide o stelesnenie prístupu, vďaka ktorému sa môžu elektromobily začať dostávať z nekonečného porovnania s vozidlami vybavenými spaľovacími motormi a skutočne žiť vlastný život.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY